Homeseer registratiefout...
Moderator: Ruud
Homeseer registratiefout...
Ik heb zojuist HS aangeschaft via web en tevens de software gedownload.
Na installatie is het eerste wat mij opvalt, dat hij niet in trial mode opstart... vervolgens opent de webpagina van de HS webserver waarop ik HS online kan activeren. Als ik dat doe met de verstrekte License ID en password krijg ik als melding " bad registration".
Aangezien ik deze vraag nog nergens op het forum heb kunnen vinden, heb ik gelijk zoiets van "heb ik weer!".
Ik heb HS geinstalleerd op een nieuwe W2K3 standard etition installatie, volledig ge-update met de laast verkrijgbare patches etc.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Edwin
Na installatie is het eerste wat mij opvalt, dat hij niet in trial mode opstart... vervolgens opent de webpagina van de HS webserver waarop ik HS online kan activeren. Als ik dat doe met de verstrekte License ID en password krijg ik als melding " bad registration".
Aangezien ik deze vraag nog nergens op het forum heb kunnen vinden, heb ik gelijk zoiets van "heb ik weer!".
Ik heb HS geinstalleerd op een nieuwe W2K3 standard etition installatie, volledig ge-update met de laast verkrijgbare patches etc.
Alvast bedankt voor uw reactie.
Edwin
Homeseer registratiefout...
Heb je een mail naar support Homeseer gestuurd!
Er zal wel iets aan de hand zijn met de registratieservice.
Heb je de FAQ bekeken
Er zal wel iets aan de hand zijn met de registratieservice.
Heb je de FAQ bekeken
Homeseer registratiefout...
Heb je "ID" ervoor gezet? Misschien een blonde vraag, maar ik heb dat ook een keer gehad!! Dit moet dus niet
Ruud
Ruud
Homeseer registratiefout...
Hoi,
Bedankt voor de reacties. Het heeft waarschijnlijk iets te maken gehad met de W2K3 installatie. Ik had inderdaad een mail naar de helpdesk gestuurd en ze hebben vrijwel meteen gereageerd! Super service!
Ik heb een tooltje gekregen en na het runnen hiervan werkt het.
Wat het precies is geweest weet ik niet (ik had nl. ook getest op een Windows XP installatie maar ook daar werkte het niet).
Het is in ieder geval opgelost.
Dank allemaal.
Bedankt voor de reacties. Het heeft waarschijnlijk iets te maken gehad met de W2K3 installatie. Ik had inderdaad een mail naar de helpdesk gestuurd en ze hebben vrijwel meteen gereageerd! Super service!
Ik heb een tooltje gekregen en na het runnen hiervan werkt het.
Wat het precies is geweest weet ik niet (ik had nl. ook getest op een Windows XP installatie maar ook daar werkte het niet).
Het is in ieder geval opgelost.
Dank allemaal.
Homeseer registratiefout...
Succes!
Homeseer registratiefout...
Hoi,
Was helaas te voorbarig. Heeft even goed gewerkt, maar nu weer hetzelfde probleem zonder dat er in de tussentijd iets gebeurd is!
Ik ben nog steeds in contact met de helpdesk (heb inmiddels wat screenshots gestuurd).
Voor hen is het ook een nieuw probleem...nooit eerder gehad.
Het probleem zit hem in de .lf bestanden. Deze zijn op n of andere manier invalid/corrupt en daardoor registreert HS niet.
Het vreemde is dat ik inmiddels een geheel nieuwe Windows XP installatie heb gedaan en ik daar precies hetzelfde krijg.
Nog vreemder is, dat het op een andere PC wel werkt...
Het lijkt mij dus dat het aan de hardware ligt (IBM T41 laptop), maar de helpdesk van HS ontkent dat.
Ook het (na registratie) kopieren van de gehele HS directory van de "goede" PC naar de laptop werkt niet. Ook dan hetzelfde probleem en de meldingen van "license file xxxx invalid".
To be continued.
Edwin
P.S. Ik zal de uitkomst en de acties om het werkend te krijgen, blijven posten. Op die manier krijgt dit artikel in de toekomst wellicht ook voor andere HS gebruikers waarde.
Was helaas te voorbarig. Heeft even goed gewerkt, maar nu weer hetzelfde probleem zonder dat er in de tussentijd iets gebeurd is!
Ik ben nog steeds in contact met de helpdesk (heb inmiddels wat screenshots gestuurd).
Voor hen is het ook een nieuw probleem...nooit eerder gehad.
Het probleem zit hem in de .lf bestanden. Deze zijn op n of andere manier invalid/corrupt en daardoor registreert HS niet.
Het vreemde is dat ik inmiddels een geheel nieuwe Windows XP installatie heb gedaan en ik daar precies hetzelfde krijg.
Nog vreemder is, dat het op een andere PC wel werkt...
Het lijkt mij dus dat het aan de hardware ligt (IBM T41 laptop), maar de helpdesk van HS ontkent dat.
Ook het (na registratie) kopieren van de gehele HS directory van de "goede" PC naar de laptop werkt niet. Ook dan hetzelfde probleem en de meldingen van "license file xxxx invalid".
