Ik heb een paar dagen geleden voor onderhoud mijn rookmelder (visonic mct-425) van het plafond moeten halen. Deze gaf gelijk een alert melding door de tamper die erin zit.
Alleen nu krijg in de alert melding in homeseer niet meer weg.
Weet iemand hiervoor een oplossing?
De dipswitch "herstel meldingen verstuurd "staat op "on".
zou je een email kunenn sturen van je HS log nadat je dit gedaan hebt:
zet debug level 1 in de plugin aan,
open de brandmelder (zou dan tamper moeten geven)
sluit de brandmelder en wacht totdat je een bericht van de melder ziet passeren
zet debug level weer op None
de rest handelen we via email af en het eindresultaat melden we hier dan wel weer.
Waarschijnlijk staat de tamper switch nog open, controleer dit.
Open de MCT-245, dan zie bij het schaniertje de switch zitten die waarschijnlijk nog open staat.
Dit kan gebeurt vaak als je het klepje helemaal open klapt.
Druk de switch naar beneden en sluit gelijk de klep zodat je zeker weet dat de switch onder het palletje zit (tamper closed).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de rookmelder nog nooit open heb gehad. Volgens mij kan ik hem ook niet open maken. Alle instellingen zitten onder op de mct-425. Ook het vv. van de batterij gaat via een klepje.
Klopt, verhaal boven geldt voor de MCT-423, de opvolger heeft het rode (batterij) en zwarte (Tamper) knopje (op bodemplaat) als je hem van de bevestiging af haalt moet er een tamper volgen.
Dat kan dus in principe niet fout gaan, waarom een Alert is inderdaad niet duidelijk. Heb je nog meer Rookmelders om te proberen, dan weet je direct of het hard- of software is.
Lijkt dus de melder zelf, probeer de batterij even los te halen etc.
mogelijk is het dan verholpen, kijk gelijk of de dipswitches hetzelde staan ingesteld.