Snapshot doorcam maakt HST heel traag

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Herbus
Member
Member

Snapshot doorcam maakt HST heel traag

Post by Herbus »

Hi,

Met Netcam maak ik drie snapshots van m'n Axis M3113 doorcam als de bel wordt gedrukt.

Op de hoofdpagina van mijn (Albatron) touchscreen wil ik het laatste snapshot laten zien. De afmetingen van de afbeelding zijn 800x600. Dat past dus alleen als ik bij het Format Stretched invul.
Echter: de bediening wordt hier erg traag van. Als ik een button druk duurt het > seconde voordat deze aankomt in de log van HS. Zonder de afbeelding is dat geen probleem.
Is er een slimme oplossing om deze vertraging te voorkomen?
Ik heb de compressie al verhoogd maar dat scheelt niet erg. Het lijkt het beste als ik het formaat aanpas. In de instellingen van m'n Axis wil ik die natuurlijk maximaal houden.

Iemand een idee?

Thanks.
Herbus (Jos)
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator

Re: Snapshot doorcam maakt HST heel traag

Post by Esteban »

Geen idee wat betreft de vertraging, maar het proppen van een grote afbeelding in een klein 'venster' kan misschien de boel ietswat vertragen... (en gebruikt meer geheugen)

Wanneer Netcam 3 snaps neemt, dan via een ander event (buiten netcam om) nog eentje op een kleiner formaat nemen van je Axis en deze displayen in plaats van het netcam plaatje of iets dergelijks? Of een of ander scriptje maken die het laatste netcam plaatje kopieert en resized naar een andere dir en dat dan displayen?
Herbus
Member
Member

Post by Herbus »

Het resizen had ik ook bedacht. Ik heb dan in ieder geval hetzelfde plaatje en loop geen risico op extra vertraging. Heb alleen geen idee hoe te resizen vanuit een .Net script in HS. Heb al een uur zitten Googlelen maar zonder resultaat. Misschien heeft iemand dit al in een stuk code staan?.....? Suggesties zijn welkom :-)
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Vanuit een HS script kun je toch externe executables opstarten?
Kun je het dan niet doen met een "standaard" image resizer die ook command line opties ondersteunt? Die bestaan vast wel.
Dan ben je er al bijna..?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ha Jos, ik heb het iets anders aangepakt, misschien helpt het:
De meeste Axis camera's hebben een trigger input. Wanneer er aan gebeld wordt, stuurt HS die input aan waardoor er een video naar mijn computer wordt gebracht (via FTP). Er zit ook een soort 'pre-recording optie op waardoor ik de beller zelfs nog kan zien aanlopen. (Handig bij belletje trekkers). Daarmee heb ik in volle resolutie ongeveer 10 seconden per beller.
DJ heeft een erg handig script geschreven voor HS. (staat op zijn site en hier in een thread ergens) Het neemt een 'snapshot' en plaatst het plaatje in een device in HS. IK laat dat dan ook nog mailen. Dat plaatje is er bijna direct. De Axis kan blijkbaar snapshots leveren terwijl de video wordt opgenomen. Ik laat ook all mijn HStouchscreens aangaan en switchen naar een pagina met alleen de deurcamera in snapshot mode. Refresh Interval ongeveer een 1 seconden. Genoeg om iemand te zien en de bewegingen te zien.
Ook dat springt vrijwel meteen aan en is snel. Ik heb net mijn Albatron eruit gegooid en vervangen door een Archos 101 dus ik kan je daar geen tijd meer van geven. Maar NetCam is altijd (te)langzaam geweest en heb ik dus geheel vermeden.
Hopelijk heb je nu nog wat andere mogelijkheden/ideeen gekregen.
Herbus
Member
Member

Post by Herbus »

Bastiaan,
Dank voor je reply. De traagheid van NetCam viel inderdaad op/tegen. Jouw approach heeft meer mogelijkheden. Ik zal erin duiken. Heb inmiddels in de manual van m'n Axis camera inderdaad de pre-recording optie gevonden.
Gr. Jos
Herbus (Jos)
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”