Event wordt niet uitgevoerd met conditions

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
petermdevries
Member
Member

Post by petermdevries »

Ik ben intussen wat aan het spelen met HomeSeer en bewegingssensoren.

Nu wil ik eigenlijk het volgende bereiken. Als er beweging wordt gedetecteerd op de overloop dan moet 's avonds tot 1:00 uur het licht aangaan op 100% en van 1:00 tot 's ochtends op 30%. Overdag hoeft licht niet aan.

Nu heb ik met Doomotion een Occupancy sensor van de overloop gemaakt en de bewegingssensor hieraan gekoppeld. Dit werkt prima als ik de status pagina bekijk.

Vervolgens heb ik een tweetal events aangemaakt:

1. Overloop - Aanwezigheid gedetecteerd - s Avonds. Deze reageert op de trigger Overloop -> Occupied met als condities "After sunset" en "before 1:00".

2. Overloop - Aanwezigheid gedetecteerd - s Nachts. Deze reageert op de trigger Overloop -> Occupied met als condities "Before sunrise" en "after 1:00".

Nou blijkt dat bovenstaande events niet werken, tenzij ik de "before 1:00" of "after 1:00" condition weghaal. Ook als ik alleen de time condition erin zet (dus zonder sunset/sunrise) werkt het event niet. Wanneer ik alleen after sunset of before sunrise, of helemaal geen condition instel dan worden de events wel uitgevoerd.

Snap ik het niet?
petermdevries
Member
Member

Post by petermdevries »

Denk dat ik het inderdaad niet snapte...

After sunset is volgens mij sunset - 23:59 en "before 1:00" is 0:00 - 0:59. Dus event zal nooit uitgevoerd worden. Het 2e event doet het mogelijk wel, maar daar is het nog te vroeg voor...
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

probeer het direct zonder Doomotion.
Als je gebruik maakt van doomotion kan je ook zonder event een actie uitvoeren via CAC
http://board.homeseer.com/showthread.php?t=110570

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”