Weer script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Weer script

Post by Alexander »

Mogelijk volgend volgend project: http://www.weeronline.nl/Go/FlashCharts ... Id=4951513 (ik heb nog een projectje voor een forumlid)
Welke info is interessant en hoe zou je het willen hebben?
Alexander
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Weer script

Post by Snelvuur »

Ik vond de regen wel intressant, weer enzo kan je overal vandaan trekken (is mijn mening) anders wordt het dalijk te complex, dat wil je ook niet lijkt me. Toch kan je er genoeg mee doen uiteraard, maar ligt maar net aan de wens (denk aan 20 mensen met 20 verschillende wensen)
// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Ja natuurlijk, maar niet iedereen kan scripten. Ik ben vooral in de, temperatuur, wind en <title> geinteresseerd. De zonwering daarop schakelen icm het regenmonitor script vind ik volstaan ipv allerlei sensoren kopen. Ik heb bijv geen temperatuursensoren in/buiten huis. Ik wil ook van de 433 MHz modules af (heb nog de bewegingssensoren en erg geinteresseerd in digit zijn bevindingen met arduino.). ZWave sensor modules wellicht later. Dit script is dan gratis te realiseren.
Alexander
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

Ik ben ook bang met scripts dat als iets mis gaat of er is teveel verandering dat je zonwering dan b.v. te vaak open en dicht gaat. Immers echte regen kan je niet meten met een url script. Wil zelf nog een water detectie achtig iets hebben... komt nog wel een keer. De combinatie "en en" klinkt iig wel goed.
// Erik (binkey.nl)
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Alexander wrote:Mogelijk volgend volgend project: http://www.weeronline.nl/Go/FlashCharts ... Id=4951513 (ik heb nog een projectje voor een forumlid)
Welke info is interessant en hoe zou je het willen hebben?
Alexander,

Ik ben bezig een soort van weerstation te bouwen, met de volgende gegevens als input:
- eigen metingen, van met name Oregon sensors (via RFXCOM plugin)
- Historische gegevens (voor de 2e fase omdat RFXCharts V2 er nog niet is)
- Verwachtings informatie, via websites als weeronline en buienradar.

Weet jij welke xml feeds weeronline beschikbaar heeft ? En mogen ze 'zomaar' gebruikt worden.

Thx,
Rien
Rien
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

RdP wrote:Weet jij welke xml feeds weeronline beschikbaar heeft ? En mogen ze 'zomaar' gebruikt worden.
Nee dat weet ik niet. Ik kom daar achter door de webpagina van de weeronline te bekijken. Nu weet ik dat hun grafieken flash objecten zijn maar die de informatie gevoed krijgen door het benaderen van xml webservices. Dat zie ik dan gebeuren in de aanroep door de flash objecten. Ik gebruik hiervoor HttpWatch.
Ik heb dus ook geen informatie verkregen of ze gebruikt mogen worden.
Alexander
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”