Asus Eee Box Zwart
Moderator: TANE
Asus Eee Box Zwart
Als de performance niet een hot topic is kan je natuurlijk aan de EEE box via usb een externe drive connecten.
Ik heb een NAS van Apple maar wil wat meer ruimte..denk dat ik voor een externe 2,5" 500 Gb ga.
verbruik hiervan actief 2,5 watt idle 0,7 watt
Ik heb een NAS van Apple maar wil wat meer ruimte..denk dat ik voor een externe 2,5" 500 Gb ga.
verbruik hiervan actief 2,5 watt idle 0,7 watt
Asus Eee Box Zwart
Is de MSI Barebone Axis 700-E Lite Black voor 154 euro nog een goede keuze? Ik sta op het punt om er 1 te bestellen. De prijs is goed lijkt me. Als eerste wil ik met de aanschaf van een dergelijk server beginnen. Daarna een transceiver van Rfxcom. Ik ben echter vooralsnog totaal onbekend op server gebied. Ik hoop hier ook nog iets te vinden hoe ik mijn verbinding met de server tot stand kan brengen, software er op kan zetten en instellingen kan wijzigen e.d.
Ik hoor het wel.
Rene
Rene
Ik hoor het wel.
Rene
Rene
Asus Eee Box Zwart
Ik heb de Axis gehad..verbruik is +/- 30 watt
bij de axis heb je nog nodig
OS
Memory
HD
Axis heeft ook iets minder power dan de eee box..mits we nog over een VIA CPU versie hebben van 1 Ghz.
bij de axis heb je nog nodig
OS
Memory
HD
Axis heeft ook iets minder power dan de eee box..mits we nog over een VIA CPU versie hebben van 1 Ghz.
Asus Eee Box Zwart
of zou deze, weliswaar een mini-laptop, ook nog meekunnen http://www.kieskeurig.nl/laptop/asus/ee ... ux/225810/ Ik ga twijfelen. Mijn budget voor een pc is max. 300 euro. Ik lees zoveel verschillende reviews, zie door de bomen het bos niet meer. Ik moet er ook rekening mee houden dat ik qua niveau bij de "dummies" zit, als het gaat om servers e.d. Plug and play is misschien lastig maar voor een beginner misschien makkelijker.
Echter ik wil wel een mooi resultaat bereiken hier in huis en heb er ook wel geld voor over maar ik heb mijn beperkingen qua kennis. Is er hier ook nog een topic voor het opzetten van een server tbv domotica?
Rene
Echter ik wil wel een mooi resultaat bereiken hier in huis en heb er ook wel geld voor over maar ik heb mijn beperkingen qua kennis. Is er hier ook nog een topic voor het opzetten van een server tbv domotica?
Rene
Asus Eee Box Zwart
Het kan zeker maar ik zou wel voor een intel Atom 270 CPU gaan
dat is de eee 901
dat is de eee 901
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Asus Eee Box Zwart
Weet iemand of de eee box (die van Mycom) ook via DVI to HDMI ook films in DVD kwaliteit vanaf de HDD kan spelen? Ik zoek iets dat als HS2 server kan draaien maar ook als NAS/audio/video server kan werken. En dan ook graag nog een laag energieverbruik
. Of moet ik dan voor die dual core versie gaan?

Asus Eee Box Zwart
DVD kwaliteit kan deze aan begreep ik uit de vele reviews.
dual core kan ook Full HD aan..eee box kan dat niet aan.
dual core kan ook Full HD aan..eee box kan dat niet aan.
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Asus Eee Box Zwart
Ik heb dit weekend ook een eeebox gekocht. werkt als een dolle. Had even problemen met de digitale uitgang. Dacht dat het een coax aansluiting was (manual zat uiteraard nog in de verpakking) en na 2 uur klooien had ik door dat het een optische 3,5 mm aansluiting was. Nu dus ook digitale output. DVD's afspelen gaat ook prima maar krijg er alleen nog geen Dolby 5.1 geluid uit.
Verder heb ik volgens mij BIOS versie 7 en is er al 9 beschikbaar. Asus autoupdate update de bios niet en dus heb ik de file van de asus site gedownload. Maar wat moet je dan met zo'n .rom file?
Kunnen jullie mij helpen met deze 2 punten?
Groeten en tot donderdag.
Jeroen
Verder heb ik volgens mij BIOS versie 7 en is er al 9 beschikbaar. Asus autoupdate update de bios niet en dus heb ik de file van de asus site gedownload. Maar wat moet je dan met zo'n .rom file?
Kunnen jullie mij helpen met deze 2 punten?
Groeten en tot donderdag.
Jeroen
- RDNZL
- Forum Moderator
Asus Eee Box Zwart
Rom file op een usb stick zetten
eeebox aanzetten en in de bios EZflash oid starten (een van de laatste tabs)
dan kun je hem flashen.
Zeker aan te raden.
eeebox aanzetten en in de bios EZflash oid starten (een van de laatste tabs)
dan kun je hem flashen.
Zeker aan te raden.
Asus Eee Box Zwart
Je kan het ook via update proces van asus upgraden
update applicatie starten.
voor handmatige update via file kiezen
update uitvoeren
update applicatie starten.
voor handmatige update via file kiezen
update uitvoeren
Asus Eee Box Zwart
Je moet 1st het autoupdate programma updaten!
Dan werkt autoupdate wel.
<h6>Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
Download todays latest spoken weather (in Dutch) here (MP3).</h6>
Dan werkt autoupdate wel.
<h6>Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
Download todays latest spoken weather (in Dutch) here (MP3).</h6>
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Asus Eee Box Zwart
Thanks guys, Ik kreeg het via het autoupdate proggie niet voor elkaar en heb uiteindelijk rdnzl's manier gedaan (hier moet je het autoupdate programma updaten als updaten niet werkt...kip-ei etc)
Heeft iemand nog een tip voor het 5.1 geluid? dat zou toch wel moeten werken niet?
Heeft iemand nog een tip voor het 5.1 geluid? dat zou toch wel moeten werken niet?
Asus Eee Box Zwart
Is the eee box power full enough for Homeseer, plugwise end hstouchclient together.
gr Ruud
gr Ruud
Asus Eee Box Zwart
Ja zonder problemen..
ik gebruik het tevens als muziek en IRtrans server.
ik gebruik het tevens als muziek en IRtrans server.
Asus Eee Box Zwart
Iemand al bezig geweest om win xp prof te strippen? Ben benieuwd welke service's je kan stoppen. Komt de performance van de eee-box weer ten goede , denk ik
Gr Ruud
Gr Ruud