WTGR800 / RFXcom / HomeSeer - value

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Noel
Senior Member
Senior Member

Post by Noel »

Heb net mijn nieuwe WTGR800 binnen (gisteren besteld!)
Ben nu een event voor HomeSeer aan het maken dat als de wind boven de (voor nu) 3m/sec een licht aan gaat.

Als Trigger heb ik nu:
Current Trigger Type: Device Value Change
Device: 2nd floor Wind Gust
Value is: Greater Than
Value: 3

Probleem is dat het lich steeds aan gaat (ook als het minder dan 3m/sec is!

Iemand hier die misschien weet welke "Value" ik moet gebruiken?
Dit is wat ik zie in RFreceiver:<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">581A990467D0C02260034A7D WIND1[26368] WTGR800 addr:67 direction 292 WNW speed 2,2 m/sec 2 Bft av. speed 3,6 m/sec 3 Bft Battery OK bits=88<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

--
Image
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Moest je niet delen door 10 voor de juiste waarden bij Oregon?
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by Ruud »

@wifi,
Leuke aanbieding ergens of de standaard 119 eurie.

Gr R88d
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by b_weijenberg »

Noel
Senior Member
Senior Member

Post by Noel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
<br />Moest je niet delen door 10 voor de juiste waarden bij Oregon?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Dat is correct lees ik net.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rualblas</i>
<br />@wifi,
Leuke aanbieding ergens of de standaard 119 eurie.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">De standaard 119 euro helaas :-(
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by b_weijenberg</i>
<br />zie hfdstk 12.7.1. http://www.rfxcom.com/documents/hspi_RFXCOM.pdf
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Bedankt voor de info. Delen door 10 zie ik.

--
Image
abl
Member
Member

Re: WTGR800 / RFXcom / HomeSeer - value

Post by abl »

Ben ook al enige tijd in bezit van deze windmeter en de informatie over windsnelheid komt goed binnen in Homeseer. Nu wil ik een event maken dat wanneer de windsnelheid meer dan X is mijn zonneschermen dicht gaan. Nu heb ik hier een aantal vragen over:

1- Heeft iemand een gevoel hoe hoog X moet zijn op basis waarvan mijn zonneschermen omhoog moeten gaan?
2- In de praktijk heb ik gemerkt dat ik misschien beter voor een gemiddelde windsnelheid zou moeten gaan in plaats van één waarde (de screens sluiten nu te snel). Hoe kan ik dit oplossen? Misschien met virtuele devices; als windsnelheid nu > X is dan virtuele device1 op 'veel wind' minuut 1; als windsnelheid 1 minuut later > X is en virtuele device1 'veel wind' is dan ook virtueel device2 'veel wind'... Zou dit kunnen werken?
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”