undefined command received from EH-SD18

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Louis
Member
Member

Post by Louis »

Aproximately every 64 minutes RFXcom reports the following (twice):

13-10-2009 23:39:04 RFXCOM (processx10security) Warning: undefined sec. remote cmd received:66

I found out this happens when my EH-SD18 smoke detector sends something (its led blinks at the same time). The SD18 is used in remote mode, because sensor mode gives false tamper alerts[V].

The SD18 is listed in Homeseer as a remote, so no periodic message is expected.

What can this be?
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by b_weijenberg »

Zoals je al aangeeft verzendt een normale remote geen heart-beat echter de producent van de SD18 heeft hier zelf een code voor bedacht in Remote mode. Een SD90 werken in beide modes correct en deze kan je beter toepassen in een HA omgeving.
Louis
Member
Member

Post by Louis »

Bedankt voor de uitleg.
Het verbaasde me al dat de (bij de alarmcentrale 'gratis' meegeleverde) SD18 niet als security sensor bruikbaar was (volgens mij vanwege onterechte 'tamper' meldingen).
Maar met deze info erbij krijg ik het gevoel dat het een fout voorgeprogrammeerd device is dat niet aan het 'normale' profiel van een security sensor voldoet en daarom maar 'weggegeven' wordt...

Hij werkt verder prima als remote (panic alert als er rook is), maar heeft dan geen automatische bewaking van de communicatie en de batterij...
Regelmatig zelf de batterij testen door op de testknop te drukken is ook niet praktisch, want naast de sirene in de SD18 gaat dan ook het alarm van de alarmcentrale af...

Het is dat hij 'gratis' was, anders had ik hem teruggestuurd.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”