Touchscreen VB interface

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Francois
Member
Member

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

Allen bedankt voor de links! Ben eens flink aan het rondneuzen geweest en kwam ook hier uit:

http://www.planet-source-code.com/vb/sc ... odeId=6585 een verwijzing naar cButton.

Het idee spreekt me wel aan, ik kan zonder al teveel moeite in VB de looks van de buttons aanpassen.

Gisteravond eens een eerste opzet gemaakt en dit is het geworden:

Image

De tekst in de buttons vind ik nog niet goed leesbaar en ook worstel ik nog met de terugmelding. Iets voor volgende week op de hotelkamer...

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Wel leuk om te zien dat we met zo veel mensen bezig zijn om een mooie scherm te maken.
ziet er goed uit Francois.:)
is het een exe file of ASPX pagine?
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Touchscreen VB interface

Post by Digit »

Mooi! Nu nog een manier om de button zoals ie op het form staat te saven als bitmap, dan kan ik ze overal gebruiken...
Francois
Member
Member

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

Enver, exe file die ik op iedere pc in huis kan draaien.

Robert, saven van de bitmap zal volgens mij met cButton niet gaan. Ik heb althan geen mogelijkheid gezien. Tijdens het googlen naar buttons ben ik een groot aantal "button makers" tegen gekomen, volgens mij moet het daar wel meegaan.

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Touchscreen VB interface

Post by Digit »

Francois, ik kom er ook nog niet uit, ik zie wel mogelijkheden om een form in z'n geheel te saven, 1 control echter niet... jammer, anders zou ik 2 vliegen in 1 klap slaan.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

Shaping up nicely Francois, gaat de goede kant op [8D] Maar ik ben het idd met je eens dat de knoppen niet heel goed leesbaar zijn.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Francois</i>
en ook worstel ik nog met de terugmelding.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Er zijn een paar manieren om het te doen. Neem hier maar eens een kijkje, ik denk dat je er daarna wel uitkomt. Zoniet dan stuur me maar even een PM.

http://www.tenholder.net/tendevicestatuschange/

Succes,
Esteban
Francois
Member
Member

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

Tijdens een weekje op een hotelkamer in Istanbul heb je voldoende tijd om een beetje te knutselen en te testen. Daarom maar eens aan de gang gegaan met eerste publieke beta van Homeseer - HSTouch. Mijn eerste indruk is dat het een leuke omgeving is met veel mogelijkheden die we ook al in de eigen brouwsels ontdekt hebben. Wat ik me wel afvraag is waarom ik hier $249 voor moet gaan betalen..... is er echt meerwaarde??

De voordelen van HSTouch zijn m.i.:
- devices en events worden vanuit HS omgeving rechtstreeks in de designer weergegeven. Zijn dus gemakkelijk te selecteren.
- Er zitten een aantal nuttige modules in die zo gebruikt kunnen worden (bijv. RSS, interface naar iTunes, etc)

Maar...., het bouwen van de interface (en daar zit het meeste werk in) mooet je nog steeds zelf doen. Welke button komt waar, welke graphic ga ik gebruiken. Daarnaast blijkt dat als je eenmaal een framework in VB hebt staan het gewoon een kwestie is van copy-paste. Mijn eigen ervaring is dat de eerste pagina 3-4 dagen heeft gekost, een nieuwe pagina maak ik nu in 10 minuten.

Vooralsnog vind ik HSTouch een leuke initiatief maar gaat mijn voorkeur uit naar de gratis versie van VB Express, aangevuld met wat ouderwets zoek en programmeer werk.

Is er iemand die er anders over denkt??

Voor de volledigheid nog wat nuttige links t.a.v. HS Touch::

Web demo : http://www.homeseer.com/videos/HSTouch-Webinar.htm
Link naar de beta software : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131599
Prijs informatie : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131636

Francois
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

wel een beetje veel wat ze er voor vragen. $100 vind ik zelf te veel.
Maestro heeft ook veel van de aangeboden optie en dat ziet ook niet slecht uit.
Francois
Member
Member

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

Ja, ik heb zelf ook zoiets dat dit tussen de $50 en $100 mag kosten, zeker als je de prijs van HS bekijkt ($199 als ik mij niet vergis), veel meer value for money.

Francois
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

intro prijs wordt $150.
Na het bekijken van de intro video krijg ik wel warm.
mogelijkheden zijn toch wel super..oa muziek gedeelte.
omgerekend is dat 120 euro
Eind november komt deze beschikbaar
Francois
Member
Member

Touchscreen VB interface

Post by Francois »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Esteban</i>
<br />Neem hier maar eens een kijkje, ik denk dat je er daarna wel uitkomt. Zoniet dan stuur me maar even een PM.

http://www.tenholder.net/tendevicestatuschange/
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Dat is een goede suggestie, het gaat mijn programeerskills te boven om precies te begrijpen wat iedere regel code precies doet maar de grotelijnen zijn helder (UDP packets, listener, etc). De eerste basics zitten inmiddels in de Touchscreen software en het werkt prima.

Esteban, bedeankt voor de suggestie.

