Complex thermostaat event

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Post-IT
Member
Member

Complex thermostaat event

Post by Post-IT »

Ik ben opzoek naar wat tips voor de inrichting van de events rondom m'n thermostaat gebruik.

Ik heb momenteel een Proliphix die als volgt via events wordt aangestuurd:
- Als het alarm status aan+away krijgt, dan Heat setpoint 16,5C
- Als het alarm status aan+stay krijgt, dan Heat setpoint 18C (nacht)
- Als het alarm status off krijgt, dan Heat setpoint 22C
- Als geen beweging sinds 45min, dan Heat setpoint 18C

Omdat bovenstaande events alleen maar werken op basis van m'n dagelijkse doen wil ik hier wat functies aan toevoegen.
1) Door middel van m'n HStouch display wil ik de mogelijkheid hebben om een handmatige aanpassing te doen in de vorm van een aangepaste temperatuur met een timer (Komende xx uur temperatuur van xxC). Als ik dan ziek op de bank lig gaat niet opeens de verwarming na 45min uit.

2) Tevens wil ik via HStouch eenvoudig de drie basis temperaturen aan kunnen passen (dag, nacht, weg) die in de default events worden gebruikt.

Ik hoor graag wat jullie tips zijn omtrent de inrichting van m'n events, of welke functies in HS(touch) ik zou kunnen gebruiken om dit te bereiken.
mo046
Member
Member

Re: Complex thermostaat event

Post by mo046 »

m.b.t. 2): schrijf je basiswaarden naar een virtual device voor elke waarde (hs.SetDeviceValue), en maak één virtual device waar je de actuele setpoint naar weg schrijft, afhankelijk van je events.

m.b.t. 1): een tijdelijke verhoging van je actuele setpoint, totdat de volgende setpoint via normaal programma actief wordt (dag/nacht/weg/...).

Enable je "geen beweging" event alleen dan als als je status "alarm off" is en je geen tijdelijke setting hebt, anders overschrijft deze event je setpoint.

Als je status "alarm off" geactiveerd wordt moet je terug naar het normale (tijdgestuurde) programma van je thermostaat. Anders gaat je thermostaat naar 22 graden als je 's nachts thuis komt. Ook voor of "aan stay" zou ik naar het normale programma overschakelen.
** Maurice **
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”