Car Detectie
Moderator: Ruud
Car Detectie
Mijn voordeur controle heb ik aan mijn alarm gekoppeld.
aan mijn sleutelbos heb ik een keyfob + voordeursleutel.
Mocht ik ze kwijtraken ....dan is het wachten totdat iemand anders thuis komt of even langs de buren voor de reserve sleutel.
Ik verlies liever een keyfob dan een sleutel.
Keyfob is met 1 klik uit mijn systeem te verwijderen..
Oplossing heb ik nu bijna twee jaar in gebruik..zeer tevreden.
aan mijn sleutelbos heb ik een keyfob + voordeursleutel.
Mocht ik ze kwijtraken ....dan is het wachten totdat iemand anders thuis komt of even langs de buren voor de reserve sleutel.
Ik verlies liever een keyfob dan een sleutel.
Keyfob is met 1 klik uit mijn systeem te verwijderen..
Oplossing heb ik nu bijna twee jaar in gebruik..zeer tevreden.
Car Detectie
Ik geloof niet zo in al die beveiliging... Volledige toegang is ook heel simpel met een baksteen te verkrijgen. Daar heeft een kwaadwillend iemand geen keyfob voor nodig.
Overigens heeft Rene natuurlijk zowieso een probleem als hij zijn sleutels kwijt is. Het blijven uiteindelijk sleutels die toegang geven tot.. de een met batterij en de ander zonder.
Ik maak me eerder druk over een lege batterij op het moment dat de hemel openbreekt
Overigens heeft Rene natuurlijk zowieso een probleem als hij zijn sleutels kwijt is. Het blijven uiteindelijk sleutels die toegang geven tot.. de een met batterij en de ander zonder.
Ik maak me eerder druk over een lege batterij op het moment dat de hemel openbreekt

Car Detectie
on to topic again
Van de leverancier volgende product codes terug ontvangen
http://www.ananiahelectronics.com/
RF40315T 40 meters transmitter 433 version
RF8315R receiver
Zelfde set als wat Maarten heeft.
Van de leverancier volgende product codes terug ontvangen
http://www.ananiahelectronics.com/
RF40315T 40 meters transmitter 433 version
RF8315R receiver
Zelfde set als wat Maarten heeft.
Car Detectie
Na overleg met een echte kenner heb ik besloten om toch geen gebruik te gaan maken van RFID wat op 433,92Mhz werkt.
RFID zend elke 2,5 seconden een signaal op 433. Met twee devices en de andere 433 devices die ik in huis heb zal er te veel vervuiling ontstaan op 433...Gevolg is dat er dan meerdere devices niet goed gaan werken.
Wachten is op een beter alternatief..
RFID zend elke 2,5 seconden een signaal op 433. Met twee devices en de andere 433 devices die ik in huis heb zal er te veel vervuiling ontstaan op 433...Gevolg is dat er dan meerdere devices niet goed gaan werken.
Wachten is op een beter alternatief..
Car Detectie
Heb al die spullen die ze hebben nog eens verder bekeken, ziet er idd erg aantrekkelijk uit met die prijzen, zeker gezien de dollar de laatste paar dagen weer een kleine dip kent. Het enige dat je wel moet bedenken ivm access control is dat de ID's die verzonden worden niet encrypted zijn, volgens mij. (Daarmee, in theorie, dus heel makkelijk te clonen) Desalnietemin voor auto weg/auto thuis prima oplossing. <s>Met een paar extra 8 meter transmitters in ieders tas oid, kun je ook zien wie er thuis is.</s>
Car Detectie
Gevolg is dat je Oregon, Kaku en Rfxmeter ed niet meer goed werken...dat is het mij niet waard.
Dan maar liever een BT optie met telefoon detectie.
Enige wat je dan nodig hebt:
BT Ontvanger: 15 euro
HS plugin: $30
Een oude GSM telefoon zonder sim is dan voldoende om car detectie te kunnen doen.
Dan maar liever een BT optie met telefoon detectie.
Enige wat je dan nodig hebt:
BT Ontvanger: 15 euro
HS plugin: $30
Een oude GSM telefoon zonder sim is dan voldoende om car detectie te kunnen doen.
Car Detectie
2,5sec is misschien idd een beetje teveel van het goede (zou ik idd ook niet voor kiezen, ik ga voor de iautomate rfid) maar Antoon heeft er 4 draaien en heeft ook een rfxcom.
Antoon, heb je tot nu toe collision/saturation problemen ondervonden?
UPDATE:
@Chak: De bluetooth oplossing zat ik ook al aan te denken, maar daar haal je de 30 meter vaak niet mee zonder speciale (aka snelvuur's kaartje) bluetooth ontvanger. Maar het hangt natuurlijk ook sterk af hoe dik je muren zijn en waar de ontvanger staat.
Antoon, heb je tot nu toe collision/saturation problemen ondervonden?
UPDATE:
@Chak: De bluetooth oplossing zat ik ook al aan te denken, maar daar haal je de 30 meter vaak niet mee zonder speciale (aka snelvuur's kaartje) bluetooth ontvanger. Maar het hangt natuurlijk ook sterk af hoe dik je muren zijn en waar de ontvanger staat.
Car Detectie
Als je een ontvanger van type 100 meter hebt kom je heel snel richting 30-40 meter.
RFID zal niet veel anders zijn.
