100% cpu belasting

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by Ruud »

Het valt mij steeds vaker op dat homeseer in eens 100% cpu belasting neemt en dit blijft doen. Pc blijft wel te benaderen alleen afsluiten werkt niet. Het enigste is het keihard uitzetten van de pc. Hebben er meer( collega's homeseer gebruikers ) hier ook wel eens last van? Ook een nieuwe instalatie doet het zelfte.

m.v.g. Ruud
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by b_weijenberg »

Ik heb het vermoeden dat dit door een plugin veroorzaakt wordt die ik niet in gebruik heb want dit probleem heb ik nooit gezien.
Probeer eens om door de plugins uit te schakelen (indien mogelijk) en daarna een voor een weer in te schakelen met tussenpozen dat je het probleem zeker gehad moet hebben.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by Ruud »

Hoi Bert,

Dit gebeurde ook een keer op een hele kale instalatie zonder Plugins.
Weet niet of dit door speedfan applicatie komt, vaag is helemaal dat speedfan 100%cpu blijft geven en de pc nog wel gewoon kan werken. Bij 100% cpu verwacht je bijna geen response van je pc.

m.v.g. Ruud
Noel
Senior Member
Senior Member

100% cpu belasting

Post by Noel »

Ruud,
Ik heb dit probleem ook niet met mijn setup.

Ooit had ik Homeseer (als test) op een oude laptop gezet, en daar zat iest van een 700Mhz CPU in.
Homeseer had daar wel een probleem op (CPU ook op 100%)

Hoveel geheugen zit er in je PC, en wat is de snelheid van je CPU?

<h6>Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!

Download todays latest spoken weather (in Dutch) here (MP3).</h6>
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by b_weijenberg »

Ruud,

Ik ging er van uit dat je bij taakbeheer - processen naar de CPU performance had gekeken en dat Homeseer daar op 100% stond.
Kijk daar eens welk process daar dan de 100% staat op te snoepen.

Bert
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by Ruud »

Mijn homeseer pc is een AMD 2800 met 1 gig geheugen, dus dat is genoeg. En inderdaad zal even in de taakbeheer kijken. Ik twijfel dan ook aan speedfan want die geeft 100 cpu terwijl de pc wel reageerd. Maar blijft dat ik in taakbeheer homeseer.exe niet kan killen en de pc keihard moet uitzetten. Ik ga verder zoeken.

m.v.g. Ruud
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by TANE »

Met licentie zal het niet goed gaan na een tijd.
Er zit een call home optie in Homeseer.
Je kan natuurlijk altijd 30 dagen versie gebruiken op een nieuwe PC.

Probeer je Homeseer machine zo schoon mogelijk te houden.
Speedfan is leuk maar kan ook voor problemen zorgen..het is een applicatie die diep naar je hardware kijkt...wat ook weer voor problemen kan zorgen.
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by Ruud »

Hoi Enver,

Ik was bezig met mijn nieuwe homeseer pc, in de trialstand en toen deed ik de update naar 2.3.00.00 en kreeg ik de melding dat de trail verlopen en toen moest registeren (was nog niet de bedoeling). Vandaar dat ik nu met een dubbele homeseer bezig ben. Enig idee hoe ik dan terug kan komen naar een trail situatie?

Groetjes ruud
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by TANE »

dat gaat vanzelf...na een tijd als Homeseer door heeft dat de licentie dubbel wordt gebruikt.
voor een eenvoudige update kan je beste na de installatie van Homeseer "Homeseer 2" folder van oude naar de nieuwe machine kopiren.
DMB
Member
Member

100% cpu belasting

Post by DMB »

Speedfan gaf bij mij ook problemen.
Deze had ik geinstalleerd om de moederboard gegevens in homeseer te krijgen in combinatie met een plugin. Direct weer verwijderd.

Bitdefender in combinatie met homeseer ging ook niet goed.
Homeseer gebruikte steeds meer virtueel geheugen en ging na enkele uren 100% CPU gebruiken. Het is voor mij nog steed onduidelijk waarom homeseer onderuit ging en niet bitdefender. Gebruik nu Avast.

Om uit te zoeken welk proces de meeste processortijd en virtueel geheugen gebruikt is de sysinternals proces explorer een wereld tool.
Als het killen van een proces niet werkt kun je opzoeken welke thread de CPU belasting gebruikt. Deze thread kan dan gesuspend worden waarna meestal het proces wel weer in de lucht komt.

Image

http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 96653.aspx

Een andere fantastische tool is autoruns waarmee je makkelijk kunt bekijken welke programma's erbij de start van de computer gestart worden. Eerst uitzoeken welk proces 100% CPU gebruikt en dan indien mogelijk uitzetten bij opstart met autoruns.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysi ... 63902.aspx

DMB
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator

100% cpu belasting

Post by Ruud »

Dat was inderdaad het probleem "speedfan"
Netwerk belasting is ook weer normaal, deze bleef ook vaak 20% steken. Was al bang dat mijn Belking usb hub dat deed. Maar nee dus.

Gr Ruud
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”