Hoi Rene,
Na 3 weken ‘klunen’ is mijn Plugwise systeem weer in de lucht.
Met hulp van uiterst vriendelijke mensen van Plugwise is het gelukt.
Bij het updaten van de firmware van versie 1 naar 2 was het volledig fout gegaan.
Uiteindelijk kon ik 5 Circles niet meer upgraden en en ontving ik van Plugwise nieuwe exemplaren.
Op advies van Plugwise heb ik een update gedaan naar de allerlaatste versie van de Source via
www.myplugwise.com/source/pwsetup_2.13beta.exe
Plugwise benadrukte dat zowel de Source als de Firmware in de Circles beiden in Beta-status verkeren.
Het update van de firmware van laatste circle duurde wel 8 uur en ging vaak fout.
Plugwise adviseerde daarom om een Circle+ niet achter een wasmachine of vaatwasser te ‘verstoppen’.
Grote apparaten met veel staal en elektronica zorgen er soms voor dat de verbinding tussen de USB-Stick en de Circle+ niet optimaal is.
Mijn Circle+ zat achter de wasdroger. Nadat ik die Circle+ in een vrije ruimte dichter bij de USB-stick had gezet verliep de update van de laatste Circle plotseling probleemloos!
Het kan dus goed zijn dat de oorzaak van het fout lopen van de Firmware-upgrade van de Circles ligt in de fysieke plek van de Circle+.
De Updatewizard van Plugwise zoekt zelf de Circles op die nog oude Firmware heeft.
Warning: Als laatste actie van een upgrade worden ALLE Circles (ook de circles die updated zijn) even uit/aan geschakeld!
Het is dus van belang dat je geen draaiende PC’s o.i.d. achter de pluggen hebt zitten!
Warning: Na een update van de firmware van de Circles ziet Source de Circles met de oude firmware niet meer !
Mijn volgende stap is het herstellen van de Plugwise plugin in Homeseer.
Momenteel krijg ik 2 keer per minuut de volgende foutmelding in HS-logging:
Error: Cannot query http://localhost:8082/statistics.xml: '<' is unexpected token. The expected token is: ';'. Line 264, position 24
De Hspi_plugwise.dll is van versie 0.9.1.3. Met Debug enabled komt er geen extra informatie in de Log van HS.
Er is in source inmiddels veel veranderd met Circles en namen.
Wat kan ik het beste doen? Moet ik in Homeseer alle Plugwise devices deleten en daarna HS opnieuw starten?
Uiteraard komt er nu geen data van Plugwise in Homeseer.
Ik check nog even secuur of ik jouw oplossing van 12 januari juist heb ingebracht.
Hartelijke groet, Verkenner