Hallo Allemaal,
Afgelopen week heb ik het File en NS Monitoring script geinstalleerd en dit werkt prima. Echt fantastisch.
Je hebt in beide script 2 opties. Uitgebreide informatie en basic informatie.
Dit wil ik uiteraard mooi weergeven in HStouch.
De basic informatie is kort en bondig. En dit kun je gewoon een tekst veld weergeven dmv (Statustrakcing).
Echter bij de uitgebreide informatie is de hoeveelheid informatie uiteraard variabel. En dit kan best veel zijn.
Is er een manier om dit variabel weer te geven in HStouch...zodat het ook nog leesbaar blijft?
Gr
Michiel
HStouch en File en NS Monitoring script
Re: HStouch en File en NS Monitoring script
Zou wel kunnen uiteraard. Maar had gehoopt dat iemand iets slimmers had.
Wat ik eigenlijk zou willen is een homescreen maken met een bondig file overzicht. Als er dan files staan
ga ik naar de traffic pagina waar ik vervolgens snel in 1 overzicht de details wil zien. Scrollen is wat dat betreft niet ideaal.
Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is.
Ik ga even kijken hoe ik zo'n scrollbaar textveld moet maken. Wel ergens iets over gelezen.
In ieder geval bedankt.
Wat ik eigenlijk zou willen is een homescreen maken met een bondig file overzicht. Als er dan files staan
ga ik naar de traffic pagina waar ik vervolgens snel in 1 overzicht de details wil zien. Scrollen is wat dat betreft niet ideaal.
Maar ik denk dat het de enige mogelijkheid is.
Ik ga even kijken hoe ik zo'n scrollbaar textveld moet maken. Wel ergens iets over gelezen.
In ieder geval bedankt.
Aha, ik zie wat je probleem is.
Toen ik nog een scherm had hangen had ik op het hoofd scherm een indicator staan.
(De koplampen gingen aan van de auto op dit plaatje
domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=46& ... 180#p45450
De file informatie pagina's staan een paar plaatjes lager. )
Wil je meer details zien dan kan je daarop klikken en komt er een nieuw scherm waarop alle informatie weergegeven wordt.
Tegenwoordig gebruik ik geen display meer en laat ik alles op verzoek omroepen.
Domitica moet in mijn opinie ondersteunen en niet te nadrukkelijk aanwezig zijn.
Toen ik nog een scherm had hangen had ik op het hoofd scherm een indicator staan.
(De koplampen gingen aan van de auto op dit plaatje
domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=46& ... 180#p45450
De file informatie pagina's staan een paar plaatjes lager. )
Wil je meer details zien dan kan je daarop klikken en komt er een nieuw scherm waarop alle informatie weergegeven wordt.
Tegenwoordig gebruik ik geen display meer en laat ik alles op verzoek omroepen.
Domitica moet in mijn opinie ondersteunen en niet te nadrukkelijk aanwezig zijn.
Bram
Hoi Bram,
Maar hoe zorg je er dan voor (ook bij een nieuw screen) dat alles in een bepaalde text box blijft?
Of maak je gewoon een hele grote text box, of dus inderdaad een scroll box?
Gr
Michiel
Maar hoe zorg je er dan voor (ook bij een nieuw screen) dat alles in een bepaalde text box blijft?
Of maak je gewoon een hele grote text box, of dus inderdaad een scroll box?
Gr
Michiel
Ik gebruik een scroll box (weet de juiste naam niet meer, heb de editor al een hele tijd niet meer aan gehad)
Je kan een textbox met een scroll bar gebruiken of deze zelf maken door deze te combineren met een slider maar dat is een stuk lastiger.
Ook kan je de data in een textbox tonen dmv een url. Het wordt dan dus een webpagina in een textbox. Als die pagina kan dan te groot is kan je hem gewoon met je vinger in de box verschuiven. Net zoiets als op een mobiele telefoon. Je kan het ook dynamisch maken met een script. Dit script leest eerst de device string en de output wordt naar het textveld gestuurd. Als het script de data inleest en meer dan X karakters telt dan kan je de output afbreken en bijvoorbeeld een extra regel plaatsen met bijvoorbeeld 'klik hier om de rest te lezen' Dit is ook niet al te lastig om te doen. Je kan een script ook de losse blokjes laten lezen uit de device string. Dan zet je bijvoorbeeld 3 buttons op het hoofdscherm (A16, A59, N212) en als je op die button drukt dan leest het script alleen dat stukje uit de device string en zet deze in het textveld.
Dat zijn zo even de mogelijkheden die bij mij opkomen op dit moment.
Groeten,
Bram
Je kan een textbox met een scroll bar gebruiken of deze zelf maken door deze te combineren met een slider maar dat is een stuk lastiger.
Ook kan je de data in een textbox tonen dmv een url. Het wordt dan dus een webpagina in een textbox. Als die pagina kan dan te groot is kan je hem gewoon met je vinger in de box verschuiven. Net zoiets als op een mobiele telefoon. Je kan het ook dynamisch maken met een script. Dit script leest eerst de device string en de output wordt naar het textveld gestuurd. Als het script de data inleest en meer dan X karakters telt dan kan je de output afbreken en bijvoorbeeld een extra regel plaatsen met bijvoorbeeld 'klik hier om de rest te lezen' Dit is ook niet al te lastig om te doen. Je kan een script ook de losse blokjes laten lezen uit de device string. Dan zet je bijvoorbeeld 3 buttons op het hoofdscherm (A16, A59, N212) en als je op die button drukt dan leest het script alleen dat stukje uit de device string en zet deze in het textveld.
Dat zijn zo even de mogelijkheden die bij mij opkomen op dit moment.
Groeten,
Bram
Bram
Dankjewel voor het meedenken, ik ga er even over bomen.