Hallo,
Wij zijn aan het bouwen en willen eventueel HS gaan gebruiken om ons huis te besturen.
Nu heb ik vorige week HS geïnstalleerd en druk aan het stoeien geweest, alles werkt super en erg duidelijk!!
Maar nu zit ik met de volgende situatie. Ik heb een Velleman K8061 aan een 1-10V raildimmer aangesloten.
Ik loop de gang in en wil het licht laten aangaan, dit event moet de lamp langzaam(2 sec) van 0 naar 100% later opkomen, tot zover geen probleem gewoon in een script de value van de dim waarde telkens met 1 verhoogd. Ik gebruik een PIR op de ingang om te detecteren of ik de gang inloop.
De lamp moet nu 15 minuten branden op 100% en na deze tijd 5 minuten branden op 30%.
Ik heb dit opgelost door combinaties van 2 scripts (dimup en dimdown)en de pauze instructie van HS te gebruiken.
Dit werkt als ik om 12.00 de gang inloop en er niet meer kom. Als ik bv om 12.14 weer in de gang ben wordt de event weer gestart met als gevolg dat 1 minuut later de dim op 30% staat en niet 15 minuten later. Er lopen dus 2 events door elkaar.
Een oplossing hiervoor is dat het eerste script bij een nieuwe trigger van de PIR gewist wordt en HS enkel het laatste event zal uitvoeren.
Een andere zou zijn dat de 15 minuten timer telkens opnieuw gereset wordt als de PIR een trigger geeft en dus de 15 minuten vertraging telkens opnieuw ingaat. Maar dan zit ik nog dat het ook moet werken als de dimmer in de 30% dim-mode staat!
Heeft iemand misschien een oplossing voor?
Alex
Reset van een timer?
Moderator: Ruud
-
- Starting Member
Re: Reset van een timer?
Misschien is er een makkelijkere manier, maar het is het proberen waard.
Nu kun je bij de Event PIR ZIET BEWEGING
Cancel Script Dim 30%
Cancel Script 0%
Run Script 100%
Je moet het alleen nog even vertalen naar een VB verhaaltje, maar dat lukt jou wel.
Succes, Maikel (ja van die plugin ja)
Code: Select all
Script Dim 100%
Dim van Huidige waarde > 100%
Triger event Dim 30%
Script Dim 30%
Wait 15Min
Dim van Huidige waarde > 30%
Triger event Dim 0%
Script Dim 0%
Wait 5Min
Dim van Huidige waarde > 0%
Cancel Script Dim 30%
Cancel Script 0%
Run Script 100%
Je moet het alleen nog even vertalen naar een VB verhaaltje, maar dat lukt jou wel.
Succes, Maikel (ja van die plugin ja)
We gaan het proberen Maikel (ja van die plugin ja), jammer dat in hs je er niet een event kan aanroepen wat zichzelf kan uitschakelen enkel maar andere.
Ik hou jullie op de hoogte
Alex (ja van die plugin ja)
Ik hou jullie op de hoogte
Alex (ja van die plugin ja)
In je Homeseer event om je licht te regelen naar aanleiding van je motion trigger kun je toch als eerste action een " remove delayed device action" opnemen?
Joost
Joost
Ik heb een stukje liggen/zitten te programmeren in VB, maar als ik dit voor elke aansluiting doe ben ik al snel het overzicht kwijt.
Ik heb het inderdaad kunnen oplossen met de ingebouwde remove delay functie
Date Triggered
Control Name Trigger Action
Display or Edit User Note for DO Uitgang voorkant woonkamer (delayed action) DO Uitgang voorkant woonkamer (delayed action) 28-9-2010 22:17
WHEN
Everyday
Last ran: Unknown
Device Command: Begane grond Woonkamer DO Uitgang voorkant woonkamer Off
Simpel en effectief, maar soms zoek je te ver als beginner.....
Bedankt voor de tips!
Alex
Ik heb het inderdaad kunnen oplossen met de ingebouwde remove delay functie
Date Triggered
Control Name Trigger Action
Display or Edit User Note for DO Uitgang voorkant woonkamer (delayed action) DO Uitgang voorkant woonkamer (delayed action) 28-9-2010 22:17
WHEN
Everyday
Last ran: Unknown
Device Command: Begane grond Woonkamer DO Uitgang voorkant woonkamer Off
Simpel en effectief, maar soms zoek je te ver als beginner.....
Bedankt voor de tips!
Alex