Alarm keuze

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
Post-IT
Member
Member

Alarm keuze

Post by Post-IT »

Na dagen zoeken en uitpluizen op het forum, de Homeseer website en allerlei webshops, ben ik er nog niet uit.

Ik wil een alarm wat goed en uitgebreid via Homeseer te besturen is. Waarbij ik status op kan halen, en bijvoorbeeld losse zones kan (de)activeren. Tevens moet doormelding via GSM mogelijk zijn.

In Nederland is de Powermax Pro denk ik de meest voor de handliggende oplossing, maar volgens mij is de integratie met HS niet volledig, en qua inbouw lijkt het me ook geen schoonheid aan de muur.

Verder probeer ik meer informatie over de ADT Focus Comfort te krijgen, maar bij Tyco reageert niemand.

De andere opties waar ik naar aan het kijken ben zijn de Amerikaanse alternatieven. Enkele hebben goede integratie met Homeseer, en een enkeling ook een nette inbouw mogelijkheid zonder verplichte kasten in het zicht. Voorbeelden zijn de Elk M1G of de HAI Omni serie. Het probleem hier is dat de prijs snel kan oplopen, en dat bezorging vaak een probleem is omdat er regelmatig een accu meegestuurd wordt in de pakketten.

Ik ben benieuwd of anderen ook met dergelijke vragen gezeten hebben, en wat jullie hier voor gedachten of ideen over hebben.
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Alarm keuze

Post by b_weijenberg »

Waarom zou je een alarm panel willen hebben?

Je zou een goede oplossing kunnen maken met:
Homeseer met de RFXCOM plug-in. Deze plug-in heeft een ingebouwd software alarm panel.Een RFXCOM Visonic ontvanger en Visonic PowerCode sensoren.
Sluit je (low-power) Homeseer systeem en je ADSL/kabel modem aan op een UPS zodat het spul bij stroomuitval een tijdje blijft werken.

Je kunt nu zelfs meer dan mogelijk is met een alarm panel zoals emails versturen, webcam plaatjes versturen getriggerd door een alarm sensor, SMS versturen welke sensor afgegaan is, op afstand alarm in en uitschakelen etc etc
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Alarm keuze

Post by Rene »

Ik zou voor m'n alarmsysteem niet volledig vertrouwen op het softpanel in de RFXCom plugin. Ik heb een Powermax Pro en gebruik het softpanel parallel. Met enige regelmaat heb ik ik een verstoring in de ontvangst van een of meerdere sensoren binnen RFXCom en dit heb ik op de Powermax Pro niet. De locatie van de Powermax Pro is redelijk in de buurt van de RFXCom ontvanger en de Powermax Pro zit weggebouwd in de meterkast terwijl de RFXCom ontvanger in de open ruimte staat. Overigens kan je de Powermax Pro uit het zicht wegwerken en de bediening met een MKP-150 doen (zo doe ik het ook).

De Powermax Pro is niet te besturen vanuit Homeseer, je kan de Powermax Pro wel laten signaleren of het alarm wordt aangezet, uitgezet en als een alarm afgaat. Ook kan je de signalen van de sensoren onderscheppen via een RFXCom ontvanger.

Rene.
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator

Alarm keuze

Post by b_weijenberg »

Rene,

Als je ontvangstproblemen hebt van je Visonic sensoren dan zou ik proberen om een betere plaats voor de ontvanger te vinden. Onder normale omstandigheden moet de ontvanger in staat zijn om alle sensoren goed te ontvangen tenzij je in een kasteel woont. Van de keyfobs weet ik dat die een erg beperkt ontvangstbereik hebben.
Eventuaal zou je nog een Visonic repeater kunnen toepassen om grotere afstanden te kunnen overbruggen: http://www.waakzaamwonen.nl/catalog/pro ... x-repeater

Ik gebruik hier al geruime tijd de RFXCOM plug-in oplossing zonder enig probleem met Visonic sensoren. (zonder gebruik van de Visonic repeater)

Ik hoor graag ervaringen van andere gebruikers.
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Alarm keuze

Post by RdP »

Ik heb een Caddx (in NL ook wel verkocht als Networx). Ben heel tevreden over dit alarm en heb het zelfs meegenomen toen ik ging verhuizing. Dit alarm is ook redelijk eenvoudig aan homeseer te koppelen en er is een mooie plug-in voor met uitstekende support van de ontwikkelaar...
Een alarm moet gewoon 100% werken en je moet er op kunnen vertrouwen, dus een dedicated systeem is daarom beter, maar met een interface naar HS in dit geval maakt het wat mij betreft een goede combinatie...
Post-IT
Member
Member

Alarm keuze

Post by Post-IT »

Ziet er goed uit! Ik wil inderdaad een alarm wat ook onafhankelijk van Homeseer kan werken, daarvoor vertrouw ik te weinig op het Domotica systeem.

Ik heb inmiddels meer informatie aangevraagd over het ADT systeem, ook wel bekend als ccsMusDo.

Momenteel vind ik veel Caddx spul op Amerikaanse websites, iemand nog tips voor Nederlandse leveranciers van Caddx/Networkx?
Herbus
Member
Member

Alarm keuze

Post by Herbus »

De Musdo is niet van ADT maar van ASB uit Eindhoven. ADT is slechts een van de leveranciers. Voor technische info kan je beter bij ASB terecht. (ze stonden overigens ook op de domoticabeurs in het Evoluon) De Focus van ADT kan je beter vergeten. Dit is een specifiek ADT product dat niet door andere partijen in Ndl ondersteund wordt. Niet echt handig dus.
Kijk ook even naar de panelen van GE (voorheen Aritech). Zowel het CS paneel (met interne X10 koppeling) als de Advisor Master zijn goede panelen met veel opties.
Networkx wordt volgens mij ook geleverd door Chubb Varel.
RdP
Advanced Member
Advanced Member

Alarm keuze

Post by RdP »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Post-IT</i>
<br />Ziet er goed uit! Ik wil inderdaad een alarm wat ook onafhankelijk van Homeseer kan werken, daarvoor vertrouw ik te weinig op het Domotica systeem.

Ik heb inmiddels meer informatie aangevraagd over het ADT systeem, ook wel bekend als ccsMusDo.

Momenteel vind ik veel Caddx spul op Amerikaanse websites, iemand nog tips voor Nederlandse leveranciers van Caddx/Networkx?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Voor de NL markt moet je zoeken op Networx, onder die naam wordt het meestal in NL verkocht... Maar is hetzelfde als Caddx..
William.abbo
Member
Member

Alarm keuze

Post by William.abbo »

Wordt het CS-paneel ook ondersteund door HomeSeer ???
Ben benieuwd.
Herbus
Member
Member

Alarm keuze

Post by Herbus »

Volgens mij niet. Het CS paneel kan wel X10 commando's versturen maar heeft geen speciale Homeseer plugin.

Jos
Peterpc
Member
Member

Alarm keuze

Post by Peterpc »

William.abbo
Member
Member

Alarm keuze

Post by William.abbo »

Ik ga voor professioneel en betrouwbaar, en dan valt draadloos dus af voor een inbraakcentrale zoals de Marmitek
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”