Icon voor normal status in Homeseer

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

Dag allen,

Ik ben al de hele avond aan het vechten met Homeseer (updates van diverse plugins, HS Touch i.c.m. een touchscreen en autologon, enz.). So far, so good.

Alleen nu heb ik wat met de icons zitten slepen en mist opeens het Homeseer icoontje voor "normal" in het statusoverzicht (bij Visonic deur-, bewegings- en rookmelders).

Twee vraagjes:

- Wat was het icoontje? (Ik kan het me gewoon niet meer herinneren terwijl ik er telkens tegenaan gekeken heb :-)

- Kan iemand dat icoontje wellicht posten?

Alvast bedankt!

Lennart
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Bij mij staat er geen icoon voor Normal en als je in de HTML source kijkt staat daar ook geen img tag. Dus misschien mis je niets!

Rene.
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

Hey Rene,

Dank voor je melding. Zou dat het zijn? :-)

Het is wel een verklaring voor de aanloop naar mijn vraag: ik heb de HS Vista Gadget plugin geinstalleerd en die gaf continu (elke 4 seconde) een melding in de log dat 'ie een normal.gif miste. Dat was voor mij de aanleiding ergens een normal.gif te plaatsen (voor het gemak een groen bolletje) in de html dir. Dat loste het probleem van die plugin wel op, maar ook bleek elk device in HS in het statusoverzicht dit groene bolletje te krijgen... Vandaar mijn vraag; ik was even bang dat ik een ander normal icoon overschreven had. Maar blijkbaar is er standaard geen normal icoon en zit die plugin ten onrechte te zeuren. Om van het gezeur van die plugin af te zijn, kan ik natuurlijk een transparante 1 pixel gif de naam normal.gif geven :-). Of, alternatief: je kunt zelf blijkbaar een normal.gif naar keuze in de html dir erbij plaatsen om dat voortaan als statusicoon voor normal devices te tonen binnen HS.

Weer wat geleerd :-).

Dank!

Lennart
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Lannart,
Hoe ziet je HS nu uit?
Ik zit er ook aan te denken om een keer icontjes te veranderen. Maar wel via een automatische proces..niet dat ik bij elke update opnieuw moet doen.
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

@Chak: zie het bijgevoegde sceenshot voor een paar normal devices.

Wat je kunt doen om het automatisch bij te werken: zet in je startup script voor HS een event dat de gewenste iconen van je vaste (bewaar) lokatie naar de HS lokatie kopieert. Mochten ze een keer overschreven worden door een HS update, dan worden ze na een restart weer direct overschreven door de iconen van je eigen keuze (zolang de lokatie natuurlijk niet wijzigt :-).

Image

Lennart
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”