RFXcom
Moderator: Ruud
RFXcom
Wie weet hoe ik een raam sensor van kaku moet instellen in rfxcom.
Ik kan wel zien dat de sensor on of off gaat in het status scherm.
Het groene lampje knippert dan ook achter op de rfxcom module.
Maar als ik een Events aanmaak bv sensor on dan A15 off er gebeurd dan niks het rode lampje heb ik ook nog nooit zien branden moet ik nog wat installeren.
Unit:1 Off 1ste verdieping Slaapkamer achterkant Sensor 1 [2 AC Input Device Yesterday 18:34:08
Mvg Gerrit
Ik kan wel zien dat de sensor on of off gaat in het status scherm.
Het groene lampje knippert dan ook achter op de rfxcom module.
Maar als ik een Events aanmaak bv sensor on dan A15 off er gebeurd dan niks het rode lampje heb ik ook nog nooit zien branden moet ik nog wat installeren.
Unit:1 Off 1ste verdieping Slaapkamer achterkant Sensor 1 [2 AC Input Device Yesterday 18:34:08
Mvg Gerrit
- b_weijenberg
- Forum Moderator
RFXcom
hoe heb je A15 geconfigureerd en welk type device is dat?
- b_weijenberg
- Forum Moderator
RFXcom
leg eens volledig uit wat je wilt, en welke devices je gebruikt voor deze situatie.
En over welk rode lampje heb je het?
En over welk rode lampje heb je het?
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
RFXcom
Ik heb niet zo veel vertrouwen in de KAKU raamsensor. Ik heb er ook een liggen maar wordt vaak niet ontvangen.
Dus hoe groot is de schade als het rolluik wel bij open raam zakt?
Overigens ben ik over mijn andere kaku devices prima tevreden hoor.
Dus hoe groot is de schade als het rolluik wel bij open raam zakt?
Overigens ben ik over mijn andere kaku devices prima tevreden hoor.
RFXcom
Mijn rolluiken gaan 15 min na sunset dicht en om half 8 s'morgens weer open maaar er is 1 raam dat naar buiten toe los gaat en al 2 keer gebeurd dat het rolluik stuk loop op het open raam.
Dus ik dacht ik zet er een amst-606 van klik aan klik uit op en als die aangeeft raam on dat het rolluik niet naar beneden gaat.
Het rode lampje van de rfxcom module (87005)
Dus ik dacht ik zet er een amst-606 van klik aan klik uit op en als die aangeeft raam on dat het rolluik niet naar beneden gaat.
Het rode lampje van de rfxcom module (87005)
- b_weijenberg
- Forum Moderator
RFXcom
Je moet dan een conditie aan de "rolluik-naar-beneden" event toevoegen dat [2 Off moet zijn.
Maak een 2e event "rolluik-naar-beneden-fout" waar je de conditie [2 On aan toevoegt. Deze event kan je dan bv een waarschuwingstekst uit laten spreken.
Het rode lampje is dus kennelijk van de zender. Deze zal alleen gaan branden als je een RFXCOM Output device aanstuurt.
Maak een 2e event "rolluik-naar-beneden-fout" waar je de conditie [2 On aan toevoegt. Deze event kan je dan bv een waarschuwingstekst uit laten spreken.
Het rode lampje is dus kennelijk van de zender. Deze zal alleen gaan branden als je een RFXCOM Output device aanstuurt.
-
- Member
RFXcom
Waarom niet een bedraad raamkontakt gebruiken en dit in serie zetten met het A15 kontakt, zodat bij een geopend raam de stuurspanning voor het omlaag gaan onderbroken wordt. Dit is de meest velige methode, als HS maar 1 keer het kontakt mist van het KAKU-kontakt, mis jij je rolluik! Voor dit soort kritische situatie's zou ik dus voor de 'failsafe' methode gaan.
RFXcom
ander optie.
Vervang je SW10 door een ZAIX..deze heeft een lock stand
Lock kan je dan bv met een Visonic sensor doen...deze heeft veel meer zekerheid.
Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om een rolluik automatisch te gaan sluiten als er een kans is dat een raam open kan staan.
Vervang je SW10 door een ZAIX..deze heeft een lock stand
Lock kan je dan bv met een Visonic sensor doen...deze heeft veel meer zekerheid.
Persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen om een rolluik automatisch te gaan sluiten als er een kans is dat een raam open kan staan.
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
RFXcom
Al is de optie van William ook heel failsafe en supereenvoudig.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
RFXcom
De optie van William is inderdaad de beste beveiliging voor het rolluik.
Als beveiligingssensor voor het raam kan je het beste een X10 DS90 sensor of een Visonic raam/deur sensor nemen. Deze sensoren versturen een heart-beat en een batterij-leeg signaal en produceren niet te veel RF signalen.
Mijn voorkeur geef ik o.a. aan de Visonic sensoren omdat:
-deze een vast adres hebben dat niet wijzigt als de batterij vervangen wordt,
-RF niet op de toch al drukke 433.92MHz zit,
-ze anti-collision technologie gebruiken,
-batterijen heel lang meegaan.
Als beveiligingssensor voor het raam kan je het beste een X10 DS90 sensor of een Visonic raam/deur sensor nemen. Deze sensoren versturen een heart-beat en een batterij-leeg signaal en produceren niet te veel RF signalen.
Mijn voorkeur geef ik o.a. aan de Visonic sensoren omdat:
-deze een vast adres hebben dat niet wijzigt als de batterij vervangen wordt,
-RF niet op de toch al drukke 433.92MHz zit,
-ze anti-collision technologie gebruiken,
-batterijen heel lang meegaan.