Homeseer registratiefout...

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

Ik heb zojuist HS aangeschaft via web en tevens de software gedownload.
Na installatie is het eerste wat mij opvalt, dat hij niet in trial mode opstart... vervolgens opent de webpagina van de HS webserver waarop ik HS online kan activeren. Als ik dat doe met de verstrekte License ID en password krijg ik als melding " bad registration".

Aangezien ik deze vraag nog nergens op het forum heb kunnen vinden, heb ik gelijk zoiets van "heb ik weer!".

Ik heb HS geinstalleerd op een nieuwe W2K3 standard etition installatie, volledig ge-update met de laast verkrijgbare patches etc.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Edwin
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer registratiefout...

Post by Bwired »

Heb je een mail naar support Homeseer gestuurd!
Er zal wel iets aan de hand zijn met de registratieservice.
Heb je de FAQ bekeken
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Homeseer registratiefout...

Post by Ruud »

Heb je "ID" ervoor gezet? Misschien een blonde vraag, maar ik heb dat ook een keer gehad!! Dit moet dus niet

Ruud
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Het heeft waarschijnlijk iets te maken gehad met de W2K3 installatie. Ik had inderdaad een mail naar de helpdesk gestuurd en ze hebben vrijwel meteen gereageerd! Super service!

Ik heb een tooltje gekregen en na het runnen hiervan werkt het.

Wat het precies is geweest weet ik niet (ik had nl. ook getest op een Windows XP installatie maar ook daar werkte het niet).

Het is in ieder geval opgelost.

Dank allemaal.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer registratiefout...

Post by Bwired »

Succes!
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

Hoi,

Was helaas te voorbarig. Heeft even goed gewerkt, maar nu weer hetzelfde probleem zonder dat er in de tussentijd iets gebeurd is!
Ik ben nog steeds in contact met de helpdesk (heb inmiddels wat screenshots gestuurd).

Voor hen is het ook een nieuw probleem...nooit eerder gehad.
Het probleem zit hem in de .lf bestanden. Deze zijn op n of andere manier invalid/corrupt en daardoor registreert HS niet.

Het vreemde is dat ik inmiddels een geheel nieuwe Windows XP installatie heb gedaan en ik daar precies hetzelfde krijg.
Nog vreemder is, dat het op een andere PC wel werkt...

Het lijkt mij dus dat het aan de hardware ligt (IBM T41 laptop), maar de helpdesk van HS ontkent dat.

Ook het (na registratie) kopieren van de gehele HS directory van de "goede" PC naar de laptop werkt niet. Ook dan hetzelfde probleem en de meldingen van "license file xxxx invalid".

To be continued.

Edwin

P.S. Ik zal de uitkomst en de acties om het werkend te krijgen, blijven posten. Op die manier krijgt dit artikel in de toekomst wellicht ook voor andere HS gebruikers waarde.
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

Hoi,

Ben ik weer met een update. Na veel heen en weer gemail met de helpdesk en enkele tests kwam de helpdeskmedewerker met de mededeling dat hij het niet meer wist en dat ik mijn geld terug kon krijgen...

Daar ben ik dus niet mee geholpen en heb hem daarop gevraagd of hij mij een oudere (2.2.0.66) versie beschikbaar wilde stellen.
Dat heeft hij gedaan en na installatie van deze versie (nadat ik uiteraard eerst de versie 2.3 had verwijderd) bleek dat de oude versie wl werkt !

Vervolgens heb ik geprobeerd te updaten naar versie 2.3.0.0 en daarna ontstond dus weer dezelfde error.
Conclusie: Er zit een kleine bug in het licensing deel van versie 2.3.0.0

Ik heb aangeboden om te helpen met het vinden van de bug en wacht verder op reactie.
Het is overigens de eerste keer dat HS niet werkt volgens de helpdesk en zij staan dan ook voor een raadsel, temeer omdat er aan het licensing deel niets is gewijzigd tussen versie 2.2 en 2.3

Wordt vervolgd. (indien iemand anders zo'n zelfde soort probleem heeft, laat het dan even weten)

Edwin
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

Ben ik weer...

Ik ben nog steeds bezig met de helpdesk om het probleem (bug) op te lossen.
Zojuist een update gekregen, versienummer 2.3.0.14
Helaas nog zonder succes. Ondertussen met versie 2.2.0.66 aan het werk en dat gaat prima.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer registratiefout...

Post by TANE »

blijft een vreemd probleem..

heb je een url van versie 2.3.0.14?
Ik heb gisteren versie 2.3.0.9 geinstalleerd ivm een vastloper tijdens CTX35 plugin intilisatie.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by Edwin2008 »

gekke vraag, is de hardware wel ok? Heb je al een harddisk en geheugen controle uitgevoerd? Zal niet de eerste keer zijn dat een splinternieuwe hd of geheugen bankje op het randje zit.
ekouwen
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:44 pm
Location: Netherlands

Homeseer registratiefout...

Post by ekouwen »

De hardware is OK. Laptop werkt perfect met versie 2.2.0.66
Ook de diagnostic tools er al op losgelaten (was ook verzoek van de helpdesk).

De URL voor de update is de volgende: ftp://ftp.homeseer.com/updates/Beta/Hom ... 3_0_14.exe

Het zal echter geen officiele update zijn, dus let op met installeren.
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer registratiefout...

Post by Noel »

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Homeseer registratiefout...

Post by TANE »

versie is ook nog niet beschikbaar via web.
2.3.0.9 is ook een beta.

Ik wacht nog wel een week met de update..
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”