Ik heb een ontvanger van 10 meter (Belkin uit 2001 prijs toen $175) deze ontvangt ruimt 20 meter diep in mijn tuin.
Connectie is niet betrouwbaar maar je kan in de Plugin en timeout optie instellen van bv 30 seconden.
BT heeft als extra optie dat het toch iets meer betrouwbaar / beveiligd is..
RFID zal niet veel anders zijn.
Ik heb een ontvanger van 10 meter (Belkin uit 2001 prijs toen $175) deze ontvangt ruimt 20 meter diep in mijn tuin.
Connectie is niet betrouwbaar maar je kan in de Plugin en timeout optie instellen van bv 30 seconden.
BT heeft als extra optie dat het toch iets meer betrouwbaar / beveiligd is..
Car Detectie
Hangt erg van de stick af, maar BT is idd wat veiliger zeker voor access control. Ik heb een 100m rated stick van een paar jaar terug, na vijftien meter en een aantal muren ertussen houd het toch wel langzamerhand op dus de mileage may vary. In zo'n geval is een BT kaartje zoals snelvuur heeft misschien toch iets betrouwbaarder (hij ontving iedere telefoon in de wijde omgeving [:D] )
Ik zat me trouwens nog wat te bedenken, ze hebben ook een Tilt RFID transmitter die alleen wanneer hij beweging voelt signalen stuurt. Een soort auto alarm in homeseer? Echter geen idee hoe lang de batterijen zouden meegaan als je veel op de weg zit
Ciao,
Esteban
Ik zat me trouwens nog wat te bedenken, ze hebben ook een Tilt RFID transmitter die alleen wanneer hij beweging voelt signalen stuurt. Een soort auto alarm in homeseer? Echter geen idee hoe lang de batterijen zouden meegaan als je veel op de weg zit

Ciao,
Esteban
-
- Member
Car Detectie
Let op, de RF40315T is alleen de behuizing voor een transmitter
Car Detectie
had dat inderdaad gezien..
totaal kwam voor mij op 98+20 Dollar
Voor minder heb ik een BT oplossing.
totaal kwam voor mij op 98+20 Dollar
Voor minder heb ik een BT oplossing.
- RDNZL
- Forum Moderator
Car Detectie
Over BT en bereik gesproken, kijk eens naar dit project, worden in verschillende straten alle BT devices gemonitord en gelogged...
http://www.bluetoothtracking.org/
Misschien al bekend, maar is wel grappig.
Groet,
Ron.
http://www.bluetoothtracking.org/
Misschien al bekend, maar is wel grappig.
Groet,
Ron.
Car Detectie
FYI: Met mn RFID-lust weer aangewakkerd, ben ik eens gaan zoeken naar de iAutomate RFID tags 'refresh-rate'. Blijkt iedere 800ms/0,8sec als ik de manual goed lees. Dus dit is ook geen optie aangezien die ook op 433 werkt. Grrr
Toch vraag ik me af in hoeverre het een probleem is. Antoon enig commentaar?
Toch vraag ik me af in hoeverre het een probleem is. Antoon enig commentaar?
- Snelvuur
- Forum Moderator
Car Detectie
probleem is dat je op basis van de auto kan zien of iemand aanwezig is of niet lijkt me. Als je b.v. bluetooth gebruikt en je zit samen op een plek waar het bereik niet is, dan meld het systeem het huis op "alarm" omdat hij niemand ziet (gek genomen)
met rfid zou een oplossing kunnen bieden, maar als zoiets in je auto zit.. dan moet het eigenlijk ook nog werken op het moment dat de auto uitstaat, immers neem je die rfid tags niet mee (tenzij je het aan je sleutelbos doet) alleen mijn vriendin heeft 300 sleutelbossen dus werkt ook niet dus moet het wel in de auto. Kortom iets met de accu, en hoe lang blijft de accu dan nog wel leven?
Ook zijn er mensen misschien die in een flat wonen of de auto verderop moeten parkeren (geen plek) dan werkt het ook niet dus we gaan uit van de mensen met de auto "dichterbij"
Als ik iets zou moeten kiezen zou het denk ik rfid zijn, ik moet nog steeds mijn bluetooth receiver testen (die zegt dat hij onwijs ver kan ontvangen..)
mijn 2 cents..
// Erik (binkey.nl)
met rfid zou een oplossing kunnen bieden, maar als zoiets in je auto zit.. dan moet het eigenlijk ook nog werken op het moment dat de auto uitstaat, immers neem je die rfid tags niet mee (tenzij je het aan je sleutelbos doet) alleen mijn vriendin heeft 300 sleutelbossen dus werkt ook niet dus moet het wel in de auto. Kortom iets met de accu, en hoe lang blijft de accu dan nog wel leven?
Ook zijn er mensen misschien die in een flat wonen of de auto verderop moeten parkeren (geen plek) dan werkt het ook niet dus we gaan uit van de mensen met de auto "dichterbij"
Als ik iets zou moeten kiezen zou het denk ik rfid zijn, ik moet nog steeds mijn bluetooth receiver testen (die zegt dat hij onwijs ver kan ontvangen..)
mijn 2 cents..
// Erik (binkey.nl)
Car Detectie
@Snelvuur: Inderdaad, met alle punten eens. Maar volgens mij wil Chak zelf enkel kunnen zien of de auto 'thuis' of 'weg' is. Dus de setup kan wat minder ingewikkeld voor hem.
Ciao,
Esteban
Ciao,
Esteban