HSTouch
HSTouch
Zoals eerder vermeld komt zsm een touch module voor Homeseer beschikbaar. (zie eerdere bericht van Francois)
HSTouch wordt ontwikkeld door Homeseer zelf.
Module bestaat uit een plugin en een ontwikkel omgeving
Vanuit de ontwikkel omgeving kunnen runtimes aangemaakt worden voor verschillende apparaten. Windows, PocketPC, WinCE (linux en Iphone volgen later)
Runtimes zijn applicatie die dan op een touch screen machine gedraaid kunnen worden.
Touch module vraagt nog wel de nodige kennis om dit zelf te kunnen bouwen. Heeft veel overeenkomsten met de ontwikkel omgeving van Microsoft.
Na het zien van de intro video begin ik toch wel een beetje enthousiast te worden.
Prijs blijft wel hoog..zelfs hoger dan wat ze eerst hadden aangegeven.
Intro prijs tot eind november $150 later $250
meer info
Web demo : http://www.homeseer.com/videos/HSTouch-Webinar.htm
Link naar de beta software : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131599
Prijs informatie : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131636
HSTouch wordt ontwikkeld door Homeseer zelf.
Module bestaat uit een plugin en een ontwikkel omgeving
Vanuit de ontwikkel omgeving kunnen runtimes aangemaakt worden voor verschillende apparaten. Windows, PocketPC, WinCE (linux en Iphone volgen later)
Runtimes zijn applicatie die dan op een touch screen machine gedraaid kunnen worden.
Touch module vraagt nog wel de nodige kennis om dit zelf te kunnen bouwen. Heeft veel overeenkomsten met de ontwikkel omgeving van Microsoft.
Na het zien van de intro video begin ik toch wel een beetje enthousiast te worden.
Prijs blijft wel hoog..zelfs hoger dan wat ze eerst hadden aangegeven.
Intro prijs tot eind november $150 later $250
meer info
Web demo : http://www.homeseer.com/videos/HSTouch-Webinar.htm
Link naar de beta software : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131599
Prijs informatie : http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131636
HSTouch
Heb je het al geinstalleerd? Wat zijn jouw indrukken? (Zeker in vergelijking met Jon000 plugins waar je al veel moois mee hebt gedaan)
HSTouch
Ik heb inmiddels de eerste beta geinstalleerd was een beetje teleurgesteld door hetgeen wordt geboden en de prijs die ik er voor moet betalen. Er zijn een aantal hele handige functies:
- Realtime connectie met de homeseer server, als je een button wil plaatsten dan kun je kiezen uit een lijst van devices die realtime wordt opgehaald uit HS
- Terugkoppeling eenvoudig geimplementeerd. STandaard onderdeel van de plugin en de server software is terugkoppeling.
- X10 en HS functies zijn een standaard onderdeel van de properties van de verschillende buttons.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat deze opties redelijk wat tijd kunnen besparen:
- Het kunnen selecteren van devices uit een lijst is gewoon makkelijk en bespaart veel programeer fouten
- Real-time terugkoppeling is een bitch, ik heb het inmiddels geimplementeerd (suggestie van Esteban) maar dat was wel even wat anders dan een button slepen naar een form
Maar je blijft nog steeds:
- zoeken naar de moooiste graphics, en ontwerpen
- zoeken naar de beste layout en setup
- alle buttons en functionaliteit realiseren
Dus, op basis van deze beta en de bijbehorende prijs ben ik nog niet enthousiast, ik blijf echter wel de ontwikkelingen op de voet volgen.
T.a.v. de Jon00 interface, ik heb hier een tijd mee gestoeid en vond dat je heeeeeel veel werk moet steken in de configuratie. Daarnaast zie je pas wat je gemaakt hebt als je naar de website gaat, ik vindt het persoonlijk veel prettiger (en sneller) om in een designer buttons te (ver)plaatsten. Als je Jon00 vergelijkt met HSTouch dan heeft HSTouch zeker de voorkeur.
Nog even een tip: met de installatie van de beta komen er een aantal leuke graphics en backgrounds mee, deze zijn prima te gebruiken in een eigen bouwsel
Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
- Realtime connectie met de homeseer server, als je een button wil plaatsten dan kun je kiezen uit een lijst van devices die realtime wordt opgehaald uit HS
- Terugkoppeling eenvoudig geimplementeerd. STandaard onderdeel van de plugin en de server software is terugkoppeling.
- X10 en HS functies zijn een standaard onderdeel van de properties van de verschillende buttons.
Uit eigen ervaring weet ik inmiddels dat deze opties redelijk wat tijd kunnen besparen:
- Het kunnen selecteren van devices uit een lijst is gewoon makkelijk en bespaart veel programeer fouten
- Real-time terugkoppeling is een bitch, ik heb het inmiddels geimplementeerd (suggestie van Esteban) maar dat was wel even wat anders dan een button slepen naar een form

Maar je blijft nog steeds:
- zoeken naar de moooiste graphics, en ontwerpen
- zoeken naar de beste layout en setup
- alle buttons en functionaliteit realiseren
Dus, op basis van deze beta en de bijbehorende prijs ben ik nog niet enthousiast, ik blijf echter wel de ontwikkelingen op de voet volgen.
