Rene,
Voor sommige X10 signalen gaat het op dat je die direct op het net kunt zetten maar veelal wil je toch dat je X10 schakelt onder bepaalde condities, bv alleen als het donker is, en dat is niet mogelijk met de TM13. En de TM13 laat maar 1 huiscode door dus kan je ook nog eens maximaal 16 X10 apparaten per TM13 schakelen.
Er zitten nogal een aantal haken en ogen aan een oplossing om een CTX15 aan een RFXCOM ontvanger te koppelen. Zo zal je de ontvangen RF signalen moeten bufferen omdat RF nu eenmaal veel sneller is dan het Power Line protocol. En er is de nodige intelligentie voor nodig in de interface om met de CTX15 te communiceren. Eeen dergelijke oplossing wordt dan al snel duurder dan een aantal TM13 op de plank te hebben liggen. Voor nood zou je dus een aantal TM13's in de kast kunnen leggen ingeval Homeseer niet zou werken maar gezien de betrouwbaarheid die ik met Homeseer ervaar lijkt me dat eigenlijk overbodig. Als een Homeseer-systeem regelmatig onderuit gaat raad ik aan om de prioriteit op het HS systeem te leggen om dat stabiel te krijgen en daar geld in te investeren in plaats van extra TM13's.
Zo zijn er zijn vele oplossingen en maak de keuze die je voor jezelf het beste vindt.
Bert
afvangen van x10 command van een afstandbediening
Moderator: Ruud
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Re: afvangen van x10 command van een afstandbediening
Bert,
Ik ben het met je eens dat je meestal volgens scenario's wilt schakelen en daar dus aangewezen bent iets als Homeseer. Ook is het mijn ervaring dat Homeseer redelijk betrouwbaar is. Overigens kun je de TM13 naar alle huiscodes (A-P) laten luisteren door de huiscode op P in te stellen.
Ik ben het met je eens dat je meestal volgens scenario's wilt schakelen en daar dus aangewezen bent iets als Homeseer. Ook is het mijn ervaring dat Homeseer redelijk betrouwbaar is. Overigens kun je de TM13 naar alle huiscodes (A-P) laten luisteren door de huiscode op P in te stellen.
Rene.
Eindelijk weer de tijd om het forum te raadplegen.
Gisteren de LAN USB Hub van Belkin besteld. Nu is wachten tot de Hub wordt afgeleverd
Vervolgens alles in meterkast plaatsen...
Gisteren de LAN USB Hub van Belkin besteld. Nu is wachten tot de Hub wordt afgeleverd

Homeseer 3 Pro on Windows 10 / Zwave
Edwin.
Edwin.
Het werkt !pleaseask wrote:Eindelijk weer de tijd om het forum te raadplegen.
Gisteren de LAN USB Hub van Belkin besteld. Nu is wachten tot de Hub wordt afgeleverd![]()

Homeseer 3 Pro on Windows 10 / Zwave
Edwin.
Edwin.