En kan je ook zien of de sensor goed voor de kWh meter zit en dat je meteradapter groene led waar de sensor in zit tegelijk knippert met de kWh meter rode led? (beetje lastig nu te checken, overdag gaat dat beter met de zon )
ik dernk dat dat wel goed zit om dat de Toon wel terug loopt dus zon uren aftrekt van stroom gebruikt vandaag hij gaat naar min daarom zag ik dat er wat fout was
Dat weet je niet. De toon krijgt via de kWh productie meter de bruto opbrengst en via de slimme meter op P1 de nette teruglevering. Daar tussen gaat nu iets bij jou mis. Of de slimme meter geeft de netto opbrengst niet goed door of de kWh toon sensor doet het niet goed meer. Gewoon even alles controleren. Het is per slot van rekening hier geen eneco toon forum he
en door toeval gebeurde het volgende na de TSC en toon store update
het plastiek transparant venster dat op de zon op toon module zit waar dan de sensor op zit was langzaam naar beneden gezakt waardoor er geen goede meting meer binnen komt
dus bij deze probleem opgelost dank u voor meedenken
klopt maar was haast niet te zien bij toeval vond ik het en alleen op de dag kan je het zien dat kon pas vandaag ieder geval bedankt iedereen voor meedenken