T.a.v. de Jon00 interface, ik heb hier een tijd mee gestoeid en vond dat je heeeeeel veel werk moet steken in de configuratie. Daarnaast zie je pas wat je gemaakt hebt als je naar de website gaat, ik vindt het persoonlijk veel prettiger (en sneller) om in een designer buttons te (ver)plaatsten. Als je Jon00 vergelijkt met HSTouch dan heeft HSTouch zeker de voorkeur.
Nog even een tip: met de installatie van de beta komen er een aantal leuke graphics en backgrounds mee, deze zijn prima te gebruiken in een eigen bouwsel

Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
HSTouch
Ik heb het nog niet genstalleerd..ga ik vandaag doen.
Voor de juiste werking is een upgrade van Homeseer naar de laatste beta nodig.
Voordeel van een dergelijke interface is dat er door veel gebruikers aan gwerkt zal worden en je heel snel de meeste mooi dingen voor krijgt...kijk maar naar het weer applicatie die is opgezet met RSS feeds.
Mooie van HSTouch is dat ze met een client werken ipv een webinterface.
Voordeel hiervan is snelheid..en je ziet beter wat je indrukt en het werkt ook op een pocketpc's..je kan bv de x7500 van HTC gebruiken.
Muziek optie ziet er ook goed uit..dit zijn dingen die ik mijzelf niet snel zie bouwen met VB
Voor de juiste werking is een upgrade van Homeseer naar de laatste beta nodig.
Voordeel van een dergelijke interface is dat er door veel gebruikers aan gwerkt zal worden en je heel snel de meeste mooi dingen voor krijgt...kijk maar naar het weer applicatie die is opgezet met RSS feeds.
Mooie van HSTouch is dat ze met een client werken ipv een webinterface.
Voordeel hiervan is snelheid..en je ziet beter wat je indrukt en het werkt ook op een pocketpc's..je kan bv de x7500 van HTC gebruiken.
Muziek optie ziet er ook goed uit..dit zijn dingen die ik mijzelf niet snel zie bouwen met VB
HSTouch
Ruud,
zie link in eerste bericht
Maak wel eerst een backup van je omgeving!
zie link in eerste bericht
Maak wel eerst een backup van je omgeving!
HSTouch
Of mainlobby natuurlijk http://www.cinemarsolutions.com
Volgens mij zal het nog wel even duren vooraleer HSTouch Mainlobby gaat evenaren. Mainlobby heb je voor 179$ en het is daarbij nog eens een heel domotica systeem op zich. Je moet dan ook nog wel even de mainlobby homeseer plugin aanschaffen.
Volgens mij zal het nog wel even duren vooraleer HSTouch Mainlobby gaat evenaren. Mainlobby heb je voor 179$ en het is daarbij nog eens een heel domotica systeem op zich. Je moet dan ook nog wel even de mainlobby homeseer plugin aanschaffen.
HSTouch
Er is genoeg keuze in touch applicaties ik verwacht dat de komende tijd meer zullen volgen.
HSTouch heeft als voordeel dat het een onderdeel van Homeseer is.
Als je goed kan programmeren kan je zelf ook heel ver komen maar of het zo eenvoudig zal zijn weet ik nog niet.
Ik gebruik zelf op dit moment Jon00 Touch controle en Maestro. Voor op mijn pocket pc maak ik gebruik van Jon00 quick page builder.
komende dagen ga ik HStouch uitproberen.
voorbeeld scherm zien er goed uit
http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131697
HSTouch heeft als voordeel dat het een onderdeel van Homeseer is.
Als je goed kan programmeren kan je zelf ook heel ver komen maar of het zo eenvoudig zal zijn weet ik nog niet.
Ik gebruik zelf op dit moment Jon00 Touch controle en Maestro. Voor op mijn pocket pc maak ik gebruik van Jon00 quick page builder.
komende dagen ga ik HStouch uitproberen.
voorbeeld scherm zien er goed uit
http://board.homeseer.com/showthread.php?t=131697
HSTouch
Wat ik er van begrijp is het een client server applicatie.
Weet iemand of ik de client dan ook op de server kan draaien?
Mijn Touchscreen hangt namelijk aan de server en ik heb geen zin om nog een aparte pc voor mijn touchscreen te gebruiken.
gr Ruud
Weet iemand of ik de client dan ook op de server kan draaien?
Mijn Touchscreen hangt namelijk aan de server en ik heb geen zin om nog een aparte pc voor mijn touchscreen te gebruiken.
gr Ruud
HSTouch
Dit is meestal geen probleem..in de intro video werd dit ook bevestigd.
HSTouch
je kan beter nu uitproberen en als het wat is voor eind november kopen.
tot eind november krijg je $100 korting
tot eind november krijg je $100 korting
HSTouch
Ik ben nu met een PocketPC client bezig
het is even zoeken maar ziet inderdaad wel erg leuk uit.
het is even zoeken maar ziet inderdaad wel erg leuk uit.