Cm15 en lamp direct aan naar bepaalde dimstand

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

Is het nu wel of niet mogelijk met de marmitek cm15pro om dimmer modules direct aan te laten gaan op een bepaalde dimstand (voorbeeld 40%) voordat ze eerst naar 100% gaan?

Ik heb iets gelezen dat dit mogelijk zou zijn met de laatste nieuwe versie van de cm15 plugin (1.0.0.4), maar krijg het zelf niet voor elkaar. Iemand hier ervaring mee?
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Dat ligt aan de dimmer die je gebruikt en niet aan de CM15pro. De marmitek dimmers kunnen het niet die gaan van 100% naar de gespecificeerde stand, maar de Xanura dimmers doen het andersom (soft on) die gaan van 0% naar de gewenste stand.

Rene.
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Dat ligt aan de dimmer die je gebruikt en niet aan de CM15pro. De marmitek dimmers kunnen het niet die gaan van 100% naar de gespecificeerde stand, maar de Xanura dimmers doen het andersom (soft on) die gaan van 0% naar de gewenste stand.

Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik gebruik tot nu toe de marmitek dimmers in combinatie met een cm11, maar die kunnen toch echt naar een bepaalde dimstand gezet worden, zonder dat ze eerst naar 100% gaan (lw12 module).

Echter gebruik ik dezelfde instellingen met een cm15pro, dan werkt dit niet.
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Dit is nieuw voor mij.

Rene.
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Dit is nieuw voor mij.

Rene.

Dat kan gebeuren toch [8D]

Wel is het zo dat ik de cm11 alleen binnen Mcontrol heb getest en de cm15pro binnen Homeseer.

Gebruiken veel mensen hier op het forum de cm15 of meestal een ander interface apparaat?
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Ik gebruik een CM11, maar volgens mij gebruiken de meesten een CTX35.

Rene.
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

Alle Marmitek dim modules zijn d.m.v. extended code direct naar een bepaalde dim stand te zetten. Enige module die dat niet kon was de LM12, maar deze is opnieuw ontwikkeld en support nu ook extended code.
Als je een CM15Pro hebt, probeer het dan maar eens met de gratis ActiveHomePro software en kies als module b.v. de LD11.
gjniewenhuijse
Member
Member

Post by gjniewenhuijse »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by peterpc</i>
<br />Alle Marmitek dim modules zijn d.m.v. extended code direct naar een bepaalde dim stand te zetten. Enige module die dat niet kon was de LM12, maar deze is opnieuw ontwikkeld en support nu ook extended code.
Als je een CM15Pro hebt, probeer het dan maar eens met de gratis ActiveHomePro software en kies als module b.v. de LD11.

Alleen is natuurlijk nu de grote vraag, hoe gaan we dit binnen homeseer regelen met een cm15pro..
Peterpc
Member
Member

Post by Peterpc »

Kies als devicetype Leviton 6381, die ondersteunt extended dim commands.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”