Afschakelen hele groep
Afschakelen hele groep
Ik regel voor een grotere basisschool af en toe wat technische zaken , en we kijken nu naar een systeem om onze computer groepen in de meterkast al uit te schakelen. Ze gebruiken blijkt nu ook als ze uit staan nog behoorlijk veel stroom (ong 10 a 20 watt per set) We hebben nu ongeveer 80 pc sets verspreidt door school staan en die zitten op 6 (kan ook 8 zijn)separate groepen.Het zijn systeem balken met daarin elektra en netwerk We willen voor de automaten in de meterkast een schakelaar (tijd of later evt een plugwise) koppeling maken die dmv een relais de aanvoer naar die groepen af en aanzet als we dat willen. Iemand ideeen hoe dat te doen ? Bijkomend probleem is dat vaak als we handmatig een hele groep afzetten we ze niet meer aan kunnen zetten omdat de aardlek dan niet bljift hangen. We moeten dan eerst stekkersvan de pc's eruit halen ,dan groep aanzetten en dan stekkers er weer in. kennelijk een probleem als er teveel pc,s tegelijk op een groep zitten.
Afschakelen hele groep
Klinkt als een toepassing waarbij een PC of meerdere PC's die bij elkaar staan op een Plugwise module wordt aangesloten ..... voordeel geen aanpassingen in de electra infrastructuur en een hoge flexibiliteit.
Stel ca. 25 plugs = investering van ca. Euro 850.
Stel 80 PC's met een verbruik van 10 Watt en besparing per week van 125 uren tegen 0,25 cent/KWH = Euro 25 /week
Breakeven point na 34 weken
Je kan een koffer met modules huren bij Plugwise ... wellicht een idee http://www.plugwise.com/producten/smart-measuring-kit
Henk
Stel ca. 25 plugs = investering van ca. Euro 850.
Stel 80 PC's met een verbruik van 10 Watt en besparing per week van 125 uren tegen 0,25 cent/KWH = Euro 25 /week
Breakeven point na 34 weken
Je kan een koffer met modules huren bij Plugwise ... wellicht een idee http://www.plugwise.com/producten/smart-measuring-kit
Henk
Afschakelen hele groep
Je kunt ook met stekkerdozen gaan werken waar lokaal een schakelaar op zit. Kosten: te verwaarlozen. Voordeel is dat je hiermee wel een energie bewustzijn kunt creren bij de kids. Computer uit, stekkerdoos uit. Jong geleerd, oud gedaan. Op termijn zal dit meer besparing opleveren. Andere methoden, zoals Plugwise, zijn uitermate handig om het onderste uit de kan te krijgen, qua energiebesparing.
Afschakelen hele groep
Ja dat klopt maar dan wordt het weer zo,n kabelsalade op de computer tafels terwijl het nu relatief netjes is. We hebben ook gekeken om een schakelaar op de balken zelf, is vwb onderdelen en werk alleen meer gedoe. we hebben nu een plugwise systeem en dat werkt prima, de nieuwe variant voor inbouw zou dan ook kunnen
Afschakelen hele groep
Ik snap wat je bedoelt met kabelsalade. Persoonlijk vind ik het een gemiste kans, in educatief opzicht. Energie besparen begint met het bewust zijn van; hulpmiddelen zijn slechts dat wat ze zijn: hulpmiddelen.
Afschakelen hele groep
Waarom niet een paar SAX4 van Xanura in de meterkast hangen?
Afschakelen hele groep
Je zit met 2 nadelen bij het vaak uitschakelen van de stroom bij de computers.
1 de condensatoren van de voedingen die zuigen bij inschakelen.
2 de bios batterijen die er me gaan kappen na bv een zomervakantie.
Op mijn stage merk ik dit ook met de computers die al een tijdje in het rek hebben gestaan. deze zijn meestal het bios wachtwoord vergeten
Waarom zelf het wiel nog een keer uitvinden.
1 de condensatoren van de voedingen die zuigen bij inschakelen.
2 de bios batterijen die er me gaan kappen na bv een zomervakantie.
Op mijn stage merk ik dit ook met de computers die al een tijdje in het rek hebben gestaan. deze zijn meestal het bios wachtwoord vergeten

Afschakelen hele groep
Ja dat weet ik ,maar we zullen de grote besparingen gaan halen door de stroom eraf te halen gedurende de periodes dat we er niet zijn. Avonduren etc. In de vakantie kunnen we nog wel stekkers trekken De enkeling die na de vakantie niet boot wordt voorzien van een verse batterij indien nodig.
We gaan denk ik werken met de nieuwe stealth plug/optie. Dei bouwen we in dozen in tussen de meterkast en de aanvoer naar de balk, zo kunnen we schakelen. Ik ben in contact voor een aantal stealth,s Via installatie buro)
We gaan denk ik werken met de nieuwe stealth plug/optie. Dei bouwen we in dozen in tussen de meterkast en de aanvoer naar de balk, zo kunnen we schakelen. Ik ben in contact voor een aantal stealth,s Via installatie buro)
Afschakelen hele groep
Ok dat klinkt leuk kan je ons op de hoogte houden van de vorderingen want ik neem aan dat het wel leuk is om dit soort grote projecten te volgen 

Afschakelen hele groep
Ja geen probleem, systeem zit er nog niet zo lang (2 weken) nu rond de 35 pluggen. Vnl in Boilers, en digitale schoolborden.
Afschakelen hele groep
welke stealth plugs zijn dat?
Afschakelen hele groep
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by SNG</i>
<br />welke stealth plugs zijn dat?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2505
<br />welke stealth plugs zijn dat?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2505