To be continued.
Edwin
P.S. Ik zal de uitkomst en de acties om het werkend te krijgen, blijven posten. Op die manier krijgt dit artikel in de toekomst wellicht ook voor andere HS gebruikers waarde.
Homeseer registratiefout...
Hoi,
Ben ik weer met een update. Na veel heen en weer gemail met de helpdesk en enkele tests kwam de helpdeskmedewerker met de mededeling dat hij het niet meer wist en dat ik mijn geld terug kon krijgen...
Daar ben ik dus niet mee geholpen en heb hem daarop gevraagd of hij mij een oudere (2.2.0.66) versie beschikbaar wilde stellen.
Dat heeft hij gedaan en na installatie van deze versie (nadat ik uiteraard eerst de versie 2.3 had verwijderd) bleek dat de oude versie wl werkt !
Vervolgens heb ik geprobeerd te updaten naar versie 2.3.0.0 en daarna ontstond dus weer dezelfde error.
Conclusie: Er zit een kleine bug in het licensing deel van versie 2.3.0.0
Ik heb aangeboden om te helpen met het vinden van de bug en wacht verder op reactie.
Het is overigens de eerste keer dat HS niet werkt volgens de helpdesk en zij staan dan ook voor een raadsel, temeer omdat er aan het licensing deel niets is gewijzigd tussen versie 2.2 en 2.3
Wordt vervolgd. (indien iemand anders zo'n zelfde soort probleem heeft, laat het dan even weten)
Edwin
Ben ik weer met een update. Na veel heen en weer gemail met de helpdesk en enkele tests kwam de helpdeskmedewerker met de mededeling dat hij het niet meer wist en dat ik mijn geld terug kon krijgen...
Daar ben ik dus niet mee geholpen en heb hem daarop gevraagd of hij mij een oudere (2.2.0.66) versie beschikbaar wilde stellen.
Dat heeft hij gedaan en na installatie van deze versie (nadat ik uiteraard eerst de versie 2.3 had verwijderd) bleek dat de oude versie wl werkt !
Vervolgens heb ik geprobeerd te updaten naar versie 2.3.0.0 en daarna ontstond dus weer dezelfde error.
Conclusie: Er zit een kleine bug in het licensing deel van versie 2.3.0.0
Ik heb aangeboden om te helpen met het vinden van de bug en wacht verder op reactie.
Het is overigens de eerste keer dat HS niet werkt volgens de helpdesk en zij staan dan ook voor een raadsel, temeer omdat er aan het licensing deel niets is gewijzigd tussen versie 2.2 en 2.3
Wordt vervolgd. (indien iemand anders zo'n zelfde soort probleem heeft, laat het dan even weten)
Edwin
Homeseer registratiefout...
Ben ik weer...
Ik ben nog steeds bezig met de helpdesk om het probleem (bug) op te lossen.
Zojuist een update gekregen, versienummer 2.3.0.14
Helaas nog zonder succes. Ondertussen met versie 2.2.0.66 aan het werk en dat gaat prima.
Ik ben nog steeds bezig met de helpdesk om het probleem (bug) op te lossen.
Zojuist een update gekregen, versienummer 2.3.0.14
Helaas nog zonder succes. Ondertussen met versie 2.2.0.66 aan het werk en dat gaat prima.
Homeseer registratiefout...
blijft een vreemd probleem..
heb je een url van versie 2.3.0.14?
Ik heb gisteren versie 2.3.0.9 geinstalleerd ivm een vastloper tijdens CTX35 plugin intilisatie.
heb je een url van versie 2.3.0.14?
Ik heb gisteren versie 2.3.0.9 geinstalleerd ivm een vastloper tijdens CTX35 plugin intilisatie.
Homeseer registratiefout...
gekke vraag, is de hardware wel ok? Heb je al een harddisk en geheugen controle uitgevoerd? Zal niet de eerste keer zijn dat een splinternieuwe hd of geheugen bankje op het randje zit.
Homeseer registratiefout...
De hardware is OK. Laptop werkt perfect met versie 2.2.0.66
Ook de diagnostic tools er al op losgelaten (was ook verzoek van de helpdesk).
De URL voor de update is de volgende: ftp://ftp.homeseer.com/updates/Beta/Hom ... 3_0_14.exe
Het zal echter geen officiele update zijn, dus let op met installeren.
Ook de diagnostic tools er al op losgelaten (was ook verzoek van de helpdesk).
De URL voor de update is de volgende: ftp://ftp.homeseer.com/updates/Beta/Hom ... 3_0_14.exe
Het zal echter geen officiele update zijn, dus let op met installeren.
Homeseer registratiefout...
2.3.0.15 is er ook al: ftp://ftp.homeseer.com/updates/Beta/Hom ... 3_0_15.exe
Homeseer registratiefout...
versie is ook nog niet beschikbaar via web.
2.3.0.9 is ook een beta.
Ik wacht nog wel een week met de update..
2.3.0.9 is ook een beta.
Ik wacht nog wel een week met de update..