Vertraging bij Events
Moderator: Ruud
Vertraging bij Events
Bij het definieren van een event binnen HomeSeer valt mij op dat er tussen oorzaak (deursensor constateert deur open) en gevolg (lamp moet gaan branden) een vertraging zit die enorm varieert: Van een paar seconden tot een minuut.
Er vindt dus nooit meteen een actie plaats, maar dit duurt altijd even. Als ik bijv de achterdeur openmaak moet wel meteen de buitenlamp gaan branden, niet pas na 1 minuut.
Kan het kloppen dat HomeSeer maar een keer per minuut checkt of de status van een device is veranderd?
Er vindt dus nooit meteen een actie plaats, maar dit duurt altijd even. Als ik bijv de achterdeur openmaak moet wel meteen de buitenlamp gaan branden, niet pas na 1 minuut.
Kan het kloppen dat HomeSeer maar een keer per minuut checkt of de status van een device is veranderd?
Vertraging bij Events
Komt heel bekend voor.
Maar volgens mij wel een andere oorzaak dan 1 keer per minuut check van events.
Wat helpt:
- Priority event (does not queue) (tab 1 van event)
- Disk niet in slaapstand
- Meer memory aan Homeseer geven
- Ipv events bv Doomotion gebruiken.
Maar volgens mij wel een andere oorzaak dan 1 keer per minuut check van events.
Wat helpt:
- Priority event (does not queue) (tab 1 van event)
- Disk niet in slaapstand
- Meer memory aan Homeseer geven
- Ipv events bv Doomotion gebruiken.
Vertraging bij Events
Priority event helpt niet, vertraging blijft tot maximaal 1 minuut. Disk staat niet in slaapstand en geheugen is er genoeg (4 GB). Doomotion heb ik nog niet geprobeerd, zal ik eens naar kijken.
Ik vermoed dat HomeSeer via een scheduler om de minuut checkt of er een device van status is veranderd en dan alle events een voor een naloopt.
Als ik naar de logfile kijk zie je dat events altijd plaatsvinden op de hele minuut. Hoe dichter je tegen de hele minuut zit, hoe korter de wachttijd.
Ik vermoed dat HomeSeer via een scheduler om de minuut checkt of er een device van status is veranderd en dan alle events een voor een naloopt.
Als ik naar de logfile kijk zie je dat events altijd plaatsvinden op de hele minuut. Hoe dichter je tegen de hele minuut zit, hoe korter de wachttijd.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Vertraging bij Events
Dergelijke delays zijn niet normaal.
Maak er een probleemmelding van bij Homeseer.
Maak er een probleemmelding van bij Homeseer.
Vertraging bij Events
Wat regels uit de HomeSeer logfile:Zoals je dus kunt zien wordt pas op de hele minuut een event geactiveerd, ook als de trigger al eerder is geweest.
De devicebenaming voor de deursensor heeft trouwens een aparte waarde: '5. Dit krijg ik niet veranderd.
DooMotion geprobeerd te installeren, maar die begint al meteen te klagen dat er nog 0 dagen trial over is (Van de 29 dagen die ik nog heb).
Code: Select all
19-7-2008 9:58:47 ~!~RFXCOM~!~(display_S) Security: DWS[0AE161]S Device:`5 Cmd:1 (Deur gaat open)
19-7-2008 9:59:00 ~!~Info~!~Event Trigger "Test"
19-7-2008 9:59:00 ~!~Info~!~Device: Keuken Lamp (A4) ON
19-7-2008 9:59:00 ~!~Info~!~Event Trigger "Test"
19-7-2008 9:59:00 ~!~Info~!~Device: Keuken Lamp (A4) ON
19-7-2008 10:02:13 ~!~RFXCOM~!~(display_S) Security: DWS[0AE161]S Device:`5 Cmd:2 (Deur gaat dicht)
19-7-2008 10:03:00 ~!~Info~!~Event Trigger "Test2"
19-7-2008 10:03:00 ~!~Info~!~Device: Keuken Lamp (A4) OFF
19-7-2008 10:03:00 ~!~Info~!~Event Trigger "Test2"
19-7-2008 10:03:00 ~!~Info~!~Device: Keuken Lamp (A4) OFF
De devicebenaming voor de deursensor heeft trouwens een aparte waarde: '5. Dit krijg ik niet veranderd.
