Toon 5.39.7 en Domoticz
Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz
Toon 5.39.7 en Domoticz
Na de update naar toon 5.39.7 is het vanaf domoticz niet meer mogelijk om gegevens uit de toon te halen.
Is dit iets wat bekend is? Het werkte voor de update vlekkeloos.
Ip adres is onveranderd het gaat echt om het ophalen van gegevens uit de toon zelf.
Ik zou dit graag weer werkend zien aangezien er veel door domoticz geregeld is.
Is dit iets wat bekend is? Het werkte voor de update vlekkeloos.
Ip adres is onveranderd het gaat echt om het ophalen van gegevens uit de toon zelf.
Ik zou dit graag weer werkend zien aangezien er veel door domoticz geregeld is.
Re: Toon 5.39.7 en Domoticz
Het enige wat mij bekend is, is dat de open-therm boiler-in en boiler-uit temperatuur niet meer wordt doorgegeven door de nieuwe firmware.
De rest zou gewoon moeten werken.
De rest zou gewoon moeten werken.
member of the Toon Software Collective
-
- Administrator
Misschien overstappen naar HomeAssistant een oplossing?
Dan werkt de boiler info nog niet (is echt een 5.39.7 probleem) maar de rest werkt dan wel goed.
Dan werkt de boiler info nog niet (is echt een 5.39.7 probleem) maar de rest werkt dan wel goed.
Even inloggen op toon met putty, en dan:
en dan:
Code: Select all
sh update-rooted.sh -f
reboot
Member of the Toon Software Collective
-
- Administrator
Dit gaat niet helpen om de boiler info terug te krijgen hoormAiden wrote:Even inloggen op toon met putty, en dan:
en dan:Code: Select all
sh update-rooted.sh -f
reboot

Naar home assistant gaan is niet echt een optie.
De toon moet terug in firmware. Als ik dit vooraf had geweten had ik de update nooit uitgevoerd.
De toon moet terug in firmware. Als ik dit vooraf had geweten had ik de update nooit uitgevoerd.
Puur en alleen omdat je nu geen aanvoer en retour temperatuur meer kan krijgen? Als dat zo belangrijk voor je is dan kan je beter een andere IOT oplossing kiezen dmv bijv. dallas temperatuur sensoren. Opentherm via de Toon is niet zo betrouwbaar.Chris96 wrote:Naar home assistant gaan is niet echt een optie.
Aanvoer en retour is niet het probleem.
Ingestelde Tempetatuur en programma zijn ook niet meer beschikbaar.
Jawel, alleen in domoticz niet. Omdat die andere waardes niet binnenkomen heeft de plugin problemen. Even aanpassen zodat die Ta en Tr niet meer opgevraagd worden en het werkt weer.Chris96 wrote:Aanvoer en retour is niet het probleem.
-
- Advanced Member
Dus even deze twee regels uit je script slopen:TheHogNL wrote:Jawel, alleen in domoticz niet. Omdat die andere waardes niet binnenkomen heeft de plugin problemen. Even aanpassen zodat die Ta en Tr niet meer opgevraagd worden en het werkt weer.Chris96 wrote:Aanvoer en retour is niet het probleem.
-- Update the Boiler Water In to current value
local currentboilerInTemp = tonumber(jsonBoilerInfo.boilerInTemp)
if domoticz.utils.round(domoticz.devices(ToonBoilerTempIn).temperature,0) ~= domoticz.utils.round(currentboilerInTemp,0) then
-- domoticz.log('Updating Boiler Water In to current value: ' ..currentboilerInTemp)
domoticz.devices(ToonBoilerTempIn).updateTemperature(currentboilerInTemp).silent()
end
-- Update the Boiler water Out to current value
local currentboilerOutTemp = tonumber(jsonBoilerInfo.boilerOutTemp)
if domoticz.utils.round(domoticz.devices(ToonBoilerTempOut).temperature,0) ~= domoticz.utils.round(currentboilerOutTemp,0) then
-- domoticz.log('Updating Boiler Water Out to current value: ' ..currentboilerOutTemp)
domoticz.devices(ToonBoilerTempOut).updateTemperature(currentboilerOutTemp).silent()
end
Dat heb ik ook niet gezegd. Topicstarter zei dat die geen gegevens meer vanuit Toon kreeg, dan is mij optie en manier om dat op te lossen..TerrorSource wrote:Dit gaat niet helpen om de boiler info terug te krijgen hoormAiden wrote:Even inloggen op toon met putty, en dan:
en dan:Code: Select all
sh update-rooted.sh -f
reboot
oepi-loepi wrote:Dus even deze twee regels uit je script slopen:TheHogNL wrote:Jawel, alleen in domoticz niet. Omdat die andere waardes niet binnenkomen heeft de plugin problemen. Even aanpassen zodat die Ta en Tr niet meer opgevraagd worden en het werkt weer.Chris96 wrote:Aanvoer en retour is niet het probleem.
-- Update the Boiler Water In to current value
local currentboilerInTemp = tonumber(jsonBoilerInfo.boilerInTemp)
if domoticz.utils.round(domoticz.devices(ToonBoilerTempIn).temperature,0) ~= domoticz.utils.round(currentboilerInTemp,0) then
-- domoticz.log('Updating Boiler Water In to current value: ' ..currentboilerInTemp)
domoticz.devices(ToonBoilerTempIn).updateTemperature(currentboilerInTemp).silent()
end
-- Update the Boiler water Out to current value
local currentboilerOutTemp = tonumber(jsonBoilerInfo.boilerOutTemp)
if domoticz.utils.round(domoticz.devices(ToonBoilerTempOut).temperature,0) ~= domoticz.utils.round(currentboilerOutTemp,0) then
-- domoticz.log('Updating Boiler Water Out to current value: ' ..currentboilerOutTemp)
domoticz.devices(ToonBoilerTempOut).updateTemperature(currentboilerOutTemp).silent()
end
Super bedankt. Alles werkt weer.
Moest modulatie level ook verwijderden.
Is het mogelijk om de firmware te downgraden?
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik gebruik de OT data vanuit Toon voor een zelfgemaakte zoneregeling. Sinds de update is deze informatie dus niet meer beschikbaar ( lekker dan..... ), en loopt mijn complete regeling in de soep.
Wat is de beste manier om te downgraden/hoe kan ik dit doen??
Alvast bedankt
Ik heb exact hetzelfde probleem, ik gebruik de OT data vanuit Toon voor een zelfgemaakte zoneregeling. Sinds de update is deze informatie dus niet meer beschikbaar ( lekker dan..... ), en loopt mijn complete regeling in de soep.
Alvast bedankt
viewtopic.php?f=99&t=11671&p=96819&hili ... tat#p96770knug2 wrote:Is het mogelijk om de firmware te downgraden?
Alvast bedankt
maar geen garanties dat je later nog kan updaten
Kan je niet beter een ander apparaat gebruiken om Ta en Tr te meten? Te vertrouwen op opentherm en de toon lijkt me niet zo toekomstvast.