Stairway to heaven
Stairway to heaven
I just made the final post about one of the last things I did in 2013: lighting the stairs with LED strips with the help of a Raspberry Pi, Arduino, 16 channel LED controller and IR light barriers.
More background info can be read on my weblog
More background info can be read on my weblog
Re: Stairway to heaven
ziet er super uit, robert
helaas heb ik open traptreden.....
helaas heb ik open traptreden.....
Thanks
I'm still not really satisfied with the images and video though - seeing it with your own eyes makes it 10 times better.
Maybe I should have asked Bastiaan to help me with this

I'm still not really satisfied with the images and video though - seeing it with your own eyes makes it 10 times better.
Maybe I should have asked Bastiaan to help me with this

- Jeroen Bartels
- Advanced Member
Very cool result!
Sweet!
Oh and asking Bastiaan is a option, but you also could invite us to see it live.... ;oP
Oh and asking Bastiaan is a option, but you also could invite us to see it live.... ;oP
Or do both 

- RDNZL
- Forum Moderator
Cool project, nog net niet over de top...
Maar ik mis de logica, het is toch de bedoeling dat je ziet waar je loopt?
Ik zou dus de trede boven diegene waarop je staat verlichten, niet die waar je al opstaat
Ik zou dus de trede boven diegene waarop je staat verlichten, niet die waar je al opstaat

Regards, Ron.
Dat was het eerst dat ik ook dacht. Je zou juist de eerste en de tweede trede voor je uit willen oplichten en wat misschien al helemaal stoer is, is om de tredes achter je direct al weer uit te faden.RDNZL wrote:Cool project, nog net niet over de top...
Kind Regards,
Greg.
Greg.
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH][SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
Rene.
Lijkt me op dit moment onmogelijk om de trede achter je meteen te doven. Wat ik ervan begrijp is er op dit moment alleen detectie dat er iemand van boven of beneden de trap betreedt niet op welke trede de persoon staat. Het aan/uitzetten van een trede werkt op timing. Dit zou eventueel met een camere en herkenning opgelost kunnen worden of druk sensoren op de tredes.sj3fk3 wrote:RDNZL wrote:Cool project, nog net niet over de top...
Dat was het eerst dat ik ook dacht. Je zou juist de eerste en de tweede trede voor je uit willen oplichten en wat misschien al helemaal stoer is, is om de tredes achter je direct al weer uit te faden.
Btw very nice result!
-
- Advanced Member
Digit,
Ziet er echt super uit... Ik speel ook al een tijdje met het idee me trap ook verlichten met Leds, maar zit een beetje met het wegwerken van al het benodigd kabelwerk. Onderkant van detrap is nl mijn trap naar de kleder.
Neem aan dat je je arduino/raspberry ook aan Homeseer gekoppeld hebt?
nogmaal super mooi gemaakt, complimenten
MVG
bart
Ziet er echt super uit... Ik speel ook al een tijdje met het idee me trap ook verlichten met Leds, maar zit een beetje met het wegwerken van al het benodigd kabelwerk. Onderkant van detrap is nl mijn trap naar de kleder.
Neem aan dat je je arduino/raspberry ook aan Homeseer gekoppeld hebt?
nogmaal super mooi gemaakt, complimenten
MVG
bart
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface
(ON ESXI )on NUC
(ON ESXI )on NUC
Mlommers heeft het helemaal begrepen
Ik detecteer met een lichtsluis een voet op de bovenste of onderste trede en dan wordt er een vaste sequence afgelopen - van onder naar boven of juist andersom.
De 'actrice' in het filmpje heeft zich zelfs sinds een paar weken de gewoonte aangemeten om de tredes te volgen
Een druksensor onder elke trede was misschien nog mooier geweest, maar je wil niet weten wat een kabelbomen ik nu al moest handlen.
Anyway, dit hobby-sausje over een klus waar ik anders helemaaaaal geen trek in had gehad (gang, trappegat & overloop) heeft wel gemaakt dat alles binnen afzienbare tijd is afgerond - anders waren het van die "Help mijn man is klusser" taferelen geworden hierzo
@ allen, dank voor alle complimenten
@ bart, nee dit hangt niet aan Homeseer, ik gebruik geen Homeseer maar mijn eigen brouwsel op basis van (vnl.) Node.js + MQTT op Raspberry Pi.

Ik detecteer met een lichtsluis een voet op de bovenste of onderste trede en dan wordt er een vaste sequence afgelopen - van onder naar boven of juist andersom.
De 'actrice' in het filmpje heeft zich zelfs sinds een paar weken de gewoonte aangemeten om de tredes te volgen

Een druksensor onder elke trede was misschien nog mooier geweest, maar je wil niet weten wat een kabelbomen ik nu al moest handlen.
Anyway, dit hobby-sausje over een klus waar ik anders helemaaaaal geen trek in had gehad (gang, trappegat & overloop) heeft wel gemaakt dat alles binnen afzienbare tijd is afgerond - anders waren het van die "Help mijn man is klusser" taferelen geworden hierzo

@ allen, dank voor alle complimenten
@ bart, nee dit hangt niet aan Homeseer, ik gebruik geen Homeseer maar mijn eigen brouwsel op basis van (vnl.) Node.js + MQTT op Raspberry Pi.
Great project and result
I tested Robert staircase
and the wow factor is very big
I tested Robert staircase

Nice heur Robert!
Dit is wat voor mijn kids... trap op trap af, trap op trap af
Dit is wat voor mijn kids... trap op trap af, trap op trap af