Fibaro motion sensor nieuw voor 29 euro op Amazon.it

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
DrDoo
Member
Member

Re: Fibaro motion sensor nieuw voor 35 euro op Amazon.it

Post by DrDoo »

Ze zijn weer 22 euro voor de liefhebber
mschut
Starting Member
Starting Member

Post by mschut »

Conrad is niet heel veel duurder, maar toch weer €3...
Synology DS213+ / Domoticz / RFX Transceiver-e
alias
Member
Member

Post by alias »

Pas op, Conrad laat al 'jaren' structureel het verkeerde product zien!
Wat ze voor €24,99 verkopen is de Dimmer Bypass (FGB-001), niet de Binaire Sensor (FGBS-001)!
mschut
Starting Member
Starting Member

Post by mschut »

Goede toevoeging, ik had enkel op het typenr even gezocht. Leek me de veiligste optie, maar dan nog scherp blijven is het devies
Synology DS213+ / Domoticz / RFX Transceiver-e
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

ik heb er maar weer 3 extra besteld a 22 euro :) (let op prijzen varieren dagelijks, dus wacht op deze prijs)
http://www.amazon.it/gp/product/B0093K2D1C
handige van deze module is ook:
De module functioneert als een Z-wave repeater
Met deze Z-Wave binaire sensor maakt u van ieder niet-domotica apparaat eenvoudig een Z-Wave apparaat.

De universele binaire sensor wordt aangesloten op een voeding van 9 – 30V DC. De module heeft twee I/O ingangen waarop een potentiaal vrij contact wordt aangesloten. Bij een maak of verbreek contact wordt een melding gemaakt naar de netwerk controller.
De module is geschikt om in de woning signalen van sensoren te verzamelen o.a het koppelen van de deurbel is een mogelijkheid.
De afmetingen van de module is (H x B x D) 14.5 x 27.3 x 12 mm . Een behuizing voor deze sensor en een 12V voeding is niet inbegrepen. Het gebruik van een batterij als voeding wordt ontraden, de gebruiksduur is slechts enkele dagen. De module functioneert als een Z-wave repeater.
De module heeft twee potentiaal vrije uitgangen echter deze zijn identiek aan de twee ingangen en zijn niet onafhankelijk door de netwerk controller te programmeren. Deze uitgang contacten mogen maximaal 36V DC schakelen en niet meer dan 150 mA.
De binaire sensor kan ook als een temperatuur sensor dienst door het aansluiten van een optionele DS18B20 temperatuur opnemer. Deze opnemer werkt op basis van een Dallas 1-wire interface. Totaal kunnen vier opnemers worden aangesloten. De DS18B20 opnemer wordt in het formaat van een transistor geleverd maar is ook beschikbaar met een verlengkabel van ca. 1 meter.
FGBS-001.jpg
FGBS-001.jpg (13.12 KiB) Viewed 11928 times
alias
Member
Member

Post by alias »

Same here: ook 3 universele sensoren en 4 multi sensoren. :-)
raymonvdm
Senior Member
Senior Member

Post by raymonvdm »

Wat hebben jullie tot nu toe met de universal sensoren gedaan ?

Ik had er een bedacht om de temperatuur te meten in de koelkast / vriezer (Liebherr) maar ik durf tot nu toe nog geen gat te boren aan de achterkant van beide. Een kabel door de condens afvoer lijkt me niet handig omdat deze dan sneller verstopt raakt
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
geert-jan
Member
Member

Post by geert-jan »

De universele sensor heb ik gekoppeld met de deurbel; de voeding tap ik af van de router.
Als er iemand aanbelt krijg ik via Notify My Android direct een bericht, en dan weet ik dat er (hopelijk) weer een pakketje afgelverd is :-)

Geert-Jan
Henk_J
Member
Member

Post by Henk_J »

Wat ook een handige tool is, is de chrome extensie halfsize.me. Als je deze binnen Chrome toevoegd dan krijg je automatisch de prijzen van andere amazon sites te zien op het moment dat je het produkt bekijkt.

Image
kriz83
Member
Member

Post by kriz83 »

geert-jan wrote:De universele sensor heb ik gekoppeld met de deurbel; de voeding tap ik af van de router.
Als er iemand aanbelt krijg ik via Notify My Android direct een bericht, en dan weet ik dat er (hopelijk) weer een pakketje afgelverd is :-)

Geert-Jan
Hoi Geert-Jan, hoe heb je dat precies gedaan ?
Want volgens mij sluit de knop van je deurbel toch een contact met wisselspanning ?
HomeSeer - PlugWise - RFXComm - Philips Pronto TSU9800/9600/9300
raymonvdm
Senior Member
Senior Member

Post by raymonvdm »

kriz83 wrote:
geert-jan wrote:De universele sensor heb ik gekoppeld met de deurbel; de voeding tap ik af van de router.

Geert-Jan
Want volgens mij sluit de knop van je deurbel toch een contact met wisselspanning ?
Er zijn een aantal howto`s om dit te doen. Zelf heb ik het gedaan met een relais print van velleman :D Deze kan eventueel een input zijn voor je universal sensor maar in mijn geval hangt hij aan een K8055

Voorbeeldje: http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?f=50&t=8423
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Akatar
Senior Member
Senior Member

Post by Akatar »

kriz83 wrote:

Geert-Jan
zo spannend is dat niet
volgens mij is relais 1 gekoppeld aan input 1, en relais 2 aan input 2
dan de originele draden die op je beldrukker zaten naar relais1, 2 nieuwe draden op je beldrukker naar input1
Akatar
Senior Member
Senior Member

Post by Akatar »

ik kon er maar 1 bestellen, snap niet waarom. kan 4 kiezen en dan ineens niet mogelijk max 1
alias
Member
Member

Post by alias »

Ze doen het weer!?

Fibaro Motion Sensor €29,00 amazon.it/Fibaro-FGMS-001-Motion-Sensor ... amp;sr=1-1
Fibaro Universal Sensor € 22,27 amazon.it/Fibaro-universale-ingresso-Ce ... amp;sr=1-2
Fibaro Deur en Raam Sensor €38,30 amazon.it/Fibaro-Contatto-finestra-Z-Wa ... amp;sr=1-3
DrDoo
Member
Member

Post by DrDoo »

Is de afgelopen 2 dagen niet anders geweest :D
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”