Error: Could not delete from specified tables

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Dit is een probleem wat de laatste tijd regelmatig voorkomt tijdens opstart van Homeseer.
Oorzaak is vaak een corrupte event of een niet complete event.

Ik heb het paar keer zelf kunnen herstellen door niet complete events weer compleet te maken...bv door toevoegen van een actie of simpel weg edit en save van een event.

De laatste tijd had ik weer wat errors en kon deze niet oplossen.
Hiervoor had ik een ticket aangemaakt bij Homeseer
Homeseer heeft het probleem gevonden en hiervoor een update versie uitgebracht.
Versie 2.3.0.35

Update zal snel als beta beschikbaar komen.
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Post by RdP »

Okay, ik had het ook en heb inderdaad events weggedooid omdat ik er even geen actie aan had hangen...

Klopt natuurlijk niet en mooi dat het opgelost wordt..
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ha Enver, ik zat (natuurlijk) met de zelfde issues.Zag vandaag tijdens een herstart zelfs dat HS een gewist device weer vrolijk had terug gevonden.... Op naar de volgende beta. Fijn dat je een oplosssing hebt weten te regelen.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

Bastiaan,
oorzaak van je gewiste device is waarschijnlijk te snel afsluiten van HS.
Na een verandering moet je minimaal 5 minuten wachten voordat je HS gaat afsluiten. (Tip van Bert)
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Dit laatste lijkt mij lariekoek. Ik heb tijdens het ontwikkelen van de Plugwise plugin erg vaak devices gedelete en vervolgens Homeseer afgesloten en nooit problemen gehad. In de log zie je ook dat indien je een device delete dit direct in de database wordt verwerkt.

Rene.
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Ik liep van de week tegen een ander probleem aan bij Homeseer. Na een restart wilde de plugin voor de CM11a niet meer geactiveerd worden. In de log verscheen de volgende foutmelding:
Error Unable to initialize X-10 interface X10 CM11A/CM1 :Either no license or trial has expired

Als je in het forum zoekt zijn er meerderen die dit probleem hebben en ook met andere plugins. Omdat de reactie van Homeseer te lang duurde was de enige oplossing Homeseer opnieuw installeren en m'n configuratie restoren. Gisteren kreeg ik alsnog een reactie van Homeseer. De belangrijkste passages uit de email wisseling:

"To fix this until we get a fix in place you simply replace your gSelectedx10Interface value in settings.ini file within the config directory to this value and restart HomeSeer.
gSelectedx10Interface=X10 CM11A/CM12U "

"It appears we are truncating the entry when we write it to the settings.ini file."

"I'm not sure what version it was introduced. I'll have to let Rick look at it in the code."

Dus let op!!!!

Rene.
Maarten
Member
Member

Post by Maarten »

Ik heb steeds meer dat hij de database niet kan afsluiten hij heeft er steeds meer last van.
Het is gewoon de DB van homeseer zelf wat dit nou weer is weet ik ook niet word er wel een beetje gek van.
Moet dan vaak de server hellemaal restarten en dan ben ik alles wat ik heb veranderd kwijt!
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

regelmatig de database onder een andere naam bewaren helpt vaak.
zeker als er een update is, is het aan te raden 2 x de database te bewaren.(file... save as)Hoef je ook niet te wachten met afsluiten!
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

@Rene verhaal van 5 minuten wachten mag lariekoek zijn maar blijkt in de prijkt toch voor problemen te zorgen dat Homeseer DB niet goed bijwerkt in sommige situaties.
Ik heb dit zelf meegemaakt met BLmapper en in de installatie beschrijving van HS-RFXcom plugin wordt dit ook geadviseert.
Lennart
Member
Member

Post by Lennart »

Ik heb eveneens de ervaring dat wijzigingen die ik aanbracht in de RFXcom-devices via de plugin (add/modify devices) pas na enige tijd duurzaam binnen Homeseer werden opgeslagen, ondanks het indrukken van de save button binnen de plugin. Misschien dat het alleen voor RFXcom-devices geldt? Ik ben in ieder geval blij dat het een "feature" is die met "even wachten" te voorkomen is; ik kon er eerst niet goed mijn vingers achter krijgen.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

mijn vermoeden is dat het een bug in Homeseer is. Dit probleem heb ik sinds versie 2.3.x
Error met niet complete events heeft deels hiermee te maken..dat probleem had ik eerder niet.
Ik begreep dat een deel van het probleem wordt veroorzaakt door delayed events die blijven hangen.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”