Omdat mijn werkelijke probleem is, hoe ga ik al dat domotica leuks handig bedienen vanaf een aantal vaste plaatsen d.m.v. touchscreens kwam ik onderweg deze link tegen:
http://www.adventmediacenter.com/
M.i. kun je dan een eigen persoonlijk touchscreen binnen windows media center bouwen, iemand al ervaring [:)]
NB mijn opzet is om Z-wave voor verlichting (Merten)/cv (Danfoss) te gebruiken, de touchscreens zijn eigenlijk all-in-ones (EEE family), deze zullen ook voor audio/video/internet gebruikt worden.
Windows 7 Media Center
Moderator: TANE
Windows 7 Media Center
Ja ik heb ervaring met het aansturen van Domotica/Homeseer met de Mediacenter, er was ooit een werkende plugin voor MediaCenter 2005 van Homeseer.
In de praktijk vind ik het niet werken omdat:
Je altijd een TV of grote monitor eraan hebt hangen die veel stroom verbruikt
Mediacenter een beetje flinke CPU nodig heeft + TV kaarten om lekker te draaien en dus ook flink wat stroom verbruikt.
De interface zelfs met aanpassingen nou niet echt lekker werkt. Goed genoeg voor een MediaCenter maar niet echt wanneer je veel devices hebt en je eindeloos moet gaan scrollen.
Kortom ik heb naast de MediaCenter een AsusEEE touchschreen staan waarmee ik alles bestuur inclusief de MediaCenter.
In de praktijk vind ik het niet werken omdat:
Je altijd een TV of grote monitor eraan hebt hangen die veel stroom verbruikt
Mediacenter een beetje flinke CPU nodig heeft + TV kaarten om lekker te draaien en dus ook flink wat stroom verbruikt.
De interface zelfs met aanpassingen nou niet echt lekker werkt. Goed genoeg voor een MediaCenter maar niet echt wanneer je veel devices hebt en je eindeloos moet gaan scrollen.
Kortom ik heb naast de MediaCenter een AsusEEE touchschreen staan waarmee ik alles bestuur inclusief de MediaCenter.
Windows 7 Media Center
@jvs: geen topic voor in "domotica voor beginners" volgende keer svp beter plaatsten!
dank.
<hr noshade size="1"><font size="1">Pieter Knuvers
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
dank.
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
-
- Member
Windows 7 Media Center
Jawel, ik heb ook ervaring met mediacenter en domotica. Zelf gebruik ik het pakket Mcontrol welke geintegreerd zit binnen mediacenter, waardoor je zelf geen schermen hoeft te ontwerpen/mce the hacken.
Daarnaast heb ik 3 touchscreens in mijn huis geplaatst(keuken/woonkamer/badkamer) welke ik gelijk gebruik voor al mijn media toepassingen (muziek, tv opnames, foto slideshow etc).
Zelf heb ik mediacenter op mijn server draaien, die toch altijd aanstaat ivm mailserver/webserver etc. Qua stroomverbruik heb ik dus geen probleem, want de schermen vallen in standby of kunnen helemaal uitgezet worden. En de server moet toch draaien.
Daarnaast heb ik 3 touchscreens in mijn huis geplaatst(keuken/woonkamer/badkamer) welke ik gelijk gebruik voor al mijn media toepassingen (muziek, tv opnames, foto slideshow etc).
Zelf heb ik mediacenter op mijn server draaien, die toch altijd aanstaat ivm mailserver/webserver etc. Qua stroomverbruik heb ik dus geen probleem, want de schermen vallen in standby of kunnen helemaal uitgezet worden. En de server moet toch draaien.
Windows 7 Media Center
@Bwired: waarom geen topic voor in "domotica voor beginners". Ik wil proberen om een gebruiksvriendelijke omgeving te maken waar ik het volgende mee kan:
- Lichten schakelen/scenario's
- CV regelen
- Audio/Video
In dit laatste onderwerp ben ik redelijk thuis en verwacht ik veel van de vrouw-vriendelijkheid van itunes/MS, vandaar dat ik wil proberen binnen deze looks en feel omgeving licht en cv te integreren.
De link die ik post verwijst naar de nieuwe Windows 7 omgeving, waardoor de schremen beter in te delen zijn. Op het forum zijn vele meningen en ik wil graag horen of ik op deze voet moet starten of toch Homeseer oid aan moet gaan (laten) leren; heb je een voorstel waar het topic te plaatsen.
NB Staat je Bwired huis in DB?
- Lichten schakelen/scenario's
- CV regelen
- Audio/Video
In dit laatste onderwerp ben ik redelijk thuis en verwacht ik veel van de vrouw-vriendelijkheid van itunes/MS, vandaar dat ik wil proberen binnen deze looks en feel omgeving licht en cv te integreren.
De link die ik post verwijst naar de nieuwe Windows 7 omgeving, waardoor de schremen beter in te delen zijn. Op het forum zijn vele meningen en ik wil graag horen of ik op deze voet moet starten of toch Homeseer oid aan moet gaan (laten) leren; heb je een voorstel waar het topic te plaatsen.
NB Staat je Bwired huis in DB?
Windows 7 Media Center
@gjniewenhuijse: Gebruik je Mcontrol in combinatie met Z-wave?
Windows 7 Media Center
@JVS
Beginners is echt voor het hele lichte werk en wordt de laatste tijd voor alles gebruikt!
Gezien je setting en vorige topics etc kan deze eigenlijk gewoon gewoon in een ander/engels topic zodat de overige leden ook kunne genieten. Hopelijk begrijp je dit.
groet.Pieter
Beginners is echt voor het hele lichte werk en wordt de laatste tijd voor alles gebruikt!
Gezien je setting en vorige topics etc kan deze eigenlijk gewoon gewoon in een ander/engels topic zodat de overige leden ook kunne genieten. Hopelijk begrijp je dit.
groet.Pieter
-
- Member
Windows 7 Media Center
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jvs</i>
<br />@gjniewenhuijse: Gebruik je Mcontrol in combinatie met Z-wave?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Nee, ik gebruik het in combinatie met x10.
<br />@gjniewenhuijse: Gebruik je Mcontrol in combinatie met Z-wave?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Nee, ik gebruik het in combinatie met x10.