DooMotion geprobeerd te installeren, maar die begint al meteen te klagen dat er nog 0 dagen trial over is (Van de 29 dagen die ik nog heb).
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Vertraging bij Events
De device code kan je wijzigen in de RFXCOM Security config tab.
Kan je mij de 3 schermen van het event eens mailen?
Kan je mij de 3 schermen van het event eens mailen?
Vertraging bij Events
Wijzigen gaat dus niet. Het accolade karakter blijft staan en is niet te wijzigen.
Mail is onderweg.
Mail is onderweg.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Vertraging bij Events
De accolade kan je ook niet wijzigen. Dat teken is toegekend aan de RFXCOM security devices.
Vertraging bij Events
Mailen met een attachment via het forum gaat niet, daarom maar even de screenshots aan dit bericht gehangen.
EDIT: spelvauten verbeterd.
<b>Download Attachment:</b> [img]images/icon_paperclip.gif[/img] HomeSeer events.zip<br />194.97KB
EDIT: spelvauten verbeterd.
<b>Download Attachment:</b> [img]images/icon_paperclip.gif[/img] HomeSeer events.zip<br />194.97KB
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Vertraging bij Events
Ik had je mijn emailadres gemailed.
Waarom gebruik je een Condition Event?
Gebruik eens Device Value Change, dan zal het vast werken.
Waarom gebruik je een Condition Event?
Gebruik eens Device Value Change, dan zal het vast werken.
Vertraging bij Events
Ik heb een vergelijkbare event hallamps gaat altijd gelijk aan.
Doomotion 30 dg versie heb ik ook niet kunnen gebruiken. Ik begreep dat het een HS probleem is. Toen maar gekocht
Ik gebruik zelf doomotion heel beperkt ivm niet kunnen configureren in Firefox. in IE werkt het goed. Zelfde Actie in Doomotion kan zonder een event.
Mijn HS Event
[img]uploaded/Chak/2008719104918_trigger.gif[/img]
[img]uploaded/Chak/2008719104945_action.gif[/img]
Doomotion 30 dg versie heb ik ook niet kunnen gebruiken. Ik begreep dat het een HS probleem is. Toen maar gekocht
Ik gebruik zelf doomotion heel beperkt ivm niet kunnen configureren in Firefox. in IE werkt het goed. Zelfde Actie in Doomotion kan zonder een event.
Mijn HS Event
[img]uploaded/Chak/2008719104918_trigger.gif[/img]
[img]uploaded/Chak/2008719104945_action.gif[/img]
Vertraging bij Events
@Bert: Bericht is binnen, had de mail nog niet gecheckt. Waarom ik een condition event gebruik? Dat leek mij de meest logische. De condition (voorwaarde) is dat de status van de sensor 'Alert' is.
Net getest met 'Device Value Change' en dat werkt prima. Ben er inmiddels ook achter hoe het zit met conditions.
Ben aan het testen met HomeSeer omdat ik mijn Linux-based domoticasysteem wellicht door HomeSeer ga vervangen, dus veel dingen zijn nog erg nieuw voor me.
Net getest met 'Device Value Change' en dat werkt prima. Ben er inmiddels ook achter hoe het zit met conditions.
Ben aan het testen met HomeSeer omdat ik mijn Linux-based domoticasysteem wellicht door HomeSeer ga vervangen, dus veel dingen zijn nog erg nieuw voor me.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
Vertraging bij Events
verstandige beslissing (of niet Erik? 

Vertraging bij Events
Als ik thuis kom moet gewoon meteen automatisch het licht aan gaan en moet ik niet eerst uren hoeven te besteden aan scripting om deze functionaliteit te realiseren. In het weekeinde wil ik graag mijn ledematen de noodzakelijke rust gunnen (Mijn belangrijkste gereedschap is namelijk een toetsenbord ...).
't Is jammer dat HomeSeer niet onder linux draait.
't Is jammer dat HomeSeer niet onder linux draait.