Manufacturer Viliv
Model name S5
CPU type Intel Atom (Silverthorne)
CPU speed 1300 Mhz
Graphics Intel GMA 500
OS Various Options
Display Size
4.8" 1024 X 600
Hard Disk 60 GB
Keyboard NO
Mouse Pointer NO
Battery capacity 23 (W/hr) 6500 Mha
Weight 395 gm
Size (w/h/d mm) 154/84/24 mm
Physical Interfaces
USB2.0
Docking connector
Line-out / Headphone
Mini USB 2.0 (client)
Wireless Interfaces
802.11b/g
BT2.0
3G option
Additional Specs and Accessories (can vary)
GPS
De viliv is inmiddels in huis en bij het uitpakken heb ik even wat fotos gemaakt voor de liefhebber.
Mijn 1e indrukken zijn erg positief te noemen en vooral zaken als het 200 uur standby staan in combinatie met "instant on" ( binnen 3 sec zit je werkend en wel in windows ) zijn voor mij aantrekkelijk.
Volgens opgaaf en door diverse bloggers getest, kan de viliv op een volle accu makkelijk 6 uur hd video content afspelen. Alleen is het dan jammer dat je daar een apparte kabel voor moet bestellen die op de specifieke viliv poort past. Maar eens even vragen waarom die er niet gewoon bij zit.
Het scherm is echt een bijzondere in zijn soort, 1024x600 pixels ( ongeveer 240 dpi )op 4,5" en dat is wat mij betreft ook de grens van het leesbare met de standaard windows instellingen. Het is mede te danken aan de scherpte/kwaliteit van het scherm dat het nog net leesbaar is.
Een andere apparte eigenschap van het scherm is dat hij een tril signaal kan afgeven ter bevestiging van een klik of toets druk op het onscreen keybord. Dit on-screen keybord werkt overigens erg prettig en kan geheel met 2 duimen bediend worden.
Helaas ontdekte ik net bij het aan zetten een defecte pixel maar dat is haast niet te zien.
Windows start snel op als op een pc en applicaties als excel en word zijn prima werkbaar, zelf een mailtje typen op het onscreen keybord gaat beter dan verwacht. Dit zal mede zijn door het voortreffelijke reageren van het touchscreen. Zelfs het dicht clicken van een applicatie dmv het kruisje is nog te doen op deze bizar hoge resolutie.
Ik betrap me er nu zelfs al op dat ik onbewust naar de muis wil grijpen. Iets wat ik met het toetsenbord nog niet gehad heb.
Wat dat betreft mis ik de pointer van de asus r2h toch wel een beetje ( deze werkt als zoals een pointer die je op somige laptops tussen het toetsenbord vind ) en vind ik het nu nog jammer dat het pookje op de viliv niet meer dan een cursor is, maar mischien is dat een kwestie van gewening.
Morgen tijd voor de grote praktijk test, hstouch en mobile internet voor in het ov.
Ik ben als een klein kind zo blij met mijn nieuwe speeltje
Mijn viliv s5 is geleverd met :
Giftbox:
Luxe bescherm hoes met pen
Car holder met zuignap
Auto adaper
viliv box:
hand gemaakte ghost dvd

Polskoord met een soort kunstof pointer (pen vervanger)
240v adapter
stereo koptelefoon