Regen monitor script

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Locked
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Re: Regen monitor script

Post by AshaiRey »

Voor wat betreft je x22 voorbeeld. Als je even terug leest zie je dat Alexander het probleem met 2-digit device codes heeft onderkend en dit zal wel in de volgende versie opgelost zijn.
Gevonden.
Een gevalletje van teveel informatie te verwerken doordat de gehele thread door gelezen moet worden.
Het is misschien een idee om de eerste posting te gebruiken (editten) en daarin steeds de laatste versie en eventuele opmerkingen te zetten.
Ik was nu bijna de icoontjes zip misgelopen.
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Ik had ook niet verwacht zoveel response te krijgen. Mijn vorige scripts zorgden namelijk niet voor deze stortvloed aan views/reacties. Voor de volgende versies (en ik ga ook mijn posts editen) zal ik de scripts op mijn site zetten. Een topic leent zich niet voor het plaatsen van scripts.
Alexander
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

AshaiRey wrote:Als je de optie multi device uit houd wordt er maar 1 device aangemaakt en deze heeft een tijd in het verleden.
Is dit de bedoeling? (om te zien of er regen is geweest?)
Dat is zo, omdat de XML pagina van weeronline een aantal records bevat uit het "verleden". Die neemt het script een-op-een over. Wat je ermee kunt/wilt, is geheel aan jullie. Nuttig? Geen idee. Het is niet zo dat ik dit erin gebouwd heb. Ik houd gewoon niet expliciet rekening met alleen toekomstige data, maar alle data in die XML pagina. Dit krijg je er nu dus gratis bij ;-)
AshaiRey wrote: Met de multi device optie aan krijg ik 24 devices.
Ik zie de melding 'Geen regen om 14:30:00' iedere keer een device opschuiven en uiteindelijk bij device 'Regen' uit het zicht verdwijnen.
Ik neem aan dit dit dus de glijdende schaal van 2 uur weersverwachting opleverd
Als Regen4 de huidige tijd aangeeft en ik wil 15 min vantevoren een regen melding krijgen dan moet ik dus een trigger op Regen7 zetten neem ik aan.
Correct. Het is telkens een verschil van 5 minuten. Zo ook dit staat in de XML pagina. Als weeronline besluit om het 10 minuten te doen, verandert dat automatisch mee. Om zeker te zijn zou je dus wel de devicestring moeten checken. Als niemand de functionaliteit gebruikt van multi devices dan haal ik het eruit. Ik had het erin gedaan omdat wellicht mensen dit gebruiken voor HSTouch en inderdaad datgene wat je zelf bedacht om ermee te doen. Ik denk alleen dat het nuttiger is om twee devices te hebben 1) de huidige weersomstandigheid 2) wanneer het weer wijzigt, zoals ik reeds een pagina eerder had genoemd als toekomstige optie (http://domoticaforum.eu/viewtopic.php?f ... =90#p41058).
AshaiRey wrote: Sorry voor de misschein wat verwarrende vragen.
Het geeft alleen maar aan dat deze gebruiker waarschijnelijk op een ander gedachte spoor zit. :D
Geen probleem. Ik verneem graag reactie, zodat ik a) verbeteringen kan doorvoeren b) ideeen op kan doen
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

Hoi Alexander.
Omdat je ideeen wil opdoen denk ik even vrijuit. :)

