Na heel veel hier op het forum te hebben gelezen, en een aantal dingen te hebben uitgezocht heb ik besloten mijn huis te gaan 'besturen' met homeseer.
Ik denk echter wel dat de 'opbouw' van mijn installatie anders is als bij de meeste van de homeseer gebruikers. De meeste van jullie doen volgens mij heel veel draadloos (RF of X10), door de vele leidingen welke ik tijdens de bouw van mijn huis heb gelegd wil ik zoveel mogelijk bedraad maken.
Reminder:

Met hulp van jullie ben ik gaan kijken naar de digibee+ boards van www.pc-control.co.uk deze boards hebben 16 digitale ingangen, 16 digitale uitgangen en 4 analoge ingangen. Deze lijken perfect voor mijn situatie en na uitvoerig mailcontact met www.pc-control.co.uk blijkt dat ik meerdere boards tegelijk kan aansturen via n PC.
Maar nu komt mijn vraag:
Ik kan tedelijk overweg met het schrijven van PHP-SQL scripts, het aansturen van homesee producten loopt veelal via VB. Denken jullie dat het voor een beginnende VB schrijvr mogelijk is om (met een beetje hulp van jullie) mogelijk is een homeseer server op te zetten en hier wat leuke 'domotica-dingetjes' mee uit te halen.
Moeten er ellenlange scripts worden geschreven, of zijn er heel veel kleine scriptjes nodig om iets functioneels te maken?