ik lees regelmatig interessante postings hier en nu ik binnenkort zeer waarschijnlijk ga verhuizen wil ik in mijn nieuwe huis ook een domotica systeem aanleggen. Daarvoor ben ik nu al leuk aan het grasduinen voor apparatuur. Zo heb ik al een 15" touchscreen op de kop getikt voor 45 euro, een patchkast voor de apparatuur en bezit ik genoeg soldeer/electronica kennis (ooit MTS-E gedaan als studie..) om hier en daar wat (om) te bouwen

u heb ik ondanks veel zoek en leeswerk een paar kleine vragen hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen:
- Zijn er producten of acties waarbij je nog goedkoper dan bijv. de september actie 2010 aan Homeseer 2 of de pro versie kan komen ?
- HStouch werkt alleen in combinatie met HS2 of HS2pro, dus aanschaffen van de pro versie is beter qua kosten ?
- Is het mogelijk om een willekeurige IRDA interface aan te sluiten en werkend te krijgen in Homeseer (zolang die natuurlijk door windows wordt herkend..) ? ik heb namelijk nog een usb IRDA interface liggen...
- Werkt Homeseer met een CM15 pro interface zoals ze die bij elekhomica.nl verkopen ?
- Zoja, is er een merkbaar verschil tussen hun huismerk EH spullen zoals de CM15 interface en die van marmitek zelf ?
- Ik vindt het wel een uitdaging om wat US sensoren van ebay big-john te kopen enom te bouwen naar 433 mhz. (zoals hier beschreven) maar moet ik dan een RFXcom hebben om ze te gebruiken? Of werkt het ook met een standaard CM15 interface (of een TM-13) die ik hier boven noem?
- ontvangt die CM15 ook 310 mhz of is het een europa editie die dus alleen 433 mhz ontvangt?
- Is een P4 2ghz CPU met 1024 mb ram genoeg als server voor homeseer etc? en zou je een tin-client zoals een wise WT9455XL (maar 40 euro...) kunnen gebruiken als client voor HStouch?