PMIX35 zendt niet na spanningsuitval

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Herbus
Member
Member

Post by Herbus »

Hi,
Om de wirwar van kabels rond m'n server te kunnen opruimen heb ik gisteravond even de stekker van de PMIX35 uit het stopcontact gehad. Nadat deze weer spanning had bleek HS wel de A10 commando's van DAIX en SAIX te ontvangen maar on/off/dim commando's vanuit HS werden door de modules niet uitgevoerd.
HS opnieuw opgestart, HS PC opnieuw geboot niets hielp.
Uiteindelijk HS afgesloten en de Xanura analysesoftware gestart. Hier een automatische analyse laten lopen. Software afgesloten, HS opnieuw opgestart en het probleem was opgelost.

Wie herkent dit probleem, of nog beter: wie heeft een eenvoudige oplossing voor deze omweg?

Herbus (Jos)
sim
Starting Member
Starting Member

Post by sim »

Hi Herbus,

Dit probleem had ik ook. Als de PMIX35 van spanning af was geweest was soms iedere communicatie via Homeseer onmogelijk. De Xanura software moest er aan te pas komen om het ding weer in het gareel te krijgen. Nu je het zegt heb ik dit probleem volgens mij niet meer sinds de laatste upgrade van Homeseer, 120 geloof ik.

Joost
mo046
Member
Member

Post by mo046 »

Bij mij heb ik iets soortgelijks. Verbinding met HS lijkt te functioneren, alle lampjes knipperen bij verzenden en ontvangen van signalen, maar ontvangen signalen worden niet door HS herkend en verzonden signalen belanden niet op het lichtnet. De Xanura Software krijgt vaak ook geen verbinding.
Vroeger hielp vaak de HS computer geheel uit te schakelen (dus geen reset of opnieuw opstarten) en daarna weer op te starten. Maar nu lijkt niks meer te werken en ben ik maar teruggegaan naar een CM11. Ik hoop niet dat mijn PMIX35 de geest heeft gegeven. In ieder geval is het het zoveelste Xanura component dat onbetrouwbaar is gebleken.

** Maurice **
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”