Als ik het script als uitgangspunt zou gebruiken en aanpassen aan mijn eigen smaak zou ik het volgende doen.
- Die 24 devices verwijderen. Ik heb een voorkeur op alles minimaal te houden en overzichtelijk
- Slechts 1 meldingdevice gebruiken om aan te geven of het gaat regenen of niet
- MultiDevice switch veranderen in TijdInToekomst. Als nu uit het xml blijkt dat er regen komt op dat tijdstip dan het ene meldingdevice op On (updaten)
- Wil je meer tijden dan kan je ook meer meldingdevices gaan gebruiken.
- Is er tussen nu en TijdInToekomst geen regen meer in xml dan kan het meldingdevice weer gereset worden
- Regen indicatie in mm\text en eventueel spraak dmv hs.speak()
- Drempelwaarde meegeven om aan te geven wanneer je vind dat het aantal mm/regen genoeg is om het te melden. 0.1mm zijn een paar spetters en weerhoud mij niet om naar buiten te gaan. Een stortbui daarintegen wel :D
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Dank je! Ik wacht even op reacties van anderen op jouw post, voordat ik spontaan ga zitten ombouwen :D
Alexander
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ik kan me wel vinden in de voorstellen.
Ook ik probeer mijn devices en events onder de 250 te houden en dan helpt het niet als er weer 24 bij komen.
waar het om gaat is dat je weet wanneer en hoeveel het gaat regenen, als dat in 1 melding kan lijkt me dat overzichtelijker. Nu is het bv niet erg lekker doorgeven aan HStouch.
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Snelvuur »

2/3 status meldingen

regen on/off
tijdstip regen (maar dit zou je kunnen terugvinden van last changed time van regen on)
hoeveelheid regen (en dan b.v. of via mm aantal of licht/zwaar/medium tekst kan ook)
// Erik (binkey.nl)
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member

Post by phoenixb »

Alexander: als de value anders is dan de vorige dan wordt de last update met de huidige tijd geupdate, anders niet. Of wil je dit juist wel?
Ik zou eigenlijk willen zien wanneer de script heeft gedraait voor het laatst ondanks dat de waarde wel of niet is veranderd, dus de waarde die je in je event ziet zoals hij nu bij mij staat op:

Last ran: Today 16:46

Gr,

Post by Alexander »

djdive wrote:
Alexander: als de value anders is dan de vorige dan wordt de last update met de huidige tijd geupdate, anders niet. Of wil je dit juist wel?
Ik zou eigenlijk willen zien wanneer de script heeft gedraait voor het laatst ondanks dat de waarde wel of niet is veranderd, dus de waarde die je in je event ziet zoals hij nu bij mij staat op:

Last ran: Today 16:46

Gr,
Daar voorziet 2.4 nu in, maar ik er even vanuit dat je een reactie stuurt op snelvuur zijn reactie.
Snelvuur wrote:2/3 status meldingen
regen on/off
tijdstip regen (maar dit zou je kunnen terugvinden van last changed time van regen on)
hoeveelheid regen (en dan b.v. of via mm aantal of licht/zwaar/medium tekst kan ook)
"tijdstip regen" in het verleden dan, want last update is altijd verleden.
Alexander
AshaiRey
Senior Member
Senior Member

Post by AshaiRey »

[Bump]
Zijn er nog ontwikkelingen gaande?
Bram
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Ik was bezig, maar ben ff gestopt. Even andere prioriteiten voor 20 augustus. Daarna ga ik weer verder.
Alexander
Maarten
Member
Member

Post by Maarten »

Het gekken is dat hij bij mij zegt Website weeronline.nl down. Nou had ik al gelezen dat het aan de firewall kan liggen deze heb ik uitgezet maar nog werkt het niet.

Ik heb die laatse versie in weer.vb geplakt en in het script met aanroepen doe ik ("Main","4057866;v7")

Is hier iets niet goed aan dat hij dit blijft zeggen?
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

ik heb dit in het event staan:
regenmonitor.vb("Main","4058791;h9;yes;yes")
Peter
http://www.pcgsm.nl/
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Post by Alexander »

Maarten wrote:Is hier iets niet goed aan dat hij dit blijft zeggen?
Wat gebeurt er als je op die pc de pagina http://www.weeronline.nl/Go/FlashCharts ... Id=4057866 aanroept?
Peterpc wrote:ik heb dit in het event staan:
regenmonitor.vb("Main","4058791;h9;yes;yes")
De laatste twee "yes" zijn optioneel. Maarten doet dus niets fout. Het script kan alleen de pagina niet opvragen.
Alexander
Maarten
Member
Member

Post by Maarten »

Als ik die aanroep dan werkt het wel. ik zie dan een xml pagina is dat volgens mij allemaal tekesten onder elkaar in het rood en blauw en zo :D
Locked

Return to “Homeseer Scripts Forum”