Standby Killer

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Standby Killer

Post by RdP »

Toch even een simpele vraag hier....

Ik zit met het dilema wat de beste optie is om apparaten die in standby staan te 'killen'

Plugwise heeft in de source een mooie optie om dit te doen, maar ik gebruik ook Homeseer en die zou het ook kunnen alleen vind ik het daar wat omslachtiger. Hoe doen jullie dit.
Daarnaast is het moment en de manier van een apparaat weer aanzetten ook lastig.... Wanneer is nu het beste moment om dit automatisch te doen en niet eerst weer op een knop te hoeven drukken. Dat maakt mij niet uit maar de rest van de familie wel.....

Graag jullie commentaar....

/Rien
Rien
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Standby Killer

Post by Rene »

Integreren met een alarmsysteem. Als het alarm aan gaat is er niemand thuis, kan dus veel uit. En als het alarm uit gaat , komt er iemand thuis, moet dus eea weer aan. En probeer dit maar eens vanuit de Source te doen ;-)
Rene.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Standby Killer

Post by Alexander »

Ja helaas zit er geen knop op de plugs om deze alsnog uit standby te halen. Ik denk dat er ook weinig hier hun plugs uitzetten, omdat je deze ook weer met de software aan moet zetten en wanneer is dat weer een geschikt moment... Ik merk dat het alleen zinvol is bij apparaten die een koppeling hebben met andere apparaten. Bijv mijn projectiedoek en beamer: Als ik mijn projectiedoek naar beneden laat, dan gaat de plug achter mijn beamer uit standby. Andersom ook met een powerdown timer van 2 minuten (om de lamp nog te laten koelen). Zo ook met mijn kerstverlichting: Hoofdverlichting woonkamer aan? plug achter de kerstverlichting uit standby, en andersom.
De plugs achter mijn vaatvasser, droger en wasmachine zet ik bijv nooit uit. Ik krijg dan zeker woordenwisseling met mijn partner als dat wel gebeurd... :D
Alexander
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Standby Killer

Post by Rene »

Waar je het ook zou kunnen doen, als die hebt tenminste, is een closedin boiler. Alarm aan, closedin boiler uit. Slapen, closedin boiler uit. Verder is het zo dat mijn vaatwasser, wasmachine en droger een te verwaarlozen verbruik hebben als ze niet aan staan en dus niet gebruikt worden. Daar hoef ik dus niets mee te doen.
Rene.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”