nu te koop bij Ibood: http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/ ... _regenval/
werkt met RFXcom en best een goede deal. Alleen vandaag geldig. Misschien was iemand nog op zoek naar wat sensoren?
Oregon weerstation bij Ibood voor 69,95 op 10 mei
Oregon weerstation bij Ibood voor 69,95 op 10 mei
groeten,
Harry
Harry
Re: Oregon weerstation bij Ibood voor 69,95 op 10 mei
Harry bedankt voor je tip.
Ik heb het weerstation aangeschaft en al het een en ander werkend in HS3.
Wat ik echter nog niet voor elkaar krijg is dat het virtuele device wat ik aangemaakt heb voor de hoogste dagtemperatuur de juiste waarde aan geeft.
De laagste dagtemperatuur werkt wel zoals zou moeten.
Ik heb het device een paar keer weggehaald en opnieuw aangemaakt maar het blijft een waarde van -1,0 gr aangeven.
Verder zou ik graag willen weten hoe ik waardes kan loggen en de trendjes zichtbaar kan maken (bij voorkeur in HSTouch).
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb het weerstation aangeschaft en al het een en ander werkend in HS3.
Wat ik echter nog niet voor elkaar krijg is dat het virtuele device wat ik aangemaakt heb voor de hoogste dagtemperatuur de juiste waarde aan geeft.
De laagste dagtemperatuur werkt wel zoals zou moeten.
Ik heb het device een paar keer weggehaald en opnieuw aangemaakt maar het blijft een waarde van -1,0 gr aangeven.
Verder zou ik graag willen weten hoe ik waardes kan loggen en de trendjes zichtbaar kan maken (bij voorkeur in HSTouch).
Alvast bedankt voor de reacties.
Peter
HW: Arduino/Fritzbox/Oregon/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
SW: HS3/Arduino/Buienradar/Jon00(several)/HSMetro/Netcam/P1/RFXCom/Squeezebox/Z-wave
Hallo Broes, het issue met hoogste temperatuur heb ik niet. Maar dat is voornamelijk omdat ik dat device niet gebruik. Ik heb voor logging en visualisatie een script geschreven dat in MySQL de temperatuur per uur bijhoudt. Deze toon ik dan op een webpagina met behulp van HighCharts.
Mocht dit iets teveel zijn, dan kan je ook gebruik maken van deze tool die gemaakt is door een gebruiker van HS3. Deze werkt out of the box en heeft ook mooie opties: http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=155994
Mocht dit iets teveel zijn, dan kan je ook gebruik maken van deze tool die gemaakt is door een gebruiker van HS3. Deze werkt out of the box en heeft ook mooie opties: http://forums.homeseer.com/showthread.php?t=155994
groeten,
Harry
Harry
Hallo Harry,
Ben weer terug in dit koude kikkerlandje en dacht gelijk weer aan het loggen van de regenval
Wederom bedankt voor je link naar "BDGraphs" ik zal hier eens induiken en kijken of ik hier verder mee kom.
Voorlopig wil ik het nog even houden op HSTouch, HighCharts via een webpagina lijkt me geweldig maar ik vermoed dat daar gaat iets meer tijd gaat zitten.
Ben weer terug in dit koude kikkerlandje en dacht gelijk weer aan het loggen van de regenval

Wederom bedankt voor je link naar "BDGraphs" ik zal hier eens induiken en kijken of ik hier verder mee kom.
Voorlopig wil ik het nog even houden op HSTouch, HighCharts via een webpagina lijkt me geweldig maar ik vermoed dat daar gaat iets meer tijd gaat zitten.
Peter