Dak besturing

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Dak besturing

Post by Bastiaan »

Krijg eindelijk mijn Xanura ZAIX12 binnen en wil die gaan gebruiken om het dak op mijn binnentuin te regelen.
Het werkte allemaal met een Velleman 8055 maar ga nu alles onderbrengen op de HS box.

De Xanura ZAIX12 heft een preset stand dus ik kan "open, dicht, preset(ergens in het midden) gebruiken.

Wie heeft er nog een opzetje voor een script om me op weg te helpen?
Nu regel ik het zo dat als de binnen temp te hoog oploopt het dak naar de midden positie gaat, loopt de temp dan nog meer op dan naar de "open" positie.
's nachts nooit verder open dan de 'midden' positie (tegen binnen klimmende bezoekers).

Daarboven moet er een check zijn op windstoten van de Oregon unit waarbij de 'waarschuwing' en 'alarm' instellingen in RFXCOM ervoor moeten zorgen dat het dak max 'midden' of geheel gesloten wordt voor een bepaalde tijd.

Ook bij de stand 'afwezig' (moet ik ook nog ergens maken) mag de max positie ook niet groter dan de 'preset' stand zijn.

Op de Velleman hield ik ook nog rekening met het temperatuur verschil met buiten maar dat lijkt me niet echt meer nodig. Heel mischien wel een minimale buiten temperatuur inzetten dat als het vriest en het dak besluit open te gaan mijn planten heel blijven. :-)

Suggesties, voorbeelden welkom.

alvast bedankt, Bastiaan
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”