TIP!! Keymatic deuropener voor weinig..

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

Hai allen, wilde ff een tip met jullie delen. Heb een Keymatic gevonden, weliswaar in het bruin, maar nu voor maar 34,95! Geen geld dacht ik zelf. heb m al besteld.

Voor de geintresseerde...[:)]

http://www.elv.de/output/controller.asp ... tail2=9907
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Mooie tip, alleen zie ik op de site ook versies met 'neu' met kreten, nu sneller en beter etc. Daar zit ook de interface unit als optie bij en lijkt dus erg op de Abus die ik nu heb hangen (met lader en interface).
De vraag is dus of die bruine niet een heel oud model is waar deze mogelijkheden niet opzitten. ALs deze wel uitwisselbaar is, is het een hele mooie prijs.
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

Heb m hopelijk begin volgende week binnen zal dan ff een kleine review posten hier met wat foto's. Wellicht een ouder model maar kan me ook voorstellen dat de bruine modellen minder lopen als de witte.
Afwachten maar... ben nog redelijk nieuw met het automatiseren van mijn huis dus zal dit een leuke toevoeging zijn. Voor 35 euries loop ik in ieder geval niet veel risico.[:)]
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Hoeveel was je inclusief shipping kwijt?
Als je 'm binnen hebt kijk dan even of er aan de onderkant twee plugjes zitten, een met twee en een met 4 pennetjes.
en dank voor de tip!
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

zo te zien gaat het om de gewone versie.
Pro versie heeft aansluiting aan de onderkant voor remote voeding en een remote.

maar voor domotica maakt dat niet zo veel uit als je geheel draadloos wilt aansturen.
Modificatie van de keyfob is wel een lastige klus..
Ik gebruik de abus versie nu 2 jaar zonder problemen.
Wel ben ik bezig om de abus te vervangen door Loxx
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
<br />Hoeveel was je inclusief shipping kwijt?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Verzendkosten waren er nog niet bij berekend in eerste instantie.
Als ik meer weet vermeld ik het hier. Wellicht morgen met de mail.
Ook kijk ik naar de aansluitingen aan de onderzijde.
@Chak draadloos was idd de bedoeling, kijk later wel wat ik er meer mee kan. De draden t.b.v. aansluitingen aan de onderzijde kan ik toch moeilijk kwijt. Dan maar een modificatie van de keyfob, heb ik al over gelezen op het forum, volgens mij is dat al een keer gedaan door iemand. Maar goed dat in een eventueel later stadium. Had ook gelezen dat jij er idd tevreden over was.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member

Post by Bastiaan »

Ik ben ook tevreden met de Abus maar merk dat de aansturing met de Visonic remote veel beter werkt dan met de originele ABUS. Die reageert traag en je moet veel dichterbij zijn. Als je de interface gebruikt hoef je nooit meer batterijen te wisselen en kun je ook direct sturen. Ik doe het niet meer zonder in iedergeval.
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

Nou, even een update. Sinds ik had besteld heb ik niets meer vernomen van het bedrijf, heb onder tussen twee mailtjes verzonden zonder reactie. Dus dacht vanochtend maar een even te bellen. Werd uiteindelijk geholpen en kreeg te horen dat ie gister was verzonden naar me voor het totale bedrag van 41 euro, verzendkosten komen dus op zo'n 6 euro. Raar dat je niets meer hoor van ze maar goed de keymatic is onderweg, nog ff afwachten maar.
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

Heb de keymatic binnen. Het is er eentje zonder de aansluitingen aan de onderkant, je kan enkel een status ledje aan de onderzijde aansluiten. Heb m geprobeerd en werkt prima. Moet nu alleen nog een andere cilinder voor mijn voordeur hebben, zo'n langere. Iemand nog tips waar je een goede voor een mooie prijs kan halen??
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

pas wel op met de cilinder die je koopt het moet een zijn die kan draaien terwijl een sleutel aam de binnenkant zit.
Ik ben met mijn originele cilinder naar de sleutel maker gegaan en gevraagd of hij er een bij kon maken...anders heb je een andere sleutel.
Uriel
Member
Member

Post by Uriel »

Ja dat had ik gelezen/gezien, bedankt. Wat kost dat ongeveer, zo'n langere cilinder voor je bestaande sleutel? Circa, als ik vragen mag..?
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

rond de 50 euro dacht ik
Lempens
Member
Member

Post by Lempens »

Dan zou ik eens informeren bij een slotenmaker, want 50 euro voor 1 cilinder op maat gemaakt is volgens mij wel overdreven.
Volgens mij heb ik iets van 30 euro bestaald, voor een buiten poort die we hebben geplaatst. Hier moest de sleutel toen ook gelijksluitend gemaakt worden met de rest van het huis. Dit was ongeveer 4 maanden geleden.
Fantic
Member
Member

Post by Fantic »

kijk hier eens: http://www.hangensluitwerk-site.nl/cili ... -4105.html
Je kan dan zien dat de prijzen sterk afhankelijk zijn van het aantal sterren dat je wilt hebben.

Regards, Maarten.
Never let a computer know you're in a hurry.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

en ook sterk afhankelijk van type cilinder
dit een die langer is + aan beide kanten mag tegelijk een sleutel in.
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”