Domotica Onderzoek (Dutch)

Pop your questions regarding Home automation Domotica hardware here.....
Post Reply
CV201d
Starting Member
Starting Member

Post by CV201d »

Hallo,

Ik ben samen met enkele projectleden bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden van domotica in de toekomst. In hoeverre breidt domotica zich uit en wat zal populair zijn in 2020?
Al mijn gevonden informatie en onderzoeksresultaten houd ik bij op een blog
(http://2009cv201dtrends.wordpress.com/). Wellicht vinden jullie het leuk of interessant om te reageren op de verschillende artikelen op het blog. De kijk op domotica van andere mensen zal mij en mijn projectleden erg helpen in het onderzoek.
Ook zou ik graag willen weten welk product jullie in 2020 graag willen bezitten. Dit kan ook een (nog) niet bestaand product zijn.

Het blog wordt regelmatig ge update waardoor er meer ruimte wordt gecreerd voor discussies en reacties. Kom regelmatig is terug!

Alvast bedankt!
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

denk dat de meeste mensen gewoon het forum bekijken, daarbij zou het handiger zijn als je bepaalde vragen hebt, dat je die hier stelt... denk dat je zo meer info kan verkrijgen.

// Erik (binkey.nl)
CV201d
Starting Member
Starting Member

Post by CV201d »

Hallo,

de bedoeling is dat ik meer kijk heb hoe mensen denken over de toekomst van domotica. Wat is domotica in 2020? Iets dat iedereen in huis heeft of nog steeds een stukje techniek voor de happy few.
Daarnaast vraag ik mij ook was wat mensen nog missen qua domotica. Wat willen ze graag in hun huis hebben, dit hoeft niet eens een bestaand product te zijn.
Inspiratie kan verschillende artikelen zijn of resultaten van de enquete die ik heb afgenomen!

Bedankt voor je reactie iig!
CV201d
Starting Member
Starting Member

Post by CV201d »

Oh, en daarnaast zou ik het fijn vinden om een beetje verkeer te hebben op mijn blog. Door bijvoorbeeld reacties.. [;)]
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

wat ik nu mis is intelligentie. Het blijft nu heel erg bij if statements maken.
Tiz
Member
Member

Post by Tiz »

Niet om het een of ander hoor, maar volgens mij moet je voor een onderzoek altijd een representatieve steekproef nemen van de populatie. En je zit hier op een forum met weirdo's (incl mezelf) die voorop lopen met domotica omdat ze alleen al de techniek eromheen leuk vinden. Ik denk niet dat je hier veel uitspraken ziet die doen vermoeden dat domotica het niet gaat halen.
Andro
Member
Member

Post by Andro »

Volgens mij is het artikel wat achterhaald...

"Verwacht wordt dat de economie van Second Life in 2020 even groot is als in Roemeni"

Second life was toch die hype van een paar jaar geleden? Hoor ik de laatste jaren eigenlijk niets meer van. Ik zou mijn geld meer zetten op de online games. Daar is tenminste iets te doen behalve alleen rondlopen.

Ik vind overigs sites met toekomst van wonen wel fantastisch, die zijn er wat mij betreft veel te weinig. Ik kijk altijd graag naar artikelen of films waar een (nabije) toekomst visie wordt gedeeld.
CV201d
Starting Member
Starting Member

Post by CV201d »

Hallo,

Er is inderdaad eerst een representatieve steekproef gehouden onder de doelgroep (starters met minimaal hbo opleiding tussen de 25 en 35 jaar).
Zij waren in eerste instantie haast niet geinteresseerd in techniek.

Second life is nog populairder dan je zou verwachten. Eigenlijk dacht ik ook dat het wel over was.. maar nog steeds investeren ontzettend veel bedrijven in second life en melden dagelijks vele mensen zich aan...
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">maar nog steeds investeren ontzettend veel bedrijven in second life en melden dagelijks vele mensen zich aan...<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Dat is wat anders dan actief zijn via Second Life. Het gros meld zich aan, kijken even rond en komen nooit meer terug. Bedrijven idem dito. Of ze investeren een hoop erin maar zien een lage ROI (Return on investment) als grootste struikelblok. Leuk voor het moment maar alleen een blijvertje voor een beperkte groep 'volhouders'
CV201d
Starting Member
Starting Member

Post by CV201d »

Oke, ik Second Life moeten het dus niet zoeken. Nu moet ik eerlijk zijn dat ik voor deze discussie eigenlijk ook nog niet echt aan second life had gedacht.

Zouden jullie wellicht je mening achter willen laten op het blog? Dit zal ons enorm helpen om een beetje verkeer op gang te zetten op het blog!

Alvast bedankt!
Verkenner
Member
Member

Post by Verkenner »

CV201d,

Ik heb op de blog gekeken.
Maar ik heb wel een vreemd voorgevoel.
Er staat veel tekst op de blog`
Maar wie ben je, wat wil je, wat is je PVA, wie is de doelgroep, wie is de opdrachtgever.
Of heb ik toch wat gemist?

Ik heb geen enkele drive om me in te spannen voor commerciele activiteiten.

Groet, verkenner
Andro
Member
Member

Post by Andro »

Mijn vermoeden is dat het een groep studenten is die een opdracht moet uitwerken. De site bestaat uit bij elkaar gegraaide artikelen van andere sites en er is een beetje een gebrek aan focus. Het moet over domotica gaan, maar ze pakken er net zo makkelijk andere zaken bij.
jhelmes
Starting Member
Starting Member

Post by jhelmes »

CV201d,
Volgens mij is het inderdaad een groep van studenten die dit artikel maakt.
En wat dan nog....
Ik vind het schitterend dat ze zich er mee bezig houden. En de inhoud is ook niet verkeerd.
Het mag wat gestructureerder. Maar inhoudelijk vind ik het OK.
Wat betreft de vorige opmerkingen over techneuten wil ik het volgende zeggen:
Een willekeurig iemand geeft aan wat hij/zij graag zou willen zien in een domotica-omgeving.
Het is aan ons, techneuten, om dit te kunnen realiseren. Alsjes en maartjes tellen dan niet.
Mijn complimenten gaan naar de schrijver(s) CV201d.

Gr, Joep
Post Reply

Return to “Questions & Discussions Forum”