Ik had gisteren mijn events mooi ingedeeld in groepen zoal b.v "Beveliging" en na dat ik dat gedaan had werkte mijn motionsensoren niet meer.Ze laten geen reactie meer zien in hs2 log,
en de events die er aan hangen werken niet meer.
Ik heb homeseer al een keer opnieuw opgestart maar het blijft hetzelfde.
Iemand wijze raad?[:(]
groeten edwin
raar probleem
Moderator: Ruud
- b_weijenberg
- Forum Moderator
raar probleem
heb je soms in de receiver het betreffende protocol per ongeluk uitgezet?
Kijk eens met RFreceiver wat er binnenkomt.
raar probleem
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by b_weijenberg</i>
<br />heb je soms in de receiver het betreffende protocol per ongeluk uitgezet?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
hoe doe ik dat? ik ben nogal een newbie[:I] op dat gebied
groeten edwin
<br />heb je soms in de receiver het betreffende protocol per ongeluk uitgezet?
hoe doe ik dat? ik ben nogal een newbie[:I] op dat gebied
groeten edwin
- b_weijenberg
- Forum Moderator
raar probleem
stop Homeseer en start http://www.rfxcom.com/documents/RFreceiver.zip
selecteer dan Variable Length Mode en laat de motion sensor een signaal afgeven.
Als je het dan niet ziet is het protocol waarschijnlijk niet actief in de ontvanger. Klik dan Enable All RF en kijk dan nog eens. Het zal dan hopelijk wel werken.
Stop RFreceiver en start Homeseer weer.
Ga dan naar RFXCOM-RF Interfaces en zet bij de receiver alle protocollen aan, klik Save en zet dan alleen de protocollen aan die je nodig hebt en klik weer save. Nu zal het vast werken.
selecteer dan Variable Length Mode en laat de motion sensor een signaal afgeven.
Als je het dan niet ziet is het protocol waarschijnlijk niet actief in de ontvanger. Klik dan Enable All RF en kijk dan nog eens. Het zal dan hopelijk wel werken.
Stop RFreceiver en start Homeseer weer.
Ga dan naar RFXCOM-RF Interfaces en zet bij de receiver alle protocollen aan, klik Save en zet dan alleen de protocollen aan die je nodig hebt en klik weer save. Nu zal het vast werken.
- b_weijenberg
- Forum Moderator
raar probleem
O ja, als het een X10 MS13 motion sensor is zet dan ook de huiscode van die sensor op Status Only in de RFXCOM-X10 config.
raar probleem
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by b_weijenberg</i>
<br />O ja, als het een X10 MS13 motion sensor is zet dan ook de huiscode van die sensor op Status Only in de RFXCOM-X10 config.
ik ga dat eens proberen alvast bedankt!
<br />O ja, als het een X10 MS13 motion sensor is zet dan ook de huiscode van die sensor op Status Only in de RFXCOM-X10 config.
ik ga dat eens proberen alvast bedankt!