Visualisatie Homeseer

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Visualisatie Homeseer

Post by phoenixb »

Beste,

Momenteel ben ik startend om het e.e.a. ook via domotica aan te laten sturen. (eerst even simpel beginnen met wat tuinverlichting, tja je moet ergens beginnen)

Nu wil ik niet mezelf in de vinger snijden en wil maar gelijk met homeseer beginnen om zo in de toekomst niet tegen beperkingen aan te lopen zodra ik bijvoorbeeld koppelingen wil gaan maken middels naar bijvoorbeeld mijn airco.

Ik heb alleen misschien nog wel een klein beginners vraagje, ik wil feitelijk alleen een HMI visualisatie maken van mijn woning middels Acad tekeningen (en willicht in de toekomst een normale interface met een touchscreen) heb ik dan alleen voldoende aan de HS versie of moet ik daarvoor ook de HStouch er bij gaan nemen om het e.e.a. eenvoudiger te maken.

Ik hoor het graag.
Gr,
DJ
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Visualisatie Homeseer

Post by Alexander »

DJ,

HSTouch gebruik je normaliter voor een touch screen voor bijv in de woonkamer. Homeseer zelf heeft een interface dat is gewoon een lijst met devices die je hebt. Niets middels tekeningen dus. Er is volgens mij wel software van derden die een aparte interface hebben, maar wat jij bedoelt is HSTouch.

Alexander
phoenixb
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 512
Joined: Thu Jul 23, 2009 1:00 pm
Location: Netherlands

Visualisatie Homeseer

Post by phoenixb »

Alexander,

Bedankt voor je snelle reactie, ik bedoelde inderdaad HStouch.
Ik zal proberen uit te leggen wat ik feitelijk wil maken.

Ik wil namelijk middels een normale webinterface een soort van visualisatie maken van de woning (voorbeeld -> http://users.telenet.be/kris.troonbeeck ... _DEMO.html en klik dan op touchscreen)
De tekeningen van de woning heb ik al in 3D alleen ik moet hem nog op een eenvoudige mannier zo kunnen maken dat ik de buttons er makelijk in kan zetten.

De HStouch lijkt het wel te kunnen maar ik zou dan willen weten of ik het eind ontwerp ook kan gebruiken via een html website en niet via een client software.

Is dit mogelijk?
Gr,
DJ
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Visualisatie Homeseer

Post by Dickr43 »

HSTouch werkt alleen via een client. Mogelijk zijn er andere oplossing maar als je jouw oplossing via webbrowser beschikbaar wilt maken dan heb je niets aan HSTouch. Kijk een naar de webinterface van Jon00, misschien is daar iets mee te doen. Ken hem zelf inhoudelijk niet....
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”