Regen monitor script
Re: Regen monitor script
Even voor de zekerheid:
1. Vraag je de url op vanaf de pc waar het script uitgevoerd wordt?
2. Gebruik je een proxy?
3. Het script is recurring? m.a.w. het is niet toevallig zo dat het script 1 keer uitgevoerd heb?
Het script geeft alleen aan als de website down is als de geopende pagina geen ?xml bevat. Aangezien die pagina dat wel bevat, kan ik het niet meer volgen. Kun je een sniffer op die pc starten (wireshark is erg makkelijk) en kijken of de pagina opgeroepen wordt en wat er ontvangen wordt. Mocht je dit nog nooit gedaan hebben, dan vergt het wel even de nodige uitleg.
1. Vraag je de url op vanaf de pc waar het script uitgevoerd wordt?
2. Gebruik je een proxy?
3. Het script is recurring? m.a.w. het is niet toevallig zo dat het script 1 keer uitgevoerd heb?
Het script geeft alleen aan als de website down is als de geopende pagina geen ?xml bevat. Aangezien die pagina dat wel bevat, kan ik het niet meer volgen. Kun je een sniffer op die pc starten (wireshark is erg makkelijk) en kijken of de pagina opgeroepen wordt en wat er ontvangen wordt. Mocht je dit nog nooit gedaan hebben, dan vergt het wel even de nodige uitleg.
Alexander
Ja ik heb de url op de server opgevraagd. en dan zie ik het wel.
Zal het nog gekker zeggen hij doet het nu in eens. heb niks veranderd en in eens deed hij het. heb in de log zitten kijken en daar komt hij elke 5 minuten voor snap er nu niks meer van.
Bedankt voor de hulp! ziet er alleemaal super uit
Zal het nog gekker zeggen hij doet het nu in eens. heb niks veranderd en in eens deed hij het. heb in de log zitten kijken en daar komt hij elke 5 minuten voor snap er nu niks meer van.
Bedankt voor de hulp! ziet er alleemaal super uit
Bij mij ook, oude versie, werkt nog steeds prima.
Bij mij werkt het ook nog prima.
IK heb hem gestopt, kreeg teveel fouten in de Logs maar heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken waarom.
yep hier ook werkt prima
Gebruik hem dagelijks prima script
Top! Daadwerkelijk ook als triggers voor events of alleen ter info?
Alexander
Nou, ik heb een event op de melding gezet dat aangeeft dat het over een kwatier gaat regenen. Ik laat dan het volgende omroepen.
'Hé wat leuk het gaat regenen. Laarsjes aan! Jasje aan en naar buiten!"
De meeste omroepen komen als ik op mijn werk zit en mijn vrouw thuis is..
Ze kan er nog steeds om grijnzen.
'Hé wat leuk het gaat regenen. Laarsjes aan! Jasje aan en naar buiten!"
De meeste omroepen komen als ik op mijn werk zit en mijn vrouw thuis is..

Ze kan er nog steeds om grijnzen.
Bram
Haha, hij's leuk. Maar geen events voor het ophalen van zonwering e.d.?
Alexander
Zeker wel, als aanvulling op de regensensor. Zonwering wordt opgehaald voordat de eerste druppels vallen, perfect.