Francois
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

Voor de VB freaks..
Op mijn Touch screen heb ik geen muis aangesloten hierdoor zijn sommige opties niet goed te bereiken zoals:
Functie F11 (full screen)
Switch van applicatie (alt Tab)
Minimize etc.
heeft iemand een voorbeeld scripts om dergelijke key combinaties te activeren?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Francois</i>
<br />Tijdens een weekje op een hotelkamer in Istanbul heb je voldoende tijd om een beetje te knutselen en te testen.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Hopelijk was het in Istanbul beter weer dan in ons klompenlandje. ;)

250$ is mijn inziens idd te duur. Het feit dat sommige touchscreens en touch-interfaces zo duur zijn is ook een van de redenen die me ertoe heeft gezet mn eigen interface te bouwen. (Naast natuurlijk het feit dat je alles helemaal kunt customizen zoals je zelf wilt)

Een designer is idd handig om knoppen te kunnen positioneren etc, maar precies zoals je zelf zegt: Als je eenmaal een 'framework' voor je eigen interface hebt is het ook alleen nog een kwestie van slepen en ontwerpen. Plus dat je met een ander programma weer een kleine leercurve hebt, en dat hebt je met je eigen interface niet meer. Maar het lijkt verdacht veel op VB 2008. ;)

Meer dan 100$ zou dit product niet moeten kosten. Echter we zitten in een niche market en HS is de afgelopen jaren zich steeds meer op installateurs gaan richten, vandaar waarschijnlijk dat ze er zo'n prijskaartje aan hebben gehangen...

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">De eerste basics zitten inmiddels in de Touchscreen software en het werkt prima.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Super, wij bouwen onze eigen Interface wel, en hoeven niet tot november te wachten [:D]

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />...heb ik geen muis aangesloten hierdoor zijn sommige opties niet goed te bereiken zoals:
Functie F11 (full screen)
Switch van applicatie (alt Tab)
Minimize etc.
heeft iemand een voorbeeld scripts om dergelijke key combinaties te activeren?<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Enver,
Hiervoor zou je 'SendKeys' voor kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld kopieer dit scripje even in een text file noem het 'test.vbs' en start het door er op dubbel te klikken.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">

Code: Select all

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "notepad"
WScript.Sleep 200
WshShell.Run "iexplore http://www.google.com"
WScript.Sleep 1000
WshShell.AppActivate "Google - Windows Internet Explorer"
WScript.Sleep 100
WshShell.SendKeys "{F11}"
WScript.Sleep 5000
WshShell.SendKeys "{F11}"
WScript.Sleep 1000
WshShell.SendKeys "%{TAB}"
WScript.Sleep 200
WshShell.SendKeys "% "
WshShell.SendKeys "{DOWN}"
WshShell.SendKeys "{ENTER}"
WScript.Quit
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Wat dit script doet is:
<ul>
<li>notepad venster openen</li>
<li>IE7 openen met google als pagina</li>
<li>Even wachten</li>
<li>De juiste window 'activeren'</li>
<li>Even wachten</li>
<li>Virtuele f11 knop indrukken (zodat ie fullscreen gaat)</li>
<li>Even wachten</li>
<li>Weer virtuele ff11 knop indrukken om uit fullscreen mode te gaan</li>
<li>Even wachten</li>
<li>Virtuele alt-tab doen (om naar notepad te switchen)</li>
<li>Even wachten</li>
<li>Virtuele ALT-SPACE sturen (om het menu met minimize maximize etc te openen)</li>
<li>1x omlaag (om de selectie minimize optie te bereiken, is de 4e entry, dus 3 x omlaag is nodig)</li>
<li>1x omlaag</li>
<li>1x omlaag</li>
<li>Virtuele ENTER sturen (je staat nu op de optie minimize en hop je notepad venster minimized)</li>
</ul>
En dat was het! Hopelijk heb je er wat aan.

Hiermee kun je bijvoorbeeld een Event in Homeseer maken die zo'n soort scriptje runt wanneer je ergens op een knop van je touchpanel drukt.

Ciao,
Esteban
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

bedankt zal zo uitproberen..
ik had ook zo iets gemaakt..dat werkte niet...maar is nu duidelijk waarom niet
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Touchscreen VB interface

Post by TANE »

dit is de error die ik krijg als ik het opstart.
ik heb het wel anders genoemd kan dat de oorzaak zijn?

extensie .vb ipv vbs

27-10-2008 15:58:26 SCR Option Strict Offimports Schedulerimports SystemPublic Module scriptcode17#Region "Automatically generated code, do not modify"'Automatically generated code, do not modify'Event Sources Begin Public WithEvents hs As Scheduler.hsapplication Public WithEvents hsp As scheduler.hsp Public WithEvents hssystem As scheduler.phone0'Event Sources End'End of automatically generated code#End RegionSet WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")WshShell.Run "notepad"WScript.Sleep 200WshShell.Run "iexplore http://www.google.com"WScript.Sleep 1000WshShell.AppActivate "Google - Windows Internet Explorer"WScript.Sleep 100WshShell.SendKeys "{F11}"WScript.Sleep 5000WshShell.SendKeys "{F11}"WScript.Sleep 1000WshShell.SendKeys "%{TAB}"WScript.Sleep 200WshShell.SendKeys "% "WshShell.SendKeys "{DOWN}"WshShell.SendKeys "{DOWN}"WshShell.SendKeys "{DOWN}"WshShell.SendKeys "{ENTER}"WScript.QuitEnd Module
27-10-2008 15:58:26 Error Script compile error: Syntax error.on line 14
27-10-2008 15:58:25 Info Running script in background: Sendf11.vb
27-10-2008 15:58:25 Info Event Trigger "Send F11"
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”