Visonic en Homeseer
Moderator: Ruud
Visonic en Homeseer
Ik wil mijn Visonic alarm in en uitschakelen via Homeseer.
Twee opties:
Powerlink Interface (duur, niet zeker of het via een url kan werken)
Modificatie van de keyfob
Keyfob optie is betaalbaar en lijkt ook eenvoudig.
met een stukje draad kortsluiten van de toetsen stuurt netjes een signaal.
Ik wil dan een keyfob achter de Ippower DO aansluiten
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2324
Heeft iemand dit eerder gedaan?
Twee opties:
Powerlink Interface (duur, niet zeker of het via een url kan werken)
Modificatie van de keyfob
Keyfob optie is betaalbaar en lijkt ook eenvoudig.
met een stukje draad kortsluiten van de toetsen stuurt netjes een signaal.
Ik wil dan een keyfob achter de Ippower DO aansluiten
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2324
Heeft iemand dit eerder gedaan?
Visonic en Homeseer
Hey Enver, 'k heb hier de Powerlink liggen en ik zal zeker nog twee maandjes moeten wachten op mn nieuwe woning. Wil komende tijd zelf ook wat testen maar als je mijn Powerlink wilt testen wat het allemaal kan dan wil ik jou de mijne wel effies beschikbaar stellen. Weet ik tenminste ook meteen hoe ik de Powerlink kan toe passen [;)]
<font color="blue"><i>Stap 1: een Powermax Pro installatie ...</i></font id="blue">
<font color="blue"><i>Stap 1: een Powermax Pro installatie ...</i></font id="blue">
Visonic en Homeseer
Ja graag..
Mij Keyfob is voorzien van een kabels..deze krijg ik begin volgende week binnen.
Kan ik mooi vergelijken.
Mij Keyfob is voorzien van een kabels..deze krijg ik begin volgende week binnen.
Kan ik mooi vergelijken.
Visonic en Homeseer
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Ja graag..
Kan ik mooi vergelijken.
<br />Ja graag..
Kan ik mooi vergelijken.
Visonic en Homeseer
Weet niet of ik het red om op tijd in Houten te zijn..anders kan je het ook bij Henk achterlaten..spreek ik wel met hem af om op the halen.
Super..
Super..

Visonic en Homeseer
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Weet niet of ik het red om op tijd in Houten te zijn..anders kan je het ook bij Henk achterlaten..spreek ik wel met hem af om op the halen.
Super..
<br />Weet niet of ik het red om op tijd in Houten te zijn..anders kan je het ook bij Henk achterlaten..spreek ik wel met hem af om op the halen.
Super..

Visonic en Homeseer
Vooralsnog heb ik na twee dagen stoeien nog geen webpagina geopend kunnen krijgen. Met veel plezier mag Chak het proberen en dan hoop ik van hem te leren hoe het moet werken ...
Visonic en Homeseer
Keyfob modificatie is gedaan.
Het werkt zoals het hoort...
[img]uploaded/Chak/20093920220_VKF.jpg[/img]
Het werkt zoals het hoort...

[img]uploaded/Chak/20093920220_VKF.jpg[/img]
Visonic en Homeseer
Kijk daar zie ik (een van ) mijn volgende project(en).Ziet er netjes uit.
Visonic en Homeseer
Dat is een hele nette mod, veel netter dan ik had verwacht! Ben benieuwd wat de tests gaan opleveren.
Ciao,
Esteban
Ciao,
Esteban
Visonic en Homeseer
Powerlink eindelijk aan de praat. Hoe? Geen idee ... Net zo lang kabels losmaken, weer aansluiten en programmeren op de Powermax totdat het ging werken. Wellicht heeft de mentale steun van Marcel/Waakzaam Wonen geholpen ...
Geboden functionaliteit:
<ul><li>Status systeem en detectoren bekijken </li><li>Alarm in en uit schakelen via web interface </li><li>Camera's bekijken (indien aangesloten) </li><li>E-mailservice om status wijzigingen per e-mail te ontvangen </li></ul>
Aan de Powerlink kan je niets veranderen. De webserver is niet bereikbaar voor aanpassingen. De Powerlink is voorzien van een foutief certificaat. Kortom, ik denk niet dat deze via Homeseer aan te sturen valt!
Geboden functionaliteit:
<ul><li>Status systeem en detectoren bekijken </li><li>Alarm in en uit schakelen via web interface </li><li>Camera's bekijken (indien aangesloten) </li><li>E-mailservice om status wijzigingen per e-mail te ontvangen </li></ul>
Aan de Powerlink kan je niets veranderen. De webserver is niet bereikbaar voor aanpassingen. De Powerlink is voorzien van een foutief certificaat. Kortom, ik denk niet dat deze via Homeseer aan te sturen valt!
Visonic en Homeseer
Chak:
Zou jij mij alsjeblieft een grote foto van jouw keyfob modificatie willen toesturen of hier willen posten(en het liefst ook een foto hoe de draadjes op de IPpower zijn aangesloten)? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar wil ook heel graag mijn alarm op afstand willen in- en uitschakelen met Rene's plugin. Bij voorbaat dank voor de door jou te nemen moeite!!!
Barry
Zou jij mij alsjeblieft een grote foto van jouw keyfob modificatie willen toesturen of hier willen posten(en het liefst ook een foto hoe de draadjes op de IPpower zijn aangesloten)? Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, maar wil ook heel graag mijn alarm op afstand willen in- en uitschakelen met Rene's plugin. Bij voorbaat dank voor de door jou te nemen moeite!!!
Barry
Visonic en Homeseer
Ik zal wat extra foto's maken en uploaden.
- Willem4ever
- Global Moderator
Visonic en Homeseer
leuk gedaan Chak, ik zat eigenlijk aan iets anders te denken. Misschien heeft er iemand zin, tijd en moeite om het protocol tussen de Visonic en de Powerlink te analyseren. Dan kunnen we onze eigen HS interface maken
Visonic en Homeseer
@Willem,
Ik ben bang dat het niet gaat werken..Visonic is een beveiligingsbedrijf..als iets is wat ze heel goed kunnen is dat het wel.
Alphatronics heeft een USB key die dan als Keyfob /draadloos bedieningspaneel functioneert..dit zou een beter oplossing zijn.
op de tamtam heb ik gehoord dat er plannen zijn op de USB dongel aan te vragen en een Homeseer plugin voor te gaan maken..
Ik ben bang dat het niet gaat werken..Visonic is een beveiligingsbedrijf..als iets is wat ze heel goed kunnen is dat het wel.
Alphatronics heeft een USB key die dan als Keyfob /draadloos bedieningspaneel functioneert..dit zou een beter oplossing zijn.
op de tamtam heb ik gehoord dat er plannen zijn op de USB dongel aan te vragen en een Homeseer plugin voor te gaan maken..