KAKU remote aan knop toggle functie
Moderator: Ruud
KAKU remote aan knop toggle functie
Hallo,
is het mogelijk in homeseer een toggle functie te maken op een KAKU aan Comando.
ik wil graag bv mijn standaard huiskamerverlichting inschakelen met het aan commando van de KAKU remote en als ik nog een keer op aan druk een bepaald dimlevel Event op te roepen en bij herhaling weer terug naar het basis Event.
gr ralph
is het mogelijk in homeseer een toggle functie te maken op een KAKU aan Comando.
ik wil graag bv mijn standaard huiskamerverlichting inschakelen met het aan commando van de KAKU remote en als ik nog een keer op aan druk een bepaald dimlevel Event op te roepen en bij herhaling weer terug naar het basis Event.
gr ralph
Ralph
Re: KAKU remote aan knop toggle functie
Dmv een script dat status bijhoud
Je kan het ook doen met een virtual device die je dan van status laat veranderen en condities toe voegen aan een event.
Ik zou een voorkeur hebben om een stukje vb script te gebruiken
Je kan het ook doen met een virtual device die je dan van status laat veranderen en condities toe voegen aan een event.
Ik zou een voorkeur hebben om een stukje vb script te gebruiken
Bram
ik ben vrij nieuw met homeseer, hoe ziet zo'n script er uit.
Ralph
Scripts in Homeseer kan je gewoon in vbscript maken
Kijk voor meer info hier ( http://www.homeseer.com/support/homesee ... meseer.htm )
Sorry, ik heb zelf mijn handen vol met werk en hardware issues dus ik ga geen script voor je maken.
Het is ook beter dat je het zelf probeer zodat je de mogelijkheden meer gaat zien.
Wat je moet doen is:
Een event zetten die reageer wanneer je de knop indrukt.
Dit event start een script.
Het script kijkt naar de status.
- Dit kan uitgelezen worden uit een ini file met hs.GetINISetting() - even opzoeken in bovenstaande link
- of uitlezen uit een virtueel device dat je aangemaakt hebt.
Verander de status
Doe actie(s) die er bij die status gedaan moeten worden.
- hs.TriggerEvent(Event) en/of
- hs.ExecX10()
Bewaar de nieuwe status met hs.SaveINISetting()
Kijk voor meer info hier ( http://www.homeseer.com/support/homesee ... meseer.htm )
Sorry, ik heb zelf mijn handen vol met werk en hardware issues dus ik ga geen script voor je maken.
Het is ook beter dat je het zelf probeer zodat je de mogelijkheden meer gaat zien.
Wat je moet doen is:
Een event zetten die reageer wanneer je de knop indrukt.
Dit event start een script.
Het script kijkt naar de status.
- Dit kan uitgelezen worden uit een ini file met hs.GetINISetting() - even opzoeken in bovenstaande link
- of uitlezen uit een virtueel device dat je aangemaakt hebt.
Verander de status
Doe actie(s) die er bij die status gedaan moeten worden.
- hs.TriggerEvent(Event) en/of
- hs.ExecX10()
Bewaar de nieuwe status met hs.SaveINISetting()
Bram
- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Ik ben ook een leek op het gebied van scripts maar het zou een stuk makkelijker zijn als je in HS een event kan triggeren die 'then / else' uitvoert.
Als event getriggerd wordt kijk naar huidige status device. If device is off then switch on, else (als het device dus aan staat) switch off.
Zou volgens mij een hoop scripts schelen.
(In HS touch zit trouwens standaard een toggle functie)
Als event getriggerd wordt kijk naar huidige status device. If device is off then switch on, else (als het device dus aan staat) switch off.
Zou volgens mij een hoop scripts schelen.
(In HS touch zit trouwens standaard een toggle functie)
**Jeroen**
@JayBee
Ik vond dit in de helpfiles.
Executing Single Script Statements
In the Advanced section of the Run Script action, you can add a single script statement. This allows you to execute script commands without creating a file. Statements are preceded with an ampersand (&) so HomeSeer knows to treat it as a statement. For example, the following if then else logic could be typed into the "OR Script Statement" field of the Run Script action:
&if hs.ison("b2") then hs.execx10 "b3","off",0 else hs.execx10 "b3","on",0
Ik vond dit in de helpfiles.
Executing Single Script Statements
In the Advanced section of the Run Script action, you can add a single script statement. This allows you to execute script commands without creating a file. Statements are preceded with an ampersand (&) so HomeSeer knows to treat it as a statement. For example, the following if then else logic could be typed into the "OR Script Statement" field of the Run Script action:
&if hs.ison("b2") then hs.execx10 "b3","off",0 else hs.execx10 "b3","on",0
Bram
Hier een eenvoudige maar zeer goed werkende toggle:
&hs.ExecX10 "G2",hs.StringItem(",OFF,ON",hs.DeviceStatus("G2"),"," )
de stringitem split "OFF,ON" op het punt van de huidige status en laat de rest intact.
Als de status ON is dan is hs.stringitem(",OFF,ON","ON",","): OFF
Resultaat: hs.execx10 "G2","OFF"
DJ
&hs.ExecX10 "G2",hs.StringItem(",OFF,ON",hs.DeviceStatus("G2"),"," )
de stringitem split "OFF,ON" op het punt van de huidige status en laat de rest intact.
Als de status ON is dan is hs.stringitem(",OFF,ON","ON",","): OFF
Resultaat: hs.execx10 "G2","OFF"
DJ
@DJ
Ik zou haast denken dat jij met Unix (of variant daarvan) werkt
Briljant!&hs.ExecX10 "G2",hs.StringItem(",OFF,ON",hs.DeviceStatus("G2"),"," )
Ik zou haast denken dat jij met Unix (of variant daarvan) werkt
Bram