[WEG] Roomba SE oplader
- Snelvuur
- Forum Moderator
[WEG] Roomba SE oplader
Mijn roomba SE is dood, die gaat de prullenbak in. Misschien heeft iemand nog een SE in gebruik, dan heb ik nog een oplader over (basis station dus) misschien wel handig.. gratis..
// Erik (binkey.nl)
// Erik (binkey.nl)
[WEG] Roomba SE oplader
Mijn Roomba SE is min of meer ook dood (weet niet zeker of het de batterij is).
Ik krijg woensdag een nieuwe batterij. Als m'n roomba SE dan weer werkt wil ik je basis station wel hebben.
--

Ik krijg woensdag een nieuwe batterij. Als m'n roomba SE dan weer werkt wil ik je basis station wel hebben.
--

[WEG] Roomba SE oplader
Ik ben wel benieuwd wat de levensduur bij jullie was.
- Snelvuur
- Forum Moderator
[WEG] Roomba SE oplader
@wifi: misschien heb je nog wat aan mijn oude SE, voor onderdelen ofzo.. , en wat wordt er onwijs veel mensen vermist daar bij jullie, elke keer als ik die banner zie, is er iemand vermist of terecht 
@mgizmo: hij heeft het zeker een paar jaar goed gedaan, levensduur ging sterk omlaag toen mijn vriendin hem van de trap liet vallen...
// Erik (binkey.nl)

@mgizmo: hij heeft het zeker een paar jaar goed gedaan, levensduur ging sterk omlaag toen mijn vriendin hem van de trap liet vallen...
// Erik (binkey.nl)
[WEG] Roomba SE oplader
Erik.
Ik kan je oude Roomba SE eker gebruiken voor onderdelen. Dus.. Bij deze wil ik hem heel graag hebben
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">en wat wordt er onwijs veel mensen vermist daar bij jullie, elke keer als ik die banner zie, is er iemand vermist of terecht
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Ja.. Het is momenteel heel erg hier. Niet echt een promotie voor Almere.
--

Ik kan je oude Roomba SE eker gebruiken voor onderdelen. Dus.. Bij deze wil ik hem heel graag hebben

--

[WEG] Roomba SE oplader
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by wifi</i>
<br />Erik.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">en wat wordt er onwijs veel mensen vermist daar bij jullie, elke keer als ik die banner zie, is er iemand vermist of terecht
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> Ja.. Het is momenteel heel erg hier. Niet echt een promotie voor Almere.
--

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">dammit altijd te laat in dit forum,;(
<br />Erik.

--

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">dammit altijd te laat in dit forum,;(
- Snelvuur
- Forum Moderator
[WEG] Roomba SE oplader
@wifi, dichtsbijzijnde plek waar je kan ophalen is amstelveen.. weet niet of dat uitkomt, anders msg je maar even.
// Erik (binkey.nl)
// Erik (binkey.nl)
[WEG] Roomba SE oplader
Erik,
Ik ben net terug uit Italie, en sta op het punt om naar bed tegaan (langen dag vandaag).
Amstelveen is ok voor mij. Zal je morgen even PM'en.
--

Ik ben net terug uit Italie, en sta op het punt om naar bed tegaan (langen dag vandaag).
Amstelveen is ok voor mij. Zal je morgen even PM'en.
--

[WEG] Roomba SE oplader
Ooopz,
Laat nou mijn roomba gisteren de trap af gelfikkerd zijn.
Toen de beveiliging de roomba op het randje had stil gezet dacht ik DOM genoeg hem aan het stof bakje op te tillen.
Click, daar ging hij al stuiterend de trap af.... wat lichte beschadigingen aan de roomba en de stukken uit de trap.
Gelukkig doet hij zijn werk nog wel naar behoren.
Ook al staat hij nog zo uitnodigend met zijn kont omhoog, pak hem bij het handvat... dan gebeurt zoiets je niet!
Laat nou mijn roomba gisteren de trap af gelfikkerd zijn.
Toen de beveiliging de roomba op het randje had stil gezet dacht ik DOM genoeg hem aan het stof bakje op te tillen.
Click, daar ging hij al stuiterend de trap af.... wat lichte beschadigingen aan de roomba en de stukken uit de trap.
Gelukkig doet hij zijn werk nog wel naar behoren.
Ook al staat hij nog zo uitnodigend met zijn kont omhoog, pak hem bij het handvat... dan gebeurt zoiets je niet!
[WEG] Roomba SE oplader
Mijn Roomba discovery ligt sinds kort ook redelijk op overlijden. Dacht dat het aan de accu lag, maar deze vervangen en na 2x draaien weer kuren.
Hij gaat een stukje vooruit en daarna draait hij een kwart slag. Dan weer kort stukje vooruit, en draait weer een kwart slag. Dat gaat continu door en blijft dus in een straal van 50 centimeter. Ik heb met een borsteltje de sensortjes opgepoetst, lijkt niet te helpen. De wielen bekeken, maar zie ik ook niks vreemds aan. Iemand een idee?
Mijn Scooba krijgt ondertussen ook al problemen wat lijkt op een kapotte accu.
@ wifi, als jij de voorkant niet nodig hebt (waar de sensoren in zitten) en eventueel incl wielen, kan ik die dan van je overnemen?
@ mgizmo, bij mij was de levensduur < 3 jaar. Ik had wel een import vanuit America, dus zit een 'stroomvervormer' tussen.
Hij gaat een stukje vooruit en daarna draait hij een kwart slag. Dan weer kort stukje vooruit, en draait weer een kwart slag. Dat gaat continu door en blijft dus in een straal van 50 centimeter. Ik heb met een borsteltje de sensortjes opgepoetst, lijkt niet te helpen. De wielen bekeken, maar zie ik ook niks vreemds aan. Iemand een idee?
Mijn Scooba krijgt ondertussen ook al problemen wat lijkt op een kapotte accu.
@ wifi, als jij de voorkant niet nodig hebt (waar de sensoren in zitten) en eventueel incl wielen, kan ik die dan van je overnemen?
@ mgizmo, bij mij was de levensduur < 3 jaar. Ik had wel een import vanuit America, dus zit een 'stroomvervormer' tussen.
[WEG] Roomba SE oplader
Dit klinkt als een stofpluim die op een stappentellerdisk zit of iets dergelijks.
Open maken en alle haren en stof van de asjes afhalen. Let ook op stofpluizen die in de optische elementen kunnen zitten.
Open maken en alle haren en stof van de asjes afhalen. Let ook op stofpluizen die in de optische elementen kunnen zitten.
[WEG] Roomba SE oplader
Thanks. Dus toch de wielen nog maar goed nakijken, of weet je waar deze 'stappenteller' zit?
[WEG] Roomba SE oplader
Ik weet niet of deze er wel in zitten en waar. Ik heb nog nooit een roomba geopend. Maar als ze erinn zitten dan is de kans groot dat ze op de asjes van de wielen zitten. Het zijn kleine schijfjes met (sleuf) gaatjes erin. Een zoort turbine schoepjes dus. Alles goed stof vrij maken om zeker te zijn dat je per ongeluk een nog werkend apparaat wegdoet.
[WEG] Roomba SE oplader
AshaiRey: Je bedoelt zoiets als bij een oude muis met een balletje, waarbij de X en Y as door zo'n zelfde asjes wordt gemeten. Toch?
[WEG] Roomba SE oplader
Ja, klopt precies. Maar voor de duidelijkheid, ik heb geen idee of zoiets ook in de roomba zit. Het is maar een gok want het is een veel gebruikt iets bij robotica namelijk