Ik ben redelijk nieuw op het vlak van domotica. Inmiddels heb ik na een grondige verbouwing mijn huis uitgerust met diverse z-wave producten van merten en dat werkt eigenlijk erg mooi en goed. Nu wil ik echter het volgende gaan doen. Ik lees veel over Homeseer en HStouch. Deze twee stukken software zou ik nu als centrum van mijn oplossing willen gebruiken en ook dat gaat mij wel lukken denk ik. Waar ik nu echter niet uit kom is het volgende.
Ik wil middels een universeel bedienpaneel (logitech 1000, Albatron oid nog geen keuze gemaakt) middels een druk op de knop zowel een licht scene starten als mijn home cinema bedienen. De AV onderdelen staan in een gesloten kast en zijn dus niet direct via IR te bereiken. Inmiddels weet ik van het bestaan van Netremote, USB-UIRT, Girder en de combinatie hiervan is waar mijn kennis nu net de mist in.
Concreet is mijn vraag dus hoe zouden jullie dit opzetten, bediening van zowel je verlichting als audio video onderdelen.
Zelf zit ik de te denken aan het opzetten van een seperaat systeem voor mijn audio en video bestanden, een systeem voor homeseer en iets van een centraal ding om dit te besturen maar hoe of wat is mij nog niet duidelijk. Dus alle ideeen zijn welkom. Mocht ik overigens ergens een topic hierover gemist hebben dan is een verwijzing natuurlijk ook welkom

Groet Erwin