Event status blijft in geheugen

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Beste,

Ik heb een kleine waarschijnlijk bedienings probleem, zodra ik een event heb laten plaatsvinden middels een trigger dan zie je bij de status van een device dat deze is veranderd.
Maar zodra ik de event verwijder blijft de status er in staan ongeacht of ik met de hand hem nog een keer aan of uit zet.

Waar komt deze status melding vandaan?
Ik hoor het graag.
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Ik denk dat je iets duidelijker moet zijn. Wat voor actie trigger je, wat versta je onder het met de hand aan of uit zetten en wat is de statusmelding?

Rene.
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Ik zal proberen het nader toe te lichten,
Op het moment dat je een normale aan/uit module hebt die je schakelt krijg je dit te zien middels een lampje (pictogram) die aan en uit gaat.
Maar nu heb ik een event met een tijd trigger laten plaatsvinden (gewoon een tijdklok) die zijn actie heeft uitgevoerd op de tijds moment die ik heb ingegeven.

Dit heeft geresulteerd in de volgende 2 actie's:
- lamp ging aan
- status van het device is veranderd in "via time aan" (deze tekst heb ik zelf in de event gezet)

(zie screenshot)
Image

Alleen nu heb ik de gehele event verwijderd maar de status blijft zo staan, zelf wanneer ik nu met de hand middels de on/off button de lamp aan of uit zet blijft de status zoals hij nu is.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

ja klopt. Zover ik weet kun je dat alleen via een device actie middels een event doen. De ON/OFF knop rechts verandert daar niets aan. Je zal de label On of Off moeten setten.

Alexander
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Ik heb hem momenteel maar even via de quick en dirty mannier veranderd (gewoon wissen en opnieuw aanmaken)[:D].
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”