Welke Homeseer plugins gebruik je?

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Lennart »

Hoi Droezel,

Ziet er goed uit! Jammer alleen dat al die DMX interfaces natuurlijk weer een ander protocol tussen PC en interface gebruiken (en ook nog eens verschillende aansluitingen: USB of Ethernet). Ben benieuwd hoe ver je hiermee gaat komen! (En dan porten naar de LanBox voor snelvuur, mhwlng en mij :-)

Lennart
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Antoon »

Erik,

De AB8SS kan 8 stereo zones aansturen.
Dus iedere zone twee speakers.
Het voorbeeld van de deurbel heb ik hier precies zo in de praktijk werken.
Als de deurbel gaat worden alle zones actief en wordt er omgeroepen dat er iemand aan de deur staat vooraf gegaan door een leuke gong ;)
Daarna gaan de speakers die voorheen uit waren ook weer uit en de rest blijft aan.
Dit alles natuurlijk wel binnen de normale tijden en in het weekend uiteraard ietsje later.

Er zit 1 nadeel aan het systeem en dat is hoe meer speakers je aansluit hoe meer verlies je hebt en het volume dus zachter gaat.
Dit kun je eenvoudig compenseren door een script te draaien die het aantal speakers telt en het volume steeds ophoogt.
Ik moet zeggen dat werkt goed en je merkt het verschil niet.
Je hebt uiteraard wel een versterker nodig,of twee als je de 2e ingang ook wil gebruiken.

De ESS is de opvolger ervan die wel een volumeregeling in zich heeft.
Op het HS board vind je meer info,ook over de plugin waar iemand binnenkort mee start.

gr Antoon
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Snelvuur »

Ja ik heb dat gezien alleen dat project loopt volgens mij al 2 jaar :) de reden dat ik me meer in homeseer wil verdiepen is juist omdat daar meer af is dan de linux gedeeltes, en dit is een mooi voorbeeld daar van. Je kan het volume van alle speakers eenvoudig omhoog gooien dan via de ab8ss plugin? of moet dat via de versterker gaan? ik zou eens moeten verdiepen in die wat duurdere modellen van versterkers want nu ik me zo er bij nadenk weet ik dat op sommige ook een rs232 aansluiting zit en als daar ook meerdere zones op zitten, zou je in principe hetzelfde geintje kunnen doen. Gok ik zo, maar zo ie zo begrijp ik wel dat ik dus een kabeltje van me homeseer geluid naar de meeste kamers moet brengen :)

// Erik (binkey.nl)
Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Lennart »

@snelvuur: als je geen draden wilt trekken en/of overal toch al utp hebt lopen, is de Sonos nog een mooie (maar dure) optie voor multizone muziek, zoals je zelf ook al aangeeft in http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=418. Er is een Homeseer plugin voor beschikbaar die goed werkt, alleen heeft de auteur ervoor gekozen de muziekselectie via de Sonos remotes te laten verlopen; de plugin is dus alleen om zones aan en af te schakelen, het volume te wijzigen en statusinfo (welke muziek speelt waar?) weer te geven.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Snelvuur »

De sonos ken ik , alleen die is inderdaad erg duur. Ik heb zelf al een squeezebox wat ook gebruikt zou kunnen worden in combinatie met slimserver (met wat handige truuken gok ik zo) alleen dan is de prijs in totaal ook best duur. UTP moet toch nog getrokken worden, kan ik net zo goed een speaker kabeltje met de utp mee laten gaan.

// Erik (binkey.nl)
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by Antoon »

Dat projekt van de ESS loopt idd al langer bij HACS maar een plugin voor Homeseer gaat er nu wel snel komen verwacht ik.
Ik heb een kabeltje van me geluidskaart naar de versterker gelegd.
Dan verbind je de uitgangen van de versterker met de input A van de AB8SS.
Eventueel een 2e versterker op input B
En vandaaruit leg je alle kabels naar de speakers.
Het volume kun je dan via een script regelen (mediaplayer in HS)
Ik stuur de AB8SS wel via RS232 aan en niet via een X10 module wat ook mogelijk is.
Dit werkt perfekt en is ook het snelste.

Antoon
flexer
Member
Member
Posts: 61
Joined: Mon Feb 19, 2007 9:13 am
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by flexer »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by RdP</i>
<br />Hiervoor gebruik ik RF sensors via RFXcom en ook mijn alarm sensors die zijn via de JVCaddx plugin gekoppled aan Doomotion. <hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Hallo Rien,

Die JVCaddx plugin klinkt interessant. Volgens de info die ik daarover kan vinden heb je daarmee je Networx alarminstallatie aan Homeseer gekoppeld. Zelf ben ik ook op zoek naar een alarminstallatie die te integreren moet zijn met Homeseer. De draadloze Powermax i.c.m. RFXcom is hiervoor een zeer geschikte combinatie, maar het enige bezwaar is dat de Powermax niet echt gebruik kan maken van bekabelde detectoren. En laat nou net mijn nieuwbouwwoning met meerdere loze leidingen zijn uitgevoerd t.b.v. alarmdetectoren...

Kun je iets meer vertellen over de alarminstallatie die jij gebruikt en de ervaring die je daarmee hebt in relatie tot Homeseer?

Groet,

Richard (Flexer)
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Welke Homeseer plugins gebruik je?

Post by rwitkamp »

Homeseer 2.2.0.66 met de volgende plugins:

ACT TI103
DooNetwork
BLMovies,
BLOccupied
BLDeviceMatrix
RFXCOM
malk8055
WebCam
NetCAM
BLPlugins
BLChart
BLIcon
BLFloorplan
BLEditor
BLBackup
Media Player
pjcOutlook
SafeRestart
Maestro Core
IM Connector
BLCpuAdvisor
RokuSeer
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”