SMS direct via USB Homeseer
Moderator: Ruud
@Rene: Kun je eens proberen om er een stuk koper draad aan te maken (daar een stukje in de stekker de duwen) Misschien dat je dan beter ontvangst hebt. Je kunt de ontvangst sterkte ook opvragen via AT commando's
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Je kunt de ontvangst sterkte ook opvragen via AT commando's<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">LOL.. Laat dat nu net niet werken bij hem!
--
--
@Wifi: Dat moet ondertussen toch wel werken. Want hij kan via AT commando's ook de verbinding maken forceren.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lempens</i>
<br />@Wifi: Dat moet ondertussen toch wel werken. Want hij kan via AT commando's ook de verbinding maken forceren.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Oeps.. Mijn foutje.. Excuses hiervoor.
--
<br />@Wifi: Dat moet ondertussen toch wel werken. Want hij kan via AT commando's ook de verbinding maken forceren.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Oeps.. Mijn foutje.. Excuses hiervoor.
--
Rene,
Deze antenne hangt aan mijn M20

--
Deze antenne hangt aan mijn M20

--
@wifi
Helaas, ik houd m'n M20 nog even. Ga wel op zoek naar een ander oplossing voor Homeseer omdat de plugin van Stipus ermee is gekapt.
Herbus (Jos)
Helaas, ik houd m'n M20 nog even. Ga wel op zoek naar een ander oplossing voor Homeseer omdat de plugin van Stipus ermee is gekapt.
Herbus (Jos)
Had ik toch bijna m'n M20 verkocht [:)] Kreeg gelukkig net deze e-mail van Stipus:
<b><i>Im going to send a full version to the HomeSeer updater before the end of the week.
Im sorry for this too long wait.
Regards,
stipus</i></b>
Nog niet duidelijk of er kosten aan verbonden zijn.
Herbus (Jos)
<b><i>Im going to send a full version to the HomeSeer updater before the end of the week.
Im sorry for this too long wait.
Regards,
stipus</i></b>
Nog niet duidelijk of er kosten aan verbonden zijn.
Herbus (Jos)
Over het algemeen ken ik Stipus als een betrouwbaar, responsief en behulpzaam persoon, misschien was ie op vakantie ofzo. 
Ciao,
Esteban

Ciao,
Esteban
Vanaf 15 juni? Dat lijkt mij ook wel wat [:)]
Het ziet er naar uit dat het goed komt.
Herbus (Jos)
Het ziet er naar uit dat het goed komt.
Herbus (Jos)
Als het nu via de updater gaat dan zal er wel een prijskaartje aan hangen.
Volgens mij mogen er namelijk geen gratis plugins meer via de updater lopen.
- Antoon
Volgens mij mogen er namelijk geen gratis plugins meer via de updater lopen.
- Antoon
Eindelijk! Ik heb de M20 aan de praat. Door een stukje draad in de antenne connector te purren heb ik eindelijk verbinding gekregen met het netwerk en m'n eerste SMS verstuurd:0)
Dat het leven zo makkelijk kon zijn;-)
Thanks guys!
Rene.
Dat het leven zo makkelijk kon zijn;-)
Thanks guys!
Rene.
Ik heb Pieter gevraagd om de handleiding te uploaden, daar staan alle commando's in.
Ook zit er een programma bij waarmee je heel snel kant en klare commando's kunt sturen.
Ook zit er een programma bij waarmee je heel snel kant en klare commando's kunt sturen.
-
- Member
Vandaag mijn M20 in gebruik genomen met een Telfort kaart. Zenden van SMS'jes werkt perfect en het ontvangen en een event triggeren gaat ook als een speer, dit alles met de SMS-connector van Stipus.
Ik was vergeten de links naar de handleiding te plaatsen
Handleiding
http://files.binkey.nl/Manuals/GSM%20Modules/m20_v5.pdf
Programma om heel veel functies te testen
http://files.binkey.nl/Manuals/GSM%20Mo ... rminal.rar
Handleiding
http://files.binkey.nl/Manuals/GSM%20Modules/m20_v5.pdf
Programma om heel veel functies te testen
http://files.binkey.nl/Manuals/GSM%20Mo ... rminal.rar
-
- Member
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by antoon</i>
<br />Ed, ik heb het nog niet voor elkaar om 5 smsjes te laten zien in een device.
Kwam op HS forum wel een script tegen wat goed werkt bij mijn normale devices.
Maar de SMS connector werkt de "last change" niet bij dus t werkt niet.
- Antoon
[h6]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Is jou dit al gelukt: dus meerdere devices die dan de laatste sms'jes en telefoonnummers laten zien?
<br />Ed, ik heb het nog niet voor elkaar om 5 smsjes te laten zien in een device.
Kwam op HS forum wel een script tegen wat goed werkt bij mijn normale devices.
Maar de SMS connector werkt de "last change" niet bij dus t werkt niet.
- Antoon
[h6]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Is jou dit al gelukt: dus meerdere devices die dan de laatste sms'jes en telefoonnummers laten zien?