Flash en homeseer [1ste resultaat]

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

De laatste tijd begin ik me steeds meer thuis te voelen in flash en zie het daarom ook als een uitdaging om eens te kijken of er niet iets is te maken wat redelijk algemeen inzetbaar is in de touch screen sfeer.

Mijn grote vraag is hoe kan ik het best de data uit homeseer krijgen.
PHP, ASP, Ajax ??? etc.. wat is de beste optie en geeft de meeste flexibiliteit.

Mijn ervaring op dit gebied kan nog wel wat lees voer gebruiken, en vanuit flash heb ik wel een redelijk beeld. Maar hoe ik homeseer moet aanspreken is nog een grote blur ?

Mocht iemand een idee hebben of me een schop de goede richting kunnen geven. Heel graag!

Robin
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Ik ben niet zo bekend met Flash
Wta je wel kan proberen is TenServer.
Hiermee kan je via een url simpele HS commando's sturen/opvragen.

http://tenholder.net/tenWare2/homeseer.aspx

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

Ga ik eens op mijn gemak lezen...

Nu kan ik dingen wel aansturen via een buiten je beeld openende popup zegmaar. Maar dat is niet ideaal.

Op dit moment lees ik bijvoorbeeld data uit een sql server voor een klus waar ik mee bezig ben met een stukje php. zoiets moet toch ook voor hs kunnen dacht ik zo. Databases zijn weer niet zo mijn sterkste kant, vandaar mijn zoektocht en vraag.

Thnx for the pointer!
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

Misschien is adobe flex een betere oplossing om een touchscreen applicatie te maken.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

Flex? mischien wel, maar ik kan zo 1..2..3 geen overtuiging vinden? maar sta open voor sugesties.

Ik ben snel geneigd om te grijpen naar waar je ervaring mee heb en voor wat ik wil ( breed inzetbaar ) wil ik juist geen .exe al kan dat vanuit flash ook zonder problemen.

Juist omdat ik het eventueel ook in hstouch bruikbaar ( moet ik ook nog testen ) wil hebben lijkt me het verstandig om het webbased te laten draaien.

Vanacht herinnerde ik me ook weer hoe dat met John00 touchinterface ging... met .ash ( ik ga weer op onderzoek uit ) en mocht ik wat bruikbaars tegen komen dan zal ik dat hier posten.

ik ga binnen kort even wat testjes in elkaar prutsen om te kijken of ik heen en weer kan communiceren.
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

Met adobe flex maakt je geen executables, maar ook gewoon webbased toepassingen (swf).

Flex is meer gericht op het maken van webtoepassingen/applicaties, terwijl flash meer gericht is op het grafische vlak.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

Misschien heb je hier wat aan als je wat door de code loert en de readme:

http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=686
En daarna verbeterd en uitgebreid door DJ:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2162

Succes,
Esteban
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

@gjniewenhuijse

Ik ga zeker een keer naar flex kijken, maar als grafisch persoon denk ik dat flash beter bij me past aangezien ik daar de meeste ervaring mee heb.

Homeseer doorgronden kost me al genoeg als niet programmeur, vandaar dat ik me even bij flash houd.

thnx Esteban,

Ik heb je code gisteren eens door zitten loeren en kan een device triggeren via hscom.asp en dan de parameters.

Moet nog even wat vaker lezen als dyslect, maar de lampjes kan ik hier mee aansturen.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

Inmiddels maak ik vorderingen en heb voor de lol een carousel gemaakt volgens een tutorial en heb deze gekoppeld aan hs.

Image

icons, devices, tooltip omschrijving moet je zelf aangeven in icon.xml ( openen in notepad en even aanpassen naar eigen wens )
Het aantal items in de carousel wordt bepaald door de hoeveelheid items in de .xml

<icon image="icon1.png" housecode="P5" tooltip="Lampjes Bank" device="light" />

Dingen zijn nog in progress en ik moet nog een hoop leren, maar het 1e stukje resultaat is er.

In theorie zou je door de .asp file te veranderen en er .net (homeseer )commandos te maken en zo bijvoorbeeld hstouch een scherm te laten zien.

ToDo:

er zitten div variabelen in zoals:
resolutie, snelheid, x en y diameter van de carousel zelf die te lezen zijn uit een .xml zodat iedereen de boel naar persoonlijke wens kan aanpassen.

zorgen dat de status van een homeseer device wordt ingelezen in flash en het bij behorende icon getoond wordt.

Carousel touch vriendelijker maken en evt uitbreiden met throw physics.

http://www.4shared.com/file/127093458/2 ... sflash.rar
Merdeka
Member
Member

Post by Merdeka »

Heb ooit een begin gemaakt met een flash GUI voor misterhouse. http://misterhouse.wikispaces.com/Timo

Maar ik heb het nooit verder afgemaakt. Kan me nog herinneren dat ik een xmlclient in flash actionscript heb gebruikt. Maar als ik het weer zou moeten maken, dan zou ik me meer verdiepen in xmlrpc. Zal eens kijken of ik nog wat files kan vinden op mijn oude usbschijf.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

@Merdeka, leuk... ! en herkenbaar ;)
gotoandlearn.com dat is dus de site waar ik de tutorial vandaan heb geplukt.

Ik heb het nu zo opgelost naar hs toe, waarbij ik niets ontvang (het standaard tekstje verdwijnt wel dus er komt wat binnen ) in de var FromHomeseer.

Code: Select all

var ToHomeseer:LoadVars = new LoadVars();
	var FromHomeseer:LoadVars = new LoadVars();

var strType = this._parent.devtype;
	var hscode = this._parent.housecodeT;

ToHomeseer.Device = hscode ;
	ToHomeseer.strType = strType ;
	ToHomeseer.sendAndLoad("/hsflash/hsflash.asp",FromHomeseer,"POST");

Dit stukje code heb ik schaamteloos geleend van Estebans ifohn

<%@ Language=VBScript %>
<% 
'  Since the frame is hidden it doesn't hurt to leave on debug info.
'  If you want to see the debug info set the iframes width and height to something
'  other than zero ...

'  Device id from form id tag ...
	device = Request.Form("device")
	Response.Write device

'  Device type appended via javascript ...
	strType = Request.Form("strType")
	Response.Write strType

'  Polling for device status
	devStatus = hs.DeviceStatus(device)
  Response.Write devStatus

'  The way this is set up is it needs a set of code for each feature type  ...
  '  Currently there is one for light  ...
  '  If the image names were changed to fanon and lighton then only one set of code would be needed ...
	If device <> "" And Request.ServerVariables("AUTH_USER") <> "guest" Then	
		if strType = "light" then
				If devStatus = 2 Then
				hs.ExecX10 device,"Off"
				Elseif devStatus = 3 Then
				hs.ExecX10 device,"On"
				Elseif devStatus = 4 Then
				hs.ExecX10 device,"Off"
				Elseif devStatus = 17 Then
				hs.ExecX10 device,"ON"
				End If
		end if

Response.Write"<SCRIPT LANGUAGE=""JavaScript"">" & vbCrlf
		Response.Write"  parent.document.images['" & device & "'].src = " & imgSrc &";" & vbCrlf
		Response.Write"</SCRIPT>" & vbCrlf
	End If

%>
Ik trace en debug me rot maar mijn FromHomeseer var blijft leeg...
even genoeg actionscript voor vandaag.

zal zeker nog even kijken naar xmlrpc en houd me aanbevolen voor oude bestanden. Mocht iemand de source ( .fla ) graag ontvangen dan is dat een kwestie van een emailtje.

Thnx!
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Ik ben bezig een touch screen interface te maken in javascript/ajax en dus ook volledig web gebaseerd. Eigenlijk zou ik ook flash willen gebruiken maar heb hier totaal geen ervaring in. Om deze interface te ondersteunen heb ik even snel een Homeseer plugin in elkaar geprutst die de device status en value van alle binnen Homeseer gedefinieerde devices bijhoudt en middels een script (die deze output dan in XML of wat ander formaat dan ook) deze beschikbaar stelt aan de javascript interface. Als je interesse hebt laat het dan even weten. Wellicht dat we onze activiteiten kunnen combineren.

Rene.
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

Hey Rene, lijkt me leuk en leerzaam !
Ik ben geen pro maar zo gaander weg word ik ook wijzer en zo kan ik me dan wat meer op het grafische richten wat natuurlijk ook van belang is.

Ik heb dus zeker intresse !
Robin
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Esteban »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Dit stukje code heb ik schaamteloos geleend van Estebans ifohn
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
En ik heb dat weer aangepast van een stukje asp voorbeeld code van Jon00. En zo helpen we elkaar allemaal vooruit. ;)
r_255
Advanced Member
Advanced Member

Post by r_255 »

ik heb een vermoeden dat het hem in de response zit van het .asp
kan iemand mischien verklaren wat er hier onderaan gebeurt?

door de javascript tag krijg ik het vermoeden dat er iets anders uitgaat dan flash normaliter verwacht.

Code: Select all

Response.Write"<SCRIPT LANGUAGE=""JavaScript"">" & vbCrlf
Response.Write" parent.document.images['" & device & "'].src = " & imgSrc &";" & vbCrlf
Response.Write"</SCRIPT>" & vbCrlf
zover ik begrijp wordt er een plaatje in javascript code meegezonden en ik heb zo een vermoeden dat flash dat niet leuk vind. vanavond nog maar